Fitness Seller

voedingschema, massa beginner

hezza

Novice
Waardering
0
Hey, ik ben nieuw op het forum, en ik had een kleine vraag

ik ben sinds 1 maand begonne met te fitnessen, en me doel is massa aankomen, ik hoef niet super groot te worden, wil gewoon een goed fysiek
alleen wat voeding betreft, ben ik echt hopeloos, ik heb wel wat stickies doorgelezen maar wat de waarde van, eiwitten, vetten, enzo is, snap er vrij weinig van moet ik eerlijk zeggen

nu heb ik wat rondgekeken en gelezen en, voor mijn doen een ''best'' veel voedingsschemasamen gesteld.

ik at/eet zowat alleen maar ongezond, en probeer juist meer te eten, maar het verkeerde, patat,frikandellen etc gewoon VEEL frituur, dacht dat dat wel goed zou zijn omdat ik totaal nie zwaar weeg en het wel kan hebben.
wat ik zo een beetje al mijn hele leven eet op een dag, is 2 broodjes met either ham of jonge kaas avond eten en dan meestal nog een bord patat laat in de avond, mijn conditie is hierdoor echt SLECHT.

hoop dat dit schema''tje'' hieronder, toch wel een goed begin is
geen flauw idee wat voor stukfruit ik op welk tijdstip van de dag moet eten, dus tips en feedback zijn van harte welkom.

zal meteen even mijn lengte en gewicht erbij vermelden, Lengte : 1.82 Gewicht : 67 kilo. ( ben 19, bijna 20 jaar oud )

merci alvast.

07.30 100 gram brinta 250 ml melk en een banaan

10.30 2 broodjes gezond. ( plak ham, plak kaas, ei, tomaat, sla )

12.30 4 broodjes ( waarvan 2 met pindakaas 2 met kipfilet)

13.30 training

15.00 2 boterhammen met jonge kaas

18.00 avond eten ( 200 gram vlees, groente, aardappelen )

21.30 500 gram Kwark met wat cashew noten 50 gram ongeveer.

ps : ik heb eigenlijk nog nooit melk gedronken in me leven, ik vond het nooit zo lekker, hoe belangrijk is het voor de groei van je lichaam? is water een vervanger, of iets anders?

Hey kerel,

Goed dat je zelf hebt opgemerkt dat patat en frikandel elke dag gewoon echt niet kan kijk je kan bevoorbeeld 1x in de week een cheatdag/junkdag doen ik doe meestal op zondag.... behalve in de cut dan helemaal niet!

Verder is je voedingsschema een stap in de goede richting als je geen goed gevoel bij melk hebt is geen probleem.
Je moet zo ie zo veel water drinken denk dan aan b.v. 2,5 a 3 liter per dag.
Uiteindelijk zou je er ook voor kunnen kiezen om eiwitten tekopen en dan bedoel ik dus wei eiwit om wat extra binnen tekrijgen dat is natuurlijk altijd goed.
En probeer trouwens alle snelle carbs tevermijden behalve misschien na het trainen om dan je suiker spiegel weer aan tevullen .... denk eraan veel complexe carbs zoals; bruin brood, meergrane macaroni, havermout, brinta, enz.
Zorg ook ervoor dat je na je training eiwit binnen krijgt.
Kook wat eieren elke dag eet kipfilet, kwark, rundervlees, tonijn, zalm, enz om zo voldoende eiwitten binnen tekrijgen.

Post trouwens eens je trainingsschema en reken je voeding eens uit.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...k-berekenen-bmr-vetverlies-voorspellen-34649/

succes!

je moet toch nog wat meer gaan eten!
neem een eiwitrijke maaltijd (of eiwitshake) na de training

Bereken wat je nodig hebt over de dag en verdeel dit over je 6 maaltijden.
ga 500kcal boven je onderhoud zitten. en dan zal je best wel aardig gaan groeien!!
Goed trainen natuurlijk!
Sq6

zal meteen even mijn lengte en gewicht erbij vermelden, Lengte : 1.82 Gewicht : 67 kilo Je hebt een snelle stofwisseling blijkbaar, jij moet dus ontzettend veel gaan eten....

Mijn commentaar staat in vet:

07.30 100 gram brinta 250 ml melk en een banaan Pak hier 40 gram whey proteine bij

10.30 2 broodjes gezond. ( plak ham, plak kaas, ei, tomaat, sla )Maar er hier maar 4-5 van, btw wel bruin brood!!!, gooi er ook 100 gram kip bij/150 gram tonijn

12.30 4 broodjes ( waarvan 2 met pindakaas 2 met kipfilet)Goed, zorg ervoor dat het dik belegd is!! + 50 gram noten

13.30 trainingna training 40 gram whey + 1 stuk fruit

15.00 2 boterhammen met jonge kaasik zou hier een warme maaltijd nemen, iets van 100 gram rijst/pasta, 200 gram kip/biefstuk,zalm,tonijn etc etc + 100 gram groente

18.00 avond eten ( 200 gram vlees, groente, aardappelen )Goed

21.30 500 gram Kwark met wat cashew noten 50 gram ongeveer.Goed

ps : ik heb eigenlijk nog nooit melk gedronken in me leven, ik vond het nooit zo lekker, hoe belangrijk is het voor de groei van je lichaam? is water een vervanger, of iets anders?

Dit zijn ongeveer de richtlijnen waarmee je zou moeten beginnen, aangezien je vrij weinig at gaat het moeilijk zijn om dit allemaal weg te stouwen, daarom een tip: zorg dat je het rustig opbouwt anders gaat het je alleen maar tegenstaan. Met zo;n voedingsschema zul je goed aankomen, kom je op een gegeven moment niet meer aan, geleidelijk met 200-300 kcal per week verhogen. Ieder lichaam is anders en je moet even wikken en wegen en een beetje dingen gaan uitproberen.

Ik wens je succes!

wat cashew noten 50 gram ongeveer.Goed

Kleine kanttekening:

Nou ja goed... het idee is goed, de uitvoering wat minder. Cashew noten zijn "toevallig" noten die wat minder goed voor je zijn. De perfecte noot is een nootjes mix, de AH heeft een hele lekkere pistache notenmix, probeer die maar is, net iets minder calorieën en net iets betere vetten.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de tips allemaal:)

ja het is inderdaad, wenne om meer te gaan eten, vooral het brood heb ik moeite mee, at amper brood, ga ook proberen melk te ''drinken'' of althans, bij me brinta nemen iedere ochtend, moet er nog suiker bij? of helemaal niet.

wat voor melk, volle half vol? wat is het beste. en moet je die melk opwarmen? voor bij de brinta

en die whey poeder? moet je dat mengen met melk ook of, jaa klinkt misschien stom, maar wil het wel goed innemen allemaal:D

thnx alvast.

Laatst bewerkt:
oooh en smiddags eet ik ook nog wel eens een huzaren slaatje op? is dit goed/slecht? of

een bakje van 150 gram

Huzarenslaatje is goed voor jou aangezien je erg weinig weegt. Gewoon erin laten. Gewoon ook halfvolle melk pakken en whey poeder kan je in principe met melk doen, ik doe het met water. Misschien komt dat omdat ik nooit melk drink en het goor vind :)

Btw cashews zijn gewoon goed hoor?

Huzarenslaatje is goed voor jou aangezien je erg weinig weegt. Gewoon erin laten. Gewoon ook halfvolle melk pakken en whey poeder kan je in principe met melk doen, ik doe het met water. Misschien komt dat omdat ik nooit melk drink en het goor vind :)

Btw cashews zijn gewoon goed hoor?

ja dacht ik ook.. mar die melk moet wel opgewarmt worden neem ik aan? ja klinkt achterlijk, maar at dat echt nooit man, en mag er suiker bij?

en ik vind melk ook echt goor, nam net een slok ging bijna over me nek, maarja, doorzetten huh :)

thnx voor je snelle reacties enzo, appreciated

Tsja wat je wilt wat betreft de melk, sommige mensen gooien brinta, melk + whey in de blender met een banaan en drinken het zo op. Ik doe het met water btw, melk is zooo goor :). Je kan ook, eerst whey met water opdrinken(koud) en dan brinta met melk opwarmen in magnetron....

Als je melk echt goor vind, gooi d;r wat meer wwhey doorheen en drink die shake met water!

Hoi hezza
Ik ben 1.83 en 6 maanden geleden begonnen op 68 kilo, bijna zelfde als jou dus :P
om aan te komen ben ik rond de 2800 cals gaan eten en op 70.5 ben ik blijven steken, nu cals naar 3200 ongeveer per dag en nu ga ik weer vooruit. Ieder mens verschilt maar als ik ging eten wat jouw voedingsschema bovenaan bevat was ik waarschijnlijk 65 en droog geweest :P . Dus ga meer eten, veel meer. Hier wat tips

Voeg om 7:30 2 of 3 gekookte eieren toe( Niet bang zijn voor cholesterol, dat zijn boeman verhaaltjes van onwetenden ) en maak van 250ML melk 500ML.
Ik zou je maaltijd van 10:00 vernietigen want die is crap . Pak je maaltijd van 12:30 en verhoog die met 2 boterhammen en dan naar 10:00 schuiven.
En i.p.v 6 boterhammen ga je dan om 12:30 150gram gekookte zilvervliesrijst eten + 1 blikje tonijn....Dan ga je met een lekkere gevulde maag aan het trainen :)...ben je klaar dan maak je thuis 4 boterhammen met kipfilet ofzo + je drinkt de rest van je pak melk op(500ML). Je avondeten is wel redelijk i guess, voor het slapen een bak magere kwark is ook goed, maar waarom noten dan? wordt je dik van als je die voor het slapen gaan eet.

noten word je niet dik van! Dat is een reactie van een onwetende....

thnxx:) en er mag suiker bij de brinta? 1/2 eetlepels of? liever niet

als je het in de ochtend doet kan het wel

ja oke thnx had vandaag 1 eetlepel met wat suiker, was wel ffe wennen:)

euhm wat kwark betreft, maakt het echt uit wat voor soort/smaak whatever?

want ik heb gewoon van die bakken magere kwark naturel 450 gram

Magere kwark is prima, maakt het gewoon lekker met een banaaan of ananas.

As je moeite hebt met wat meer eten. Begin dan gewoon de eerste week elke uur een beetje te eten dat kan dan zelfs alleen 2 boterhammen zijn, of 1 appel .

je zult van zelf gaan merken dat je meer trek krijgt.
na die week ga je om de 2.5 uur iets grotere maaltijden eten.

op een moment ga je steeds meer trek krijgen,

Succes(ik ben ook net als jij begonnen en massa kweken zal helemaal goed komen als je maar discipline op kan brengen.)

Magere kwark is prima, maakt het gewoon lekker met een banaaan of ananas.

As je moeite hebt met wat meer eten. Begin dan gewoon de eerste week elke uur een beetje te eten dat kan dan zelfs alleen 2 boterhammen zijn, of 1 appel .

je zult van zelf gaan merken dat je meer trek krijgt.
na die week ga je om de 2.5 uur iets grotere maaltijden eten.

op een moment ga je steeds meer trek krijgen,

Succes(ik ben ook net als jij begonnen en massa kweken zal helemaal goed komen als je maar discipline op kan brengen.)

ja nou ik hoef niet persee een smaak hoor, ik krijg die kwark wel gewoon weg uit dat bakje:) toch bedankt

wat wel raar is, ik ben al 1 kilo aangekomen in 2 dagen? is dat gezond of wat, dat gaat wel erg snel toch? bedoel ok het is best veel vergeleken met wat ik eet, maar toch..

en ik had veel meer ''energie'' in de sportschool, vergeleken met me oude eet patroon, echt nice:)

bedankt allemaal.

Je kan best wel in een dag een kilo zwaarder zij dan de dag daarvoor.

Je moet je ook niet elek dag wegen.

Pik gewoon een vaste dag op een vast tijdstip BIJV: elke woensdag ochtend nadat je naar het toilet bent geweest. en hou dan je progessie bij, dat schept een beter beeld.

Succes....

Hey kerel,

En probeer trouwens alle snelle carbs tevermijden behalve misschien na het trainen om dan je suiker spiegel weer aan tevullen .... denk eraan veel complexe carbs zoals; bruin brood, meergrane macaroni, havermout, brinta, enz.
!

hey! valt me nu pas op, maar hoezo moet ik bruinbrood, brinta etc vermijden dan? ik eet alleen maar bruin brood zowat:S

Terug
Naar boven