Fitness Seller

voeding check

bramvdb

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
gegroet iedereen.
ik heb de indruk dat ik wat blijf "hangen" in mijn lichaamsgewicht. tevens vind ik men vp wat te hoog( 14.85%)
ik probeer cleanbulk te doen. klopt men voeding? kan iemand me een schatting geven van hoeveel calorieen/koolhydraten/eiwitten,..
het brood wat ik regelmatig eet is voor 50 g(2 sneetjes) 140-170 calorieen
mijn gewicht is (in de avond) 67 kg.

ochtend: 700 ml melk 100 g brinta (eiwitshake gestopt wegens klachten lever)

verdeeld over de dag 12 sneeën brood met kipfilé,boterhamworst,..

warme maaltijd met minimaal vlees(fout,maar ik ben totaaaal geen vleeseter)

voor training eiwitshake,na training dextrose+ creatine, dan ga ik slapen ,vlak ervoor eet ik magere kwark.

wat ik me nog afvroeg,als ik cleanbulk,is men spierwinst (in droge massa) evenveel als ik telkens na de training nog eens half uur cardio doe? of zit ik dan te veel onder men behoefte en pak ik dan minder massa? dit is een stuk dat ik,hoeveel ik me ook inlees,totaal niet begrijp
bedankt!
Bram

Je bent geen vleeseter.. maar denk eens aan vis en eieren.
noten zijn een goede bron van vetten.

Je spierwinst heeft te maken met de hoeveelheid van het spierweefsel dat je (tijdelijk) beschadigd.
Deze moet terug hersteld worden en daarvoor heb je voedingsstoffen nodig.

Kortom, als je cardio gaat doen of niet, zorgen voor een kCal overschot is de boodschap

• Topic Starter Topic Starter
eieren at ik 21/week dus dat zit wel goed.
maar mijn vraag is,als ik op onderhoud eet,of iets erboven,en ik doe cardio bij,heb ik dan nog evenveel spierwinst,of kom ik net door die cardio voedingstoffen te kort en moet ik bij gaan eten,zodat ik geen vet verbrand door de cardio?
ik zou graag wat lager in vp gaan en toch spiermassa opbouwen,als dit op natuurlijke wijze mogelijk is..

Wat nickvh zegt....

Cardio kost cals en gaat je cal overschot dus kleiner maken om het zelfde overschot te houden moet je de cals die je cardio kost erbij eten.

Als je teveel vet aanzet is dat dus wel een goede optie als je niet van cardio houdt zou ik gewoon iets minder eten.

Terug
Naar boven