Fitness Seller

Voeding tijdens cleanbulken.

bryansz

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Goede avond,

Ik doe nu ong. een anderhalf jaar aan fitness, in het begin vooral cardio omdat ik druk aan het afvallen was.
Op dit moment weeg ik zo'n 79 kg.. ben 1,86m.
Ik wil nu de focus gaan leggen op het spiermassa opbouwen, kga na men vakantie in turkije met Launch S.A.N. 4350 beginnen te trainen om hopelijk die extra boost mee te pakken.
Ik heb me wat ingelezen in het cleanbulken, nu is mijn vraag hoe ik mijn voeding hier op moet aanpasssen.
Ik ben iets meer als 35kg afgevallen door mijn eetpatroon te veranderen, echter heb ik nu een eetpatroon ontwikkelt dat ik aan weinig voedsel al snel genoeg heb, ik merk dan ook snel enige duiziligheid tijdens het intensief krachttrainen, vooral bankdrukken.
Omdat ik gelijk goed derop wil gaan wil ik daarom een goed voedingsschema maken.
Mijn vraag aan de kenners is waar ik op moet letten met een voedingsschema tijdens dit zogenaamde cleanbulken?
En denken jullie dat ik aan S.A.N. 4350 een goed supplement heb voor mijn doel?

Greetz,
Bryan

Goede avond,

Ik doe nu ong. een anderhalf jaar aan fitness, in het begin vooral cardio omdat ik druk aan het afvallen was.
Op dit moment weeg ik zo'n 79 kg.. ben 1,86m.
Ik wil nu de focus gaan leggen op het spiermassa opbouwen, kga na men vakantie in turkije met Launch S.A.N. 4350 beginnen te trainen om hopelijk die extra boost mee te pakken.
Ik heb me wat ingelezen in het cleanbulken, nu is mijn vraag hoe ik mijn voeding hier op moet aanpasssen.
Ik ben iets meer als 35kg afgevallen door mijn eetpatroon te veranderen, echter heb ik nu een eetpatroon ontwikkelt dat ik aan weinig voedsel al snel genoeg heb, ik merk dan ook snel enige duiziligheid tijdens het intensief krachttrainen, vooral bankdrukken.
Omdat ik gelijk goed derop wil gaan wil ik daarom een goed voedingsschema maken.
Mijn vraag aan de kenners is waar ik op moet letten met een voedingsschema tijdens dit zogenaamde cleanbulken?
En denken jullie dat ik aan S.A.N. 4350 een goed supplement heb voor mijn doel?

Greetz,
Bryan

Cleanbulken houdt vooral in dat je gezonde voeding eet. Eet dus geen koekjes, fast-food, frisdrank, alcohol, snoep, etc. Houd je voeding zuiver.

Bereken eerst en vooral jou aantal cal voor onderhoud en doe daar ongeveer een 300-400 kcal bij om te bulken. Stel dan je voedingsschema op.

Waarom supplementen nemen ?
Ikzelf ben totaal geen voorstander van supplementen. Je kan alles perfect uit je voeding halen.
Wat jou probleem van duizeligheid kan oplossen:
Eet voor je training een maaltijd met voldoende koolhydraten en eiwitten. Drink een 5-10 minuten voor je workout water met 30gr dextrose in.
Indien dit niet voldoende is kan je tijdens de workout nog water met dextrose blijven drinken om scherp te blijven staan.

Wat Red zegt over clean bulken is idd waar, zorg dat je je voeding binnenhaalt (kortom, geen honger na 2 uur toch nog even een maaltijd naar binnen werken!)

Over supplementen, ik gebruik toevallig ook Launch, door die pre-workout kan ik net een aantal extra reps maken, ook gebruik ik creatine voor net die extra boost.

Maar idd Red, een goede maaltijd is altijd het allerbelangrijkste voordat je gaat trainen. Let er wel op dat je niet teveel eet anders stroomt al het bloed naar je maag i.p.v naar je spieren!

Clean bulken heeft niets te maken met gezonde voeding...
Cleanbulk houd in dat je een klein overschot aan calorieën eet. Bijvoorbeeld maximaal 250kcal boven onderhoud.
Daarbij maakt het niet uit wat voor voedsel je eet, zolang je je macro's (eiwitten, koolhydraten en vetten) maar haalt en daarbij ook je micro's (vitaminen en mineralen).
Een dirty bulk is een groot overschot aan calorieën. Bijvoorbeeld 500+.
Een gewone bulk zit normaal op 250 tot 500kcal boven behoefte.

Clean bulken heeft niets te maken met gezonde voeding...
Cleanbulk houd in dat je een klein overschot aan calorieën eet. Bijvoorbeeld maximaal 250kcal boven onderhoud.
Daarbij maakt het niet uit wat voor voedsel je eet, zolang je je macro's (eiwitten, koolhydraten en vetten) maar haalt en daarbij ook je micro's (vitaminen en mineralen).
Een dirty bulk is een groot overschot aan calorieën. Bijvoorbeeld 500+.
Een gewone bulk zit normaal op 250 tot 500kcal boven behoefte.
En wanneer zou de TS voor een dirty bulk kiezen of voor een gewone bulk? TS heeft nu als doel om in spiermassa te willen groeien, wat zou hij het beste volgens jou kunnen volgen?

Een gewone bulk...
Met een dirty bulk zul je veel kracht winnen, maar tegelijkertijd ook redelijk wat vet.
Bij een gewone bulk zul je ook wel wat dikker worden, maar zolang je dit in de gaten blijft houden is het ook weer makkelijk eraf te cutten.

• Topic Starter Topic Starter
Super bedankt mensen, ik ga morgenochtend even hard aan de slag met een goed voedingsschema.

Super bedankt mensen, ik ga morgenochtend even hard aan de slag met een goed voedingsschema.
kijk andere mensen zijn schema's rond ( bijvoorbeeld de mijnen we komen wel een beetje overeen met lengte en gewicht ( niet dat het wat uitmaakt maar dan nog) )
als je wilt heb ik ook nog een leeg schema wat je zo in kan vullen en dat het berekent wat je aan kcal moet hebben op een dag, dus pm me maar als je het wilt. verder sucses er mee:D het is leuk een schema maken ::)

En houd er rekening mee dat ook als je cleanbulkt, je toch wat vet zult bijkomen, want je eet immers boven je caloriebehoefte. Je vindt dit misschien vanzelfsprekend, maar er zijn veel jongens die niet begrijpen waarom ze toch vetter worden ook al eten ze veel eiwitten, enkel complexe koolhydraten en voornamelijk goede vetten. Eten boven onderhoud = vet aanzetten, ook al eet je heel gezond.

Terug
Naar boven