Fitness Seller

Voedingschema check. Wat kan ik nog toevoegen?

j0eyv

Advanced Bodybuilder
Waardering
121
Lengte
1m83
Massa
82kg
Vetpercentage
8%
Graag jullie mening over mijn voedingschema.

Stats
Length: 180
Weight: 73.5
Bodyfat: 9%
LBM: 66/67

Ik heb berekend dat mijn onderhoud ongeveer 1800 KCAL p.d. zou zijn. Hieraan heb ik de activiteitsfactor x 1.55 toegevoegd: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55.

Onderhoud: 1800 kcal
Onderhoud: 2800 kcal (incl. activiteitsfactor)

Mijn huidige vetpercentage is ongeveer 8.5/9,5 %. Voor de zomer hoop ik op 6% uit te komen maar wel nog enkele KG aan te komen tot (tussen) de 75 en 80 KG. Hoe ga ik dit aanpakken met het huidige voedingschema? Waar en wat zou ik kunnen toevoegen?

Ik zie even door de bomen het bos niet meer.. Ik ben zoveel aan het lezen, zoeken, proberen, etc.. Wat kan ik toevoegen of vervangen (en waar?) om te voorkomen dat ik omhoog ga in VP maar wel aan kom? Ik zit overigens erg hoog in eiwitten per kg lichaamsgewicht. Kan dit nadelen hebben?

Thanks!

dz6oo3.png

Laatst bewerkt:
Je eiwitten zijn inderdaad veel te hoog, met 2-2,5 gr./kg. lichaamsgewicht heb je voldoende om te groeien. Je vetten daarentegen zijn aan de lage kant, je zou bijvoorbeeld een eetlepel (lijnzaad)olie aan je ochtend shake kunnen toevoegen.

Daarnaast heb je geen realistisch doel: je wilt aankomen en afvallen tegelijk. Dit is niet mogelijk, tenzij je een beginner bent. Daarom kun je denk ik beter even een paar maanden bulken, aangezien je op dit moment redelijk laag zit in vp, om vervolgens te cutten richting de zomer.

Verder zou ik in je voedingsschema dus wat eiwitten eruit halen en voornamelijk koolhydraten erin stoppen. Ook kun je je gekookte / gebakken eieren gerust met eigeel eten, voor wat natuurlijk vetten en smaak natuurlijk! Over het algemeen ziet het er wel goed uit, alleen mis je toch wat koolhydraten (denk bijvoorbeeld aan rijst, noodles, (zoete) aardappelen of extra quinoa).

Succes!

eiwitten naar 180-200 vetten naar 1g per kg en voor de rest koolhydraten voor de rest indeling en voedsel ziet er goed uit

Je eiwitten zijn inderdaad veel te hoog, met 2-2,5 gr./kg. lichaamsgewicht heb je voldoende om te groeien. Je vetten daarentegen zijn aan de lage kant, je zou bijvoorbeeld een eetlepel (lijnzaad)olie aan je ochtend shake kunnen toevoegen. Daarnaast heb je geen realistisch doel: je wilt aankomen en afvallen tegelijk. Dit is niet mogelijk, tenzij je een beginner bent. Daarom kun je denk ik beter even een paar maanden bulken, aangezien je op dit moment redelijk laag zit in vp, om vervolgens te cutten richting de zomer. Verder zou ik in je voedingsschema dus wat eiwitten eruit halen en voornamelijk koolhydraten erin stoppen. Ook kun je je gekookte / gebakken eieren gerust met eigeel eten, voor wat natuurlijk vetten en smaak natuurlijk! Over het algemeen ziet het er wel goed uit, alleen mis je toch wat koolhydraten (denk bijvoorbeeld aan rijst, noodles, (zoete) aardappelen of extra quinoa). Succes!

Inderdaad!

Je zult moeten kiezen, of spiermassa aankomen of vet verliezen. Het is niet mogelijk om tegelijkertijd spiermassa te winnen en naar 6% vet te gaan.

Als je nu eerst wat massa wilt winnen zou ik inderdaad wat meer koolhydraten en vetten toevoegen. Wel erg veel eiwitten op dit moment. Koolhydraten ietsjes opschroeven en wat gezonde vetten toevoegen uit bijvoorbeeld noten of vis.

Terug
Naar boven