Fitness Seller

Voeding opdrinken

Mitchel19

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
73kg
Vetpercentage
11%
Ik had een vraagje,

is het goed of slecht om zeg maar Bijv gekookte macaroni of andere eten in de blender te doen wat water erbij en zo op te drinken? omdat het eten zo lang duurt om naar binnen te krijgen

want heb net een bak macaroni en blik tonijn in binnen 3 minuten weg waar ik normaal 15/20 min zou over doen.

Als je dit elke dag wilt doen hebje echtwaar geen leven. Wilje nu tijd besparen op ETEN ?

• Topic Starter Topic Starter
Als je dit elke dag wilt doen hebje echtwaar geen leven. Wilje nu tijd besparen op ETEN ?
Waar lees jij dat ik dit elke dag wilt doen? en ik vraag of t gezond is ik vraag niet om jou mening, kom alleen als je iets slims te vertellen hebt aub.

Laatst een stukje gezien van die bekende hersenprofessor over dat kauwen essentieel is voor je hersenen :p

Haha ik snap waar deze gedachte vandaan komt. Maar toch nee doe maar niet :p gaat een beetje ver toch

Er zullen vast redenen zijn waarom dit te doen. Volgens mij is het niet ongezond, ik weet alleen niet of het lekker is maar dat is aan jou.

Ik zie geen reden om het niet te doen. Ik zie ook geen goede reden om het wel te doen. Eten is chill.

Laatst een stukje gezien van die bekende hersenprofessor over dat kauwen essentieel is voor je hersenen :p

Klopt.. Door het kauwen van eten geven je hersenen ook een signaaltje af "let op je raakt vol".

Deze werken samen met de o.a rek receptoren in je maag.

Dit onderdeel mis je dan dus.

Wat een idioot antwoord.. serieus :')

Voeding blijft t zelfde @ op. Zou ook niet weten waarom het ongezond zou moeten zijn. Prima tijdsbesparing.

Nou het lijkt me niet helemaal gezond.. Is het niet slecht voor je maag als je alleen maar vloeibaar voedsel binnen krijgt?

Voedingswaarde blijft gelijk en opneembaarheid wordt beter omdat voeding meer kapotgemaakt wordt.

Maar is het niet zo dat je maag dan na een lange tijd vloeibaar voedsel geen vast voedsel meer kan verdragen?

In een blender en da via een IV in je maag laten druppelen is nog makkelijker

Voedingswaarde blijft gelijk en opneembaarheid wordt beter omdat voeding meer kapotgemaakt wordt.

Maar heeft het inspeekselen van voedsel ook niet een bijwaarde aan het afbreken van bepaalde stoffen?

Ik duidde trouwens niet op het "je zit vol" seintje in je hersenen, maar eerder dat je veel eerder qua geheugen achteruitging als je veel vloeibaar voedsel at.

Maar heeft het inspeekselen van voedsel ook niet een bijwaarde aan het afbreken van bepaalde stoffen?

Ik duidde trouwens niet op het "je zit vol" seintje in je hersenen, maar eerder dat je veel eerder qua geheugen achteruitging als je veel vloeibaar voedsel at.

Vertering van koolhydraten komt enigszins op gang in de mond door amylase maar dat is erg beperkt. In de maag en dunne darm vindt de echte afbraak van macros plaats

Sinds ik kauwgom kauw ben ik 15 iq punten gestegen.

Vertering van koolhydraten komt enigszins op gang in de mond door amylase maar dat is erg beperkt. In de maag en dunne darm vindt de echte afbraak van macros plaats

Sinds ik kauwgom kauw ben ik 15 iq punten gestegen.

Dat zou nou juist niet tellen, het moest wel echt "hard voedsel" zijn.

Als ik me niet vergis was het bij DWDD

Terug
Naar boven