MuscleMeat

Voedingschema goedkeuring

deapengaap1

Novice
Waardering
3
Lengte
1m84
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Hallo,
Ik ben 18 jaar oud en me lengte is 184cm en ik weeg 76kilo.
Me vetpercentage op dit moment is 12,9%
spiermassa is 63,2 kilo.
graag kom ik zo min mogelijk in vet aan en zoveel mogelijk in spier.
Ik voetbal naast me fitness ook nog. dat doe ik 3x in de week en zaterdags een wedstrijd.
Fitness probeer ik 4x in de week te doen. 3x lukt me altijd wel.
Ik heb aan de hand hiervan een voedingsschema gemaakt. Graag zou ik van jullie willen weten of dit een goed voedingsschema is om me een tijdje aan te houden.

Bijlagen

Hoi Apengaapje,

Hoe kom je op 63,2 kilo spiermassa?
Heb je je onderhoud berekend?

• Topic Starter Topic Starter
Hoi Apengaapje,

Hoe kom je op 63,2 kilo spiermassa?
Heb je je onderhoud berekend?

Ik heb me gewogen in de sportschool. volgens dat meetding is me bmr 1987kcal maar ik sport veel zoals ik al zei vandaar dat me calorieiname een stuk hoger moet zijn.

Vergis je niet; je BMR is niet je onderhoud. Je dient je BMR nog te vermenigvuldigen met je activiteitsfactor en dat is je onderhoud. Veel gemaakte fout.

Vergis je niet; je BMR is niet je onderhoud. Je dient je BMR nog te vermenigvuldigen met je activiteitsfactor en dat is je onderhoud. Veel gemaakte fout.

bedankt,

Activiteitsfactor:
x 1.2 = Weinig of geen training, kantoorwerk
x1 .375 = Lichte training/sport 1-3 dagen per week
x 1.55 = Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
x 1.75 = Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x
x 1.9 = Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk oftwee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.

Dit heb ik gevonden op internet, ik zit zelf te denken aan 1,75. aangezien ik 4x voetbal en zeker 3x fitness in de week. maar zoals op woensdag heb ik geen voetbal maar ga ik wel fitness moet je calorieinname dan niet wat lager zijn? maar ik sport ook 2x op 1 dag 3 dagen in de week dus welke zou ik dan moeten pakken?

pak als uitgangspunt maar de 1,75 inderdaad en dan per 3-4 weken bekijken wat het voor je doet en aanpassen naar je doelen.

pak als uitgangspunt maar de 1,75 inderdaad en dan per 3-4 weken bekijken wat het voor je doet en aanpassen naar je doelen.

als allereerst bedankt!
1987x1,75=3477,25 kcal komt het op neer. maar ik wil dus niet teveel vet aankomen maar graag in spier. dat zou beteken dat ik ongeveer +200 a 300 kcal boven 3477.25 kcal moet gaan zitten?

als allereerst bedankt!
1987x1,75=3477,25 kcal komt het op neer. maar ik wil dus niet teveel vet aankomen maar graag in spier. dat zou beteken dat ik ongeveer +200 a 300 kcal boven 3477.25 kcal moet gaan zitten?

Begin eerst op die 3477 caloriën en bekijk wat dit voor je doet voor een periode van enkele weken.
Als je snel vet verbrand kan je wat verhogen. Je verhoogt dan steeds tot de vetverbranding minimaal is en je spiermassa bouwt.

Een handige site om voeding bij te houden is www.myfitnesspal.com. Er staan heel veel producten in en kan makkelijk kcal bijhouden. Als je aanhoud wat @martinnoppert aangeeft, moet het goed komen. Je moet kijken hoe je reageert op je berekende voeding en dan kun je daar altijd weer vanuit gaan spelen. Succes!

Begin eerst op die 3477 caloriën en bekijk wat dit voor je doet voor een periode van enkele weken.
Als je snel vet verbrand kan je wat verhogen. Je verhoogt dan steeds tot de vetverbranding minimaal is en je spiermassa bouwt.

Danku! ik zal het even goed in de gaten houden de komende weken.

Een handige site om voeding bij te houden is www.myfitnesspal.com. Er staan heel veel producten in en kan makkelijk kcal bijhouden. Als je aanhoud wat @martinnoppert aangeeft, moet het goed komen. Je moet kijken hoe je reageert op je berekende voeding en dan kun je daar altijd weer vanuit gaan spelen. Succes!

Ik heb al een app op de mobiel! vind ik wat handiger als ik op school zit is het wat makkelijker via de mobiel. die app heet 'fatsecret'

Je hebt geen app nodig om je voeding bij te houden, je voeding staat al in je schema waar je je aan gaat houden.

Terug
Naar boven