MuscleMeat

Voeding voor cutten

• Topic Starter Topic Starter
Enige wat echt werkt hiertegen is cold turkey gaan voor een lange tijd. Je kunt een paar weken niet snoepen, als je jezelf een keer 'beloont' is de kans groot dat je weer cravings krijgt. Het is echt kut, maar voor sommigen (deze gek ook) is het te moeilijk om slechts af en toe te snoepen. Soms sta ik mezelf toe een week lang dagelijks 500 kcal te snoepen en verwerk dat in mijn voedingsschema. Compenseer dat dan met wat extra groente, sla etc.
Eiwitrepen en dergelijke kunnen ook een oplossing zijn ('snoepen' met eiwitten past makkelijker in je schema), maar op dezelfde manier ook weer een probleem worden.
Sugar cravings zijn gewoon echt klote, vandaar dat ik cold turkey adviseer als ervaringsdeskundige:grumble:
Ja op dit moment heb ik gwn alles afgekapt. Probeer zoveel mogelijk te profiteren van fruit

Extra kosten valt wel mee. Je kan die dure melkunie producten vervangen door goedkope kwark met wat fruit.

Blauwe bessen zijn duur. Kijk naar seizoens fruit.
Watermeloenen van een paar kilo voor een paar euro. Tipje... pureer fruit en doe t in ijsjes vormpjes. :)

Gewoon op aanbiedingen lopen.
Kwark 1 kg kost 1,39 en Light limonade doe je lang mee. Voor de prijs van die 2 melkunie dingen kan je best veel goedkope producten kopen.
Ja maar ik wil niet meer dan 500g kwark op een dag eten. Wil het niet mono houden zegmaar, elke dag kilo aan kwark. Maar fruit moet wel lukken, ben niet grote fan van watermeloen maar dingen zoals perzik, bessen, appel kunnen er altijd wel in. De melkunie producten zij wat duurder idd maar ze zijn wel echt lekker en helpen oprecht mijn suiker cravings. Bijvoorbeeld de puddingen smaken gewoon hetzelfde als andere chocolade/karamel puddingen maar hebben 20gram proteine

Ja op dit moment heb ik gwn alles afgekapt. Probeer zoveel mogelijk te profiteren van fruit
Prima, maar is ook suiker he dus ook weer niet te veel.

De melkunie producten zij wat duurder idd maar ze zijn wel echt lekker en helpen oprecht mijn suiker cravings. Bijvoorbeeld de puddingen smaken gewoon hetzelfde als andere chocolade/karamel puddingen maar hebben 20gram proteine
Je zou eens kunnen kijken bij bv XXL, die hebben ook proteine puddingen e.d. in poedervorm in een miljard smaken. Scheelt een hoop knaken en je kunt zelf kiezen hoeveel je maakt, welke melk je gebruikt..

Ik nam de kwark als voorbeeld.
Als Je daarop bespaart kan je andere dingen wel weer kopen ;)
Heb je een vomar supermarkt in de buurt?
Elke donderdag 20 eitjes voor 1,59
Maten verschillen per week. Loop aanbiedingen af

Kijk eens bij lidl.
Hebben ze ook diebakjes kwark yoghurt pudding met 20-25 gr eiwit voor 1 euro.

Etc. Kleine dingen kunnen veel schelen.

Kijk eens bij lidl.

wel handig dat je zoveel kent qua producten =)

Kijk eens bij lidl.

Geld is niet zo zeer een probleem, maar besparen kan ook zeker geen kwaad
Prima, maar is ook suiker he dus ook weer niet te veel.

Je zou eens kunnen kijken bij bv XXL, die hebben ook proteine puddingen e.d. in poedervorm in een miljard smaken. Scheelt een hoop knaken en je kunt zelf kiezen hoeveel je maakt, welke melk je gebruikt..
zal zeker even een kijkje nemen

Hier ben ik weer! Dit keer de vraag: muesli of havermout?

Voedingswaarde per 100g muesli (van MyProtein)
Energie: 464 kcal
Vet: 22g waarvan 6,3g verzadigd
Koolhydraten: 22g waarvan 8g suikers
Vezels: 14g
Eiwitten: 38g

Voedingswaarde per 100g havermout (van AH)
Energie: 393 kcal
Vet: 10g waarvan 1,8g verzadigd
Koolhydraten: 51g waarvan 1,6g suikers
Vezels: 9,3g
Eiwitten: 20g

Dus havermout is wat minder in calorieën en eiwitten. Ook vult muesli toch wat meer dan havermout. Maar muesli heeft toch wel veel meer vet en minder koolhydraten. Mijzelf leek de havermout beter. Ik wil het meestal in de ochtend eten samen met 500g aan kwark. Daarnaast heeft muesli wel wat meer vezels. Dus het is wel een lastige keuze. Ik hoor graag jullie meningen

Dus havermout is wat minder in calorieën en eiwitten. Ook vult muesli toch wat meer dan havermout. Maar muesli heeft toch wel veel meer vet en minder koolhydraten. Mijzelf leek de havermout beter. Ik wil het meestal in de ochtend eten samen met 500g aan kwark. Daarnaast heeft muesli wel wat meer vezels. Dus het is wel een lastige keuze. Ik hoor graag jullie meningen
Neem wat je lekker vind.

Deze heeft mijn voorkeur
Van Zoelen muesli vruchten & noten 1 kilo | Deen Supermarkten
Probeer deze eens.. de allergoedkoopste en op wat rozijnen na geen toegevoegde suikers

Voedingswaarde
per 100 g: Energie 1461 kJ Energie 346 kcal Vet 4 g waarvan verzadigd 0,6 g Koolhydraten 62 g waarvan suikers 8 g Proteïne 11 g Zout 0,03 g.

Ps Deen bestaat nier meer. Vomar, Dirk, plus, dekamarkt etc hebben m op 1,79 per kg.

Komt nog wel een punt waarin je alleen kijkt naar de kcal en alles even lekker is in een cut.
Low kcal/high volume is het enigste concept wat je door een cut trekt, vooral als die (te)lang duurt. Zolang je nog voorkeur geeft naar smaak is de cut nog in de start fase.

Komt nog wel een punt waarin je alleen kijkt naar de kcal en alles even lekker is in een cut.
Low kcal/high volume is het enigste concept wat je door een cut trekt, vooral als die (te)lang duurt. Zolang je nog voorkeur geeft naar smaak is de cut nog in de start fase.
Vind muesli wel lekkerder, maar vind havermout niet perse vies. Zal dan gwn beide wel eens eten, vandaag havermout :)

Terug
Naar boven