AndroidHealthClinic

Voeding en Trainingschema's Ectomorf

Bodybuilding is eigenlijk alleen spierkracht en spiermassa, waar jij naar opzoek bent is crossfit. Crossfit is voor alles wat jij net benoemd hebt en meer.
Crossfit is leuk, maar je wordt er eigenlijk alleen maar beter in Crossfit door. Jack of all traits, master of none. Dus het is prima om wat aan je conditie en kracht te doen maar niet om specifiek mee te trainen. Krachttraining en bodybuilding zijn niet hetzelfde.

Dit is overigens geen rant tegen crossfit hoor, maar binnen deze context kan ik geen reden verzinnen waarvoor het een geschikte keuze is.

Crossfit is leuk, maar je wordt er eigenlijk alleen maar beter in Crossfit door. Jack of all traits, master of none. Dus het is prima om wat aan je conditie en kracht te doen maar niet om specifiek mee te trainen. Krachttraining en bodybuilding zijn niet hetzelfde.

Dit is overigens geen rant tegen crossfit hoor, maar binnen deze context kan ik geen reden verzinnen waarvoor het een geschikte keuze is.
Crossfit is krachttraining en conditie, dat is wat OP wilt. Er worden ook geen isolatie oefeningen gebruikt, vooral compound wat weer beter is voor stabilisatie en je core.

En verder heb ik er zelf ook weinig ervaring mee, alleen dat ze ook met coördinatie bezig zijn wat ik eens meekreeg van iemand. Op zo'n halve skippybal geval gaan staan en een beetje met een bal lopen klooien en gooien en in evenwicht blijven.

• Topic Starter Topic Starter
Bodybuilding is eigenlijk alleen spierkracht en spiermassa, waar jij naar opzoek bent is crossfit. Crossfit is voor alles wat jij net benoemd hebt en meer.

Heb ik vaker van gehoord, maar de trainingen hiervoor zijn wel peper duur (vanaf 60 euro).
Mijn planning was dat ook eigenlijk te gaan doen, maar toen zag ik een prijskaartje dat voor mij op dit moment te duur uitvalt.

Maar hebben jullie hiervoor dan een alternatief? of moet ik gewoon maar deze schema gaan volgen?
http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/starting-strength-beginners

Nogmaals voor mijn voeding zal ik Nootmuskaatje's zn advies volgens.

Dus voor nu heb ik
Voedingsschema: Nootmuskaatje's advies
Trainingsschema: Pescatore advies

Is dit goed om mee te beginnen?
En dat ook voor 3 maanden?

---------- Toegevoegd om 00:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:23 ----------

Ow ja met toevoeging, ik heb geen oefeningen voor lenigheid en coordinatie.

Heb ik vaker van gehoord, maar de trainingen hiervoor zijn wel peper duur (vanaf 60 euro).
Mijn planning was dat ook eigenlijk te gaan doen, maar toen zag ik een prijskaartje dat voor mij op dit moment te duur uitvalt.

Maar hebben jullie hiervoor dan een alternatief? of moet ik gewoon maar deze schema gaan volgen?
http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/starting-strength-beginners

Nogmaals voor mijn voeding zal ik Nootmuskaatje's zn advies volgens.

Dus voor nu heb ik
Voedingsschema: Nootmuskaatje's advies
Trainingsschema: Pescatore advies

Is dit goed om mee te beginnen?
En dat ook voor 3 maanden?

---------- Toegevoegd om 00:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:23 ----------

Ow ja met toevoeging, ik heb geen oefeningen voor lenigheid en coordinatie.

Het is zeker een goed schema om alvast een begin mee te maken, de rest komt later wel! Verder hoef je niet echt een crossfit cursus te volgen. Je kunt online genoeg oefeningen vinden voor lenigheid en coördinatie etc.

Google brengt je een behoorlijk stap verder, en dan is het nog aan jou om het goed uit te voeren:p. Dus train hard, eet eet eet en eet, let op je macro's en rust voldoende!

Okee. Ik had mij verder ook verdiept door te googlen en kwam beachbody producten tegen. P90X en insanity trokken mij wel aan. Zou ik onderdelen van deze fitnessprogramma's aan mijn training kunnen toevoegen?

Okee. Ik had mij verder ook verdiept door te googlen en kwam beachbody producten tegen. P90X en insanity trokken mij wel aan. Zou ik onderdelen van deze fitnessprogramma's aan mijn training kunnen toevoegen?

Het ziet er uit als onzin, je kunt genoeg aan schema's etc vinden zonder dat je ervoor moet betalen. En dan zijn ze ook nog eens flink wat duurder dan een abo bij een sportschool. Ik zou daarvan wegblijven als ik jou was.

Gewoon een sportschool pakken, Mark Rippetoes krachtschema volgen voor 2 a 3 maanden en dan door naar een nieuw schema.

Lenigheid kun je thuis trainen, coördinatie eventueel ook maar ook in de sportschool(waar ze er waarschijnlijk wel wat leuke dingen voor hebben staan), er valt wel genoeg over te vinden. Verder zijn uiteraard kracht, (spier)uithoudingsvermogen en spiermassa ook allemaal in de sportschool te trainen.

Je zou bijvoorbeeld na het krachtschema van Mark Rippetoe een schema kunnen volgen voor uithoudingsermogen. Of eventueel eerst een schema voor massa om er wat breder uit te zien en daarna een schema voor uithoudingsvermogen.

Heey dat is wel echt een goeie artikel guidovbrakel. Is het misschien een idee om eerst jou trainingsschema op te volgen pescatore en daarna de trainingschema van guidovbrakel te gaan volgen?

Verder alle beachbody producten kan je gratis downloaden van torrent sites zoals [Link niet meer beschikbaar]. Zijn deze producten echt zo slecht?

Op dit moment weeg ik 55 kg en heb een vetpercentage van 12%. Ik zit in de categorie van de ectomorf. Uiteindelijk zou ik tussen de 68-73kg willen komen te zitten

I'm a Hardgaining Ectomorph, and Stuart McRobert and a bunch of Other Pussies Say I Can't Lift Hard or Get Big! Whaaaaaa!

Guess what? Go f**k yourself.

Ik heb BJJ gedaan en zou zelf voor kracht gaan trainen. Om te beginnen een 5x5 schema.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/ectomorfe-krachttraining-i-c-m-hardlopen-386801/#post9163038

bro ik word moe van jou, je denkt geloof ik dat je alles weet maar je praat alleen maar vol retarded dingen

Hey bascma, ik heb nooit gezegd dat ik iets weet. Als je goed door mijn topic doorleest dan zie je dat ik alleen maar vragen stel en doorverdiep waar ik passie voor heb. Ik heb nooit gezegd ik weet dit, ik weet dat. Ik haal gewoon van alles en nog wat bij omdat ik gewoon goed beginnen wil. Ik ga sowieso over een 1,5 week beginnen. Ik wil gewoon zoveel mogelijk weten. Als jij der moe van word, besteed er geen aandacht aan...

---------- Toegevoegd om 15:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:10 ----------

Ow sorry, bascma...bedoelde toekomstige.

Terug
Naar boven