AndroidHealthClinic

Voedingschema af, Help.

Dansoy

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal.

Ik heb m,n eerste voeding schema gemaakt, willen jullie mij aub vertellen of het goed is of wat ik eventueel beter kan veranderen. (Ik zou er graag melk en kwark in stoppen maar dat is hier niet te koop!:()

Stats:

22 Jaar
185 cm
70 kg

Doel: Bulk (Spiermassa)

7:00
[Meal 1] Howmuch Kcal Protein(g) Fat(g)
Rice 100 gr 358 6 1
Tuna 100 gr 139 30 1
Water 500 ml

10:00
[Snack]
Oats 70 gr 268 11,2 2,2
Banana 100 gr 90 1
Water 250 ml

12:00
[Meal 2]
Rice 100 gr 358 6 1
Chicken 150 gr 315 30 9
Water 250 ml

15:00
[Snack]
Peanuts 30 gr 164 7 14
Water 250 ml

18:00
[Meal 3]
Rice 100 gr 358 6 1
Pork 100 gr 106 5 2
Water 250 ml

20:00
[Snack]
Egg 46 gr 90 6 7
Banana 50 gr 45 1
Water 100 ml
--------------------------------------------
TOTAL: Kcal: 2291 Protein: 109(g) Fat: 38(g)

Wat is je doel? Bulk neem ik aan?

Ja zie het sorry. Zal je protein en kcal iets opschroeven.

• Topic Starter Topic Starter
Ja vroeger in nederland dronk ik 2L melk per dag, en at ik uit verveling de hele dag broodjes calve pindakaas, en voor het slapen kwark.. nu kan dat helaas niet meer, waardoor ik moeilijker aan m,n kcal kom.. ik weet nog niet hoe ik dat kan verhogen of opvullen want meer rijst of vis krijg ik niet meer door m,n strot. ik denk er aan ''kamote kahoy'' soort lange aardappel is dat te kopen hier op de markt voor de kcal, en dan whey erbij.[Afbeelding niet meer beschikbaar]
kamote.jpg

Ik zou meer pinda's pakken.
Ik neem aan dat je vis en vlees in olie bakt? Kan je wat meer olie toevoegen.
Zo kan je al heel eenvoudig je vetten uitbreiden.

Je zou ook wat meer eieren kunnen nemen. 3 a 4 per dag kan makkelijk. Heb je ook wat goede vetten en tegelijk wat meer eiwitten.

Die lange aardappel is een idee. Maar hou er rekening mee dat je voor 100 gram ongekookte rijst bijna 350 gram hiervan moet eten om gelijkwaardig te zijn aan kcal.

Je zegt meer kip/vis krijg je niet weg. Maar je eet maar heel weinig aan kip/vis/vlees... Kruid je het een beetje goed? gooi je er een sausje bij? Want als je het zo droog eet kan ik me voorstellen dat het je tegen gaat staan.

Bedankt, ik zal m,n eieren van 1 naar 3 verhogen en ben vandaag in de stad geweest.
Rouwe pinda's (ongezouten) maar volgens mij niet gekookt kost 18 Peso per kilo dus 1 euro per 3 kilo pindas omgerekent.
Dus ik heb 3 kilotjes gekocht om te kijken hoe het bevalt om 250 gram per dag te eten. Ben alle winkels afgelopen maar kon nergens kwark vinden. Ik kocht een halve kilo vis en kon de helft op .. dus 250 gram (- botten en hoofd) 200 gram ongeveer? maar in mijn schema stond maar 100gram vermeld dus ik eet eigenlijk wat meer:)..

Dat klinkt al beter. Eieren en pinda's doen al veel inderdaad. Als je dan iets koopt is het ook wel meteen goedkoop. :D
Vis op 200 gram klinkt goed! is het altijd dezelfde vis of heb je ook vettere vis soorten? Dan zou ik die ook eten als ik jou was.

Dat klinkt al beter. Eieren en pinda's doen al veel inderdaad. Als je dan iets koopt is het ook wel meteen goedkoop. :D
Vis op 200 gram klinkt goed! is het altijd dezelfde vis of heb je ook vettere vis soorten? Dan zou ik die ook eten als ik jou was.
Meestal Tuna(Yellow-fin/Blue-fin) maar ook af en toe bilong-bilong,samen-samen,toloy(sardine),diwit,iho(haai),kasag(krab),uyab(garnalen) en nog meer.. ik woon namelijk langs de zee en er lopen dagelijks mensen hier langs de huizen met een emmer met zee-voedsel met weegschaal erbij om te verkopen. maar volgens mij is dat niet echt vetter.. De lokale vissersmannen hier zijn wel erg gespierd..zelfs enkele van hun benen. ze eten 3x per dag rijst met vis en drinken na een goede vangst tuba(kokosnootwijn):D

Bananen,vis,pinda's enz zijn wel goedkoop maar voor veel producten zoals kaas,chocolade,rundvlees enz betaal je veel meer als in nederland.. logisch ook eigenlijk..

Mijn sportschool hier verkoopt Whey ..van ik herkende het merk niet,zal het de volgende keer opschrijven.
Het was in een grote zak(niet in een pot) wel mooie kleurtjes en choco smaak... 5000 gr voor 2000 peso(36eu)
Hoeveel eiwit daar in zit weet ik niet.

Is 250 gram nootjes per dag wel oké?

Ik zou dan wat vaker sardine nemen. dat is wat vettere vis en goede vetten! De rest is allemaal mager maar perfecte bronnen van eiwitten. Je zou er ook wat meer mee kunnen doen. Bakken/grillen met kruiden etc.

Tja.. lokale dingen betaal je gewoon minder voor. Is logisch. Maar ik zou er niet te klagen hebben. Ben zelf gluten en lactose intolerant. Dus eet ik al redelijk zoals zij. :D

Kijk inderdaad eens naar het merk en hoeveel erin zit. Je weet maar nooit.

250 gram is meteen wel erg veel met ca. 60 gr vet per 100 gram. Begin gewoon met 100 gram en wat meer vettere vis en eiwitten van vis. Denk dat je dan al een heel eind komt.

Beste mensen ik heb nog een vraagje betreft voeding en wil er geen appart topic voor openen, ik zou graag melk drinken maar melk in pak of fles verkopen ze hier niet, maar wel deze poeder melk zakjes, kunnen jullie alsjeblieft vertellen of dit een goede vervanger is?? En hoeveel van die zakjes ik dan per dag het beste kan drinken.. alle info is zeer welkom, alvast bedankt. (lange zin met al die ''kommas'' :P).
Hier een foto:).

Zie hier de voedingswaarde van 1 halfvolle melkpakje van 240ml.
Voedingswaarde Overzicht:
Cal
102
Vet
2,37g
Kolhy
12,18g
Eiwit
8,22g
Melk (Halfvol) (1 melkpakje) bevat 102 calorieën.
Calorieën Verdeling: 21% vet, 47% kolhy, 32% eiwit.

Wie wint :)?...

meluk.JPG

Laatst bewerkt:
Ziet er gewoon uit als normale houdbare halfvolle melk.
Kan je best een litertje van nemen als het in je schema past.

Terug
Naar boven