XXL Nutrition

Voedingschema. Aanpassen of niet?

Tazs

Novice
Waardering
0
Kan iemand mij vertellen of het voedingsschema wat ik nu heb, goed is. Als het beter kan, wil je dan vertellen waar ik het moet aanpassen. :help: Alvast bedankt! :thumbs:

Ik ben 20 jaar, 1.82 meter lang en ik weeg 81 kg.

7.30 uur - 1 bord melk met Brinta ( 300 ml melk + 80 gr Brinta )
- 1 hardgekookt ei

10.00 uur - 2 bruine boterhammen met kaas
- 1 muesli reep

12.00 uur - 2 bruine boterhammen met kaas of vlees
- 2 bruine boterhammen met gebakken ei

15.00 uur - 2 bruine boterhammen met kaas of vlees
- 1 beker melk met Brinta ‘Wake up’ ( 250 ml melk + 24 gram ‘Wake up’ )

17.30 uur - 2 borden zilvervliesrijst + groente + saus + vlees
- Sla met tomaat, komkommer en (feta)kaas
- 1 stuk fruit

20.00 uur - 1 koek

21.00 – 22.30 uur - Trainen

23.00 uur - 1 bord melk met Brinta ( 300 ml melk + 80 gr Brinta )
- 1 hardgekookt ei

wat is brinta? (ben belg)

meer eiwitten. 's ochtends 1 ei is te weinig. ik neem elke ochtend 4 eitjes en dan alleen het eiwit. In ei zit wel hele goede eiwit maar niet heel veel. En neem bij elke maaltijd verder magere kwark of kip. na de training whey eiwit met dextrose . En elke dag 2 lepels lijnzaadolie door bijv. de kwark. En eet ook eens wat vis is ook goed. zorg ervoor dat je 2 x je eigen lichaamsgewicht in grammen binnen krijgt, voor jou dus ongeveer 160 gr. eiwit..

je kan bv van je maaltijd bij 17.30 de sla met tomaat vervangen door tonijnsalade(100 gram tonijn is iets van 26 gram eiwitten) zou er wat meer eiwitten bij zien te krijgen, zeker na je training denk ik dat je wat meer eiwitten kunt gebruiken.

Tazs zei:
Kan iemand mij vertellen of het voedingsschema wat ik nu heb, goed is. Als het beter kan, wil je dan vertellen waar ik het moet aanpassen. :help: Alvast bedankt! :thumbs:

7.30 uur - 1 bord melk met Brinta ( 250 ml melk + 100 gr Brinta )
- 2/3 hardgekookte eieren of 250 gr. magere kwark

10.00 uur - 2 bruine boterhammen met kaas, kipfilet, rookvlees
- 1 muesli reep GEEN candybars, bevatten teveel suikers (snelle koolhydraten), beter is hier ook kwark en evt een broodje extra

12.00 uur - 4 bruine boterhammen met kaas of vlees
- 2 bruine boterhammen met gebakken ei liever gekookt en alleen het wit van het ei, gebakken bevat teveel vet (boter)

15.00 uur - 2 bruine boterhammen met kaas of vlees of appelstroop (voor de training energie!!
- 1 beker melk met Brinta ‘Wake up’ ( 250 ml melk + 24 gram ‘Wake up’ ) Absoluut geen Wake Up!! Bevat teveel suikers, liever hier ook brinta of havermout!

17.30 uur - 2 borden zilvervliesrijst + groente + saus + vlees
- 1 stuk fruit fruit is hier overbodig, maar als je het graag wil dan is het ok. Kan ook vroeger op de dag rond 10.00 uur)

20.00 uur - 1 koek (KOEK? bij de koffie zeker? Liever hier een bruine boterham of 2, wat je wil. . geen koek of andere snaaierij, bevat teveel suikers!

21.00 – 22.30 uur - Trainen

23.00 uur 250 tot 500 gr. magere kwark. Lekker veel eiwitten voor het slapen gaan, je weet wat het is: RUST IS GROEI!! En de nodige eiwitten zorgen voor gunstige spieropbouw...

SUCCES!!!

Laatst bewerkt:
bulk neem ik aan, meer eiwitten idd. weet je ook je vet%?
goede tips hierboven al, even een korte aanvulling

Tazs zei:

7.30 uur - 1 bord melk met Brinta ( 300 ml melk + 80 gr Brinta )
- 1 hardgekookt ei meer eiwiten. meer eieren (paar hele voor mijn part) dus of kwark. zorg voor ong 30 gram per maaltijd.
meer brinta, zie advies boven:thumb: en lijnzaad erbij voor je vetten

10.00 uur - 2 bruine boterhammen met kaas volkoren en wat voor kaas. wel veel eiwitten maar ook verz vet, maar net wat je wilt. kan ook kalkoen/kipfilet of rosbief op brood mee
- 1 muesli reep weg ermee idd, neem anders idd nog broodje erbij

12.00 uur - 2 bruine boterhammen met kaas of vlees wat voor vlees?
- 2 bruine boterhammen met gebakken ei zie boven:)

15.00 uur - 2 bruine boterhammen met kaas of vleeszelfde als vorige maaltijd
- 1 beker melk met Brinta ‘Wake up’ ( 250 ml melk + 24 gram ‘Wake up’ ) skippen, oats of brinta. of voor onv vetten een pot magre kwark en lijnzaad

17.30 uur - 2 borden zilvervliesrijst + groente + saus + vlees 2 borden!!! hou de verhoudingen over de dag beetje gelijk he . hou t bij 1 bord
- 1 stuk fruit ook hier weer, hou t allemaal binnen de perken met 1 maaltijd en zorg dat je volgende maaltijd weer 'ruimte'en zin hebt om te eten:)

20.00 uur - 1 koek koek voor trainen!. teveel suikers, rotzooi dus:D. neem complexxe kh (oats/brinta) en eiwitten erbij voor vold energie en t voorkomen van spierafbraak

21.00 – 22.30 uur - Trainen na trainen een shake (wei en dextrose)

23.00 uur - 1 bord melk met Brinta ( 300 ml melk + 80 gr Brinta )
- 1 hardgekookt ei
meer eiwitten en meer complexe kh. vooral na trainen erg van belang

neem je ook vitsupps?

• Topic Starter Topic Starter
dandyman zei:
bulk neem ik aan, meer eiwitten idd. weet je ook je vet%?
goede tips hierboven al, even een korte aanvulling

meer eiwitten en meer complexe kh. vooral na trainen erg van belang

neem je ook vitsupps?

Mijn vet% weet ik niet.
Dus meer eiwitten. Oke! Vitaminesupplementen heb ik nog niet gebruikt.

• Topic Starter Topic Starter
komt het erop neer dat ik niet teveel glucose mag hebben?
De kaas op mijn brood is jong belegen. En vlees is altijd verschillend.
Wat is 'lijnzaad'?

Hallo een paar kleine tips kijkmaar wat je ermee doet.

Lijnzaad kan je gebruiken maar is niet noodzakelijk, Vlees op brood ?
Neem het liefst Kipfillet, tonijn op waterbasis of rosboef Neem GEEN VARKENSVLEES !!! dit is heel slecht te verteren heeft een veel te hoge zuurgraad en bevat te veel vetten (en nee ik ben geen Moslim ! ). Gooi die Kaas er maar uit (maakt niet uit wat voor kaas) neem liever tonijn of ander hierboven genoemd belleg in de plaats.

Verder hebben de anderen je al een hoop goede tips gegeven.

sterkte en je bent al op de goede weg

Ik zou zeker wel de lijnzaadolie erin houden, ik zou zelfs voor een combi lijnzaadolie en levertraan gaan. Onverz. vetten zijn erg gezond en je hebt vetten nodig. En zeker in de bulk zijn de extra calorieen die deze vetten met zich meebrengen ook nog eens mooi meegenomen. Voor de rest als beleg op brood zijn rosbief, kipfilet, kalkoenfilet, tonijn en pindakaas erg geschikt.

Terug
Naar boven