XXL Nutrition

VoedingSchema 17jarige

martie

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
Ik ben sinds kort begonnen met fitnessen om wat gespierder te worden. Natuurlijk hoort daar ook een voedingsschemabij. Momenteel eet ik in de ochtend ongeveer 4 boterhammen en wat dingen tussendoor. daarna ga ik sporten ik neem voor en na het trainen een whey shake en eet thuis nog paar boterhammen. Voor het slapen gaan neem ik biogarde kwark 11gr eiwitten van AH. ik neem minstens 1x per week spaghetti.
Ik ben niet zo'n groter eter maar ben bereid meer te gaan eten. ik weeg momenteel 63.4 KG ben 1.86 - 1.88. 2 maanden terug woog ik nog 59 kg dus ben al klein beetje vooruit gegaan :p.
Ik haal morgen ook dextrose om door mn shake te doen.
Zijn er nog wat dingen wat ik moet veranderen aan mijn schema, dat zal geheid wel wat zijn, maar wat zou ik voor extra eten nemen?
Alvast bedankt
Martie
ps: ik sport elke dag bijna, af en toe de zondag niet (omdat ik dan meestal kapot ben lol)

Om te beginnen is het makkelijk om je voedingsschema eens uit te werken in een overzichtelijk schema en daar dan gelijk alle voedingswaarden bij te plaatsen, voedingswaarden kun je onder andere vinden in deze sticky: http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=24805

Ik raad je verder aan om minimaal 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht te eten per dag. Verder ervoor zorgen dat je voldoende goede vetten binnenkrijgt. Oa te vinden in lijnzaadolie, noten, zalm. En natuurlijk moet je om gewicht aan te komen voldoende koolhydraten eten. Het beste is om goede koolhydraten te nemen, complexe koolhydraten. Dit zijn dan weer onder andere bruine rijst, basmati rijst, bruin brood, havermout, brinta etc.

Verder zeg je dat je bijna iedere dag sport, op zondag na. Ik weet niet of je ook daadwerkelijk op al die dagen aan krachttraining doet, maar doe je idd al die dagen aan krachttraining dan zou ik je aanraden om wat minder te gaan doen. Rust is namelijk erg belangrijk wil je spieren gaan kweken.

Succes ermee!

Dude! 63 bij 1,88:eek: Ik weeg 88 bij 1,90 en ik vind me nog een skinny ecto man:D

Eten man ETEN!:rolleyes:

probeer 6 keer per dag te eten (incl shakes)!

holy shit
vreten ouwe vreten man
geen voedingschema
ja owke wel eemn voedingsschemamaar dat is alleen een richtlijn
prbeer zo veel mogelijk naar binnen te werken als je kan
want dat is echt niet gezond zo een gewicht..

Balboa18 zei:
Dude! 63 bij 1,88:eek: Ik weeg 88 bij 1,90 en ik vind me nog een skinny ecto man:D
Eten man ETEN!:rolleyes:

Inderdaad, hier 85 bij 1,89 en ik denk er afgezien van m'n bulk buikje wel ongeveer hetzelfde over. En inderdaad, dit is niet echt een schema, meer een 'idee van wat je eet' en daar kan ik niks mee. Post alle maaltijden, eiwitten/koolhydraten/vetten.

• Topic Starter Topic Starter
ik weet ook niet zeker of ik 1.88 ben hoor ik gok maar wat, ik ben niet zo'n groter eter nee , ik zal proberen meer te eten maar ook al doe ik dat ik kom gewoon nix aan :S in de 3e zowat elke dag een hele pringlebus (wel btje gedeeld anders kwam ik zo aso over) maar geen 0.1kg

martie zei:
ik weet ook niet zeker of ik 1.88 ben hoor ik gok maar wat, ik ben niet zo'n groter eter nee , ik zal proberen meer te eten maar ook al doe ik dat ik kom gewoon nix aan :S in de 3e zowat elke dag een hele pringlebus (wel btje gedeeld anders kwam ik zo aso over) maar geen 0.1kg

omg :roflol:
sorry dat ik het zeg maar je klinkt zoooo nooobish
luister vriend
jij zal dan ook nooit gespierd worden en zelfs niet eens boven de 70 kg uitkomen als je niet beter gaat eten
gozer wat jij daar eet ,eet ik in 2 mischien drie maaltijden
ik meen het je bent zwaar ondervoed en wat je zowiezo nu eet is echt te weinig veeeels te weinig zelfs
ga eens rustig de stickys doornemen
doe de berekeningen
en stel een schema op met de juiste verhoudingen carbs eiwit en vet
50/30/20
en geloof me over een jaartje zul je lachen om hoe onnozel je was en zul je al dik over de 70 kg zitten
en kom niet met die bulshit verhalen van je komt niet aan
want ik wil 50 euro wedden dat als je goed eet je zal aankomen en zeggen hee damn
want dit soort''gevallen'''ben ik te vaak tegengekomen
dus volg me advies op and you wil grow

Het probleem bij veel beginnende BB'ers is dat ze DENKEN dat ze veel eten.
Kerel, hier kun je veel leren geloof me.

en ps schrap die bus pringles en begin maar met boterhammekes te eten.:D

Balboa18 zei:
Het probleem bij veel beginnende BB'ers is dat ze DENKEN dat ze veel eten.
Kerel, hier kun je veel leren geloof me.
en ps schrap die bus pringles en begin maar met boterhammekes te eten.:D

ja lol ik ben al bezig, kheb mn 7 boterhammen, havermout pap en eiwitshake al op nu nog ff sporten EN VOORAL VOLHOUDEN moet wel lukken enneehh,,, ie pringlebussen zijn verledentijd

jah van een pringelbus per dag zul je wel groeien... in je vetpercentage jah... dun lang en vettig lekker dan lees het forum maar eens goed

martie zei:
ja lol ik ben al bezig, kheb mn 7 boterhammen, havermout pap en eiwitshake al op nu nog ff sporten EN VOORAL VOLHOUDEN moet wel lukken enneehh,,, ie pringlebussen zijn verledentijd

gozer luister nou naar me
IS TE WEINIG!!!
stel een echt schema op man

een goed schema is niet een alinea lang.

oke nog meer dan, ik heb maar ook ff weight gainer besteld, en proteineshake ... en nog wat meer eten dus maaruh,, ik ben ook zo'n ecto gast ofzoiets hoe jullie dat ook noemen maar ik kan wel breed worden denk ik, ik ben in nog geen eens 1 maand al 4 kilo zwaarder geworden ook omdat ik meer eet enzo. Maar ik val ook super snel af ik loop ook bijna elke dag hard.. dus ik denk dat die weight gainer wel goed van te pas komt... weinig vet% veel massa .. dus ik zou maar ff oppassen gozer die mij noobisch vond. lol geintje ^^ ik ben nu even counterstriken ^^.

ps. Balboa18: ben jij dat op die foto? jij lijkt op sylvester stalone

Laatst bewerkt:
mischien heb je iets aan mijn voedingschema, ik ben iets zwaarder en korter maar wel ongeveer hetzelfde.

Maaltijd 1
500 ml melk
1 banaan
1 schepje wei eiwit
50 gr havermout

Maaltijd 2
3 volkoren boterhammen
150 gr kip filet

Maaltijd 3
3 volkoren boterhammen
150 gr kip filet

Maaltijd 4 (voor workout)
50 gr havermout
1 grote appel
1 blikje tonijn

Maaltijd 5 (na workout)
500 ml magere melk
1 banaan
1 schepje wei eiwit
50 gr havermout

Maaltijd 6
300 gr aardappelen
300 gr brocoli
100 gr kipfilet

Maaltijd 7
75 gr 20+ kaas, 40 gr noten

is ongeveer 3200 calorien in totaal, ik denk dat je zelfs nog wel hier en daar wat moet toevoegen, maar dit is gewoon even een voorbeeld waarmee je kan beginnen. Kijk maar of je hiermee ongeveer een halve kilo per week aankomt. Is dat zo dan zit je goed, zo niet moet je nog wat meer eten.
Ook is het belangrijk dat je veel slaapt en drinkt, minstens 8 uur slaap en 4 liter water per dag.

AlexT zei:
mischien heb je iets aan mijn voedingschema, ik ben iets zwaarder en korter maar wel ongeveer hetzelfde.
Maaltijd 1
500 ml melk
1 banaan
1 schepje wei eiwit
50 gr havermout
Maaltijd 2
3 volkoren boterhammen
150 gr kip filet
Maaltijd 3
3 volkoren boterhammen
150 gr kip filet
Maaltijd 4 (voor workout)
50 gr havermout
1 grote appel
1 blikje tonijn
Maaltijd 5 (na workout)
500 ml magere melk
1 banaan
1 schepje wei eiwit
50 gr havermout
Maaltijd 6
300 gr aardappelen
300 gr brocoli
100 gr kipfilet
Maaltijd 7
75 gr 20+ kaas, 40 gr noten
is ongeveer 3200 calorien in totaal, ik denk dat je zelfs nog wel hier en daar wat moet toevoegen, maar dit is gewoon even een voorbeeld waarmee je kan beginnen. Kijk maar of je hiermee ongeveer een halve kilo per week aankomt. Is dat zo dan zit je goed, zo niet moet je nog wat meer eten.
Ook is het belangrijk dat je veel slaapt en drinkt, minstens 8 uur slaap en 4 liter water per dag.
Ey bedankt alext hier heb ik tenminste wat aan, dan al dat kritiek. Alleen ik denk niet dat ik elke maaltijd bijna een kip filet kan eten want ik moet ook nog naar school. Eet jij bij het warmeten altijd hetzelfde? aardappelen met broccoli? by the way, wat houd workout in?

Sorrie maar ik kan het niet laten :roflol: je weet niet wat WORKOUT is ??? Volgens mij heb je echt de verkeerde instelling voor BB, ga badmintonnen ofzo...

bartp zei:
Sorrie maar ik kan het niet laten :roflol: je weet niet wat WORKOUT is ??? Volgens mij heb je echt de verkeerde instelling voor BB, ga badmintonnen ofzo...

wat is daar raar aan? ik ben nog maar net 2 maanden begonnen en heb dat woord nog geen 1x gehoord, ja behalve hier dan ... en badmintonnen is al helemaal nix voor mij by the way, ben 3e geweest bij nederlandse kampioen schappen kanoen .. en over die instelling, ik sport elke avond? ik weenie of je dat een verkeerde instelling noemt maar dat was nog te veel ook?

Ga wat lezen op bodybuilding.com of zo, aan mijn dieet heb je weinig als je geen workouts doet, verder moet je mijn dieet waarschijnlijk heel wat naar je benodigdheden aanpassen. Kipfilet kun je gewoon op brood mee naar school nemen...

Terug
Naar boven