Fitness Seller

voedingschema maken

roxxer

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
hallo,
ik fitness al een tijdje maar heb er gewoon echt niet de bouw voor,marja niets aan te doen. ik wil op mijn voeding gaan letten. ik heb al veel zitten zoeken en proberen maar kom er gewoon niet uit. want ik heb geen magnetron op school om rijst warm te maken enzo, heeft er iemand een tip voor mij ofzo?

alvast bedankt.

Ook zonder middagrijst kun je echt wel een fatsoenlijk schema maken. Stoppen met excuses verzinnen en gaan met die banaan.

Zolang je voeding niet in orde is, heeft je fitness weinig zin. Heeft je bouw niets mee te maken. Waar een wil is is een weg. Al een excel schema ingevuld?

• Topic Starter Topic Starter
Oke dan, de motivatie is er iig zeker wel!:)
Dus ik moet gewoon iemands schema Pakken van excel en dan invullen wat ik wil eten?

ik kom er gewoon niet uit,ik heb hier een schema, als ik die invul. wat weet ik dan? ik weet dan toch helemaal niet hoeveel of wat ik moet eten?

Bijlagen

eerst de sticky's maar lezen over voeding, dan komt de rest van zelf.
Gaat wel wat tijd inzitten maar dan komt het goed.

Misschien een hele domme vraag maar wat zijn stickys? Gewoon informatie? Want dat heb ik al heel veel gedaan maar ik zou nog echt niet weten hoe ik een vOedingsschema moet maken

De bovenste threads van een subforum zijn stickies. Staat er ook voor: "Sticky".

Bij het subforum Voeding zijn de bovenste 6 threads stickies.

---------- Post toegevoegd Tue 3 Apr 2012 om 23:22 ----------

Als je het echt zo moeilijk vind, pak je gewoon een voedingsschema van iemand anders en ga je daar wat aanpassingen in maken.

oke ik begin het te begrijpen. ik heb met verschillende methodes mijn kcal behoefte uitgerekend en ik kom gemiddelijk uit op ongeveer 2550. hier moet ik nog 500 kcal bij doen en dan eet ik genoeg om spiermassa aan te komen? maar somige mensen eten minder dan 2000 kcal, is dat dan niet een beetje veel voor mij? ik ben maar klein enzo:P

Cutten: onder je onderhoud eten om vetpercentage te droppen
Bulken: boven je onderhoud eten om massa te kweken (spieren + helaas ook vet)

Als je echt gespierd wilt worden zul je flink moeten eten. Als je geen vet wilt aankomen kun je als beginner ook ongeveer op onderhoud gaan eten. Kom je geen vet aan maar zal je massa kweken ook waarschijnlijk wat langzamer gaan.

Nee, dat is niet veel voor jou.
Ik zou het wel opbouwen als ik jou was. Steeds iets meer eten. Als je rond de 3000 kCal eet op een trainingdag zit je voorlopig wel goed.

Jezelf niet vergelijken met sommige mensen. Andere mensen hebben misschien hele andere doelen of weten niet waar ze mee bezig zijn. Wil je spier winnen, moet je boven je onderhoud eten. Wil je vet verbranden, moet je onder je onderhoud eten.

oke. er mag best een beetje vet bij, dus als ik een voedingsschemaga proberen te maken waarbij ik ongeveer 3050 kcal eet per dag is dat goed en normaal voor iemand van mijn lengte/gewicht?

---------- Post toegevoegd Wed 4 Apr 2012 om 13:08 ----------

ooh tegelijk gepost:P maar dan zal ik het is proberen, als het me is gelukt laat ik het wel weer weten. bedankt!

---------- Post toegevoegd Wed 4 Apr 2012 om 13:08 ----------

ooh tegelijk gepost:P maar dan zal ik het is proberen, als het me is gelukt laat ik het wel weer weten. bedankt!

Succes!

Investeer tevens in je kennis met betrekking tot training en voeding. Neem regelmatig een kijkje op het forum om informatie te verzamelen. Veel mensen prutsen maar wat aan en vernken de eerste paar jaar op de sportschool.

oke zal ik doen. en ik doe al best lang fitnesse, 9 maanden ofzo. maar heb nooit zo goed nagedacht over voeding, en nu ik dit allemaal lees besef ik het pas.

Geeft niet. Je bent er nog optijd bij om het om te gooien. :-)

pfoe het is toch wel veel wat ik moet eten:P marja maakt niet uit. ik fitnes 3 keer per week. dan pak ik na het fitness een shake. de dag tussen het fitnessen neem ik dus geen shakes. moet ik dat wel doen? want anders klopt mijn voedingsschema ook niet meer precies

nou ik heb een begin. ik weet alleen niet wat ik bij het avond eten voor vlees moet zetten want dit verschilt per keer, dus is er iets wat er een beetje tussenin zit zodat ik er rekening mee kan houden met de kcal. ook moet ik nog iets van tonijn ofzo ertussen zetten maar weet nog niet precies wat. zijn er nog meer dingen die belangrijk zijn want ik moet namelijk 3050 kcal per dag hebben.

Bijlagen

Om aan meer calorieën te komen:
Ontbijt naar 100g brinta + 500ml melk (eventueel Whey toevoegen)
Kwark naar 500g en 25g pinda's of noten toevoegen
Dan kom je al uit op 2615 kcal uit (zonder vlees bij het diner)

Als je nog meer kcal wilt pak je om 12:30 nog een extra boterham en smeer je pindakaas op brood.

Te weinig vetten. En elke dag alleen maar kipfilet op je brood word supersaai.

ja daar heb je gelijk in, maar ik had vandaag pindakaas op mijn brood gedaaan maar dat vind ik echt niet lekker:P zijn er nog meer dingen voor op je brood die goed zijn?

Over in de middag rijst eten: kan ook gewoon koud. Je kan ook pasta salades met tonijn of zalm maken

Terug
Naar boven