Fitness Seller

voedingschema, massa beginner

• Topic Starter Topic Starter
Die moet je NIET vermijden maar Juist WEL ETEN..........
Dus wel bruin volkorebrood,pasta HAvermout.brinta etc.......

ohh gelukkig:) nee ik weet niet wat carbs zijn

en al helemaal niet, snelle, complex, en/of welke er nog meer zijn :) hahaa

bedankt kan ik weer met gerust hart me brood eten

ps : ik zit eraan om te denken om morgen middag even een stokbrood met makreel te halen, aangezien ik las dat vis ook goed was? geldt dat ook voor makreel zag die er niet tussen staan.

Laatst bewerkt:
Carbs zijn gewoon koolhydraten.
Complexe duren langer voordat ze worden opgenomen alsware(lange brandstof)
Snellle worden sneller opgenomen(korte brandstof)..... beide energie leveranciers alsware

Koolhydraten zitten in met name in granen en dergelijke....

Jij eet bruin brood dat is goed dat zijn namelijk volkoren producten d.w.z onbewerkte producten....... hetzelfde met rijst witte rijst is een graan waar het vliesje van af is geschild.... en volkoren rijst is onbewerkt en dus beter alsware...

Lees anders ook eens op internet naar bijv. voedingswijzer.nl dan wordt het je wat duidelijker

(karma waar is mn Karma)

Carbs zijn gewoon koolhydraten.
Complexe duren langer voordat ze worden opgenomen alsware(lange brandstof)
Snellle worden sneller opgenomen(korte brandstof)..... beide energie leveranciers alsware

Koolhydraten zitten in met name in granen en dergelijke....

Jij eet bruin brood dat is goed dat zijn namelijk volkoren producten d.w.z onbewerkte producten....... hetzelfde met rijst witte rijst is een graan waar het vliesje van af is geschild.... en volkoren rijst is onbewerkt en dus beter alsware...

Lees anders ook eens op internet naar bijv. voedingswijzer.nl dan wordt het je wat duidelijker

(karma waar is mn Karma)

ah okay, naja ik weet wel altijd witte rijst gewoon. kan geen kwaad toch?

nouja weet ik dat ook weer:) en wat betreft die makreel op stokbrood is gewoon ''gezond''?

done.

ah okay, naja ik weet wel altijd witte rijst gewoon. kan geen kwaad toch?

nouja weet ik dat ook weer:) en wat betreft die makreel op stokbrood is gewoon ''gezond''?

Witte rijst kan geen kwaad(zilvervlies zitten meer voedingstoffen in) da's het verschil

Makreel is een goede en lekkere vis om te eten goede vetzuren die je nodig hebt. (omega 3 zit erin) prima voor je gewrichten enz.. krijg nu al weeer trek

wat wel raar is, ik ben al 1 kilo aangekomen in 2 dagen? is dat gezond of wat, dat gaat wel erg snel toch?
.

ik weeg s'ochtends 72 en s'avonds 75 :D is gewoon eten/drinken, lijk s'avonds ook wel een beetje zwanger

@adriaan, ik dacht dat je dik werd van noten omdat ze zoveel calorieën bevatten en ik >gehoord< heb dat voedsel niet goed verteerd tijdens je slaap en dan sneller als vet wordt opgenomen, wil je mij aub uitleggen waarom dat niet zo is want knowledge=power ;)

Laatst bewerkt:
ik weeg s'ochtends 72 en s'avonds 75 :D is gewoon eten/drinken, lijk s'avonds ook wel een beetje zwanger

@adriaan, ik dacht dat je dik werd van noten omdat ze zoveel calorieën bevatten en ik >gehoord< heb dat voedsel niet goed verteerd tijdens je slaap en dan sneller als vet wordt opgenomen, wil je mij aub uitleggen waarom dat niet zo is want knowledge=power ;)

Uhm, in noten zitten goede vetten. En aangezien je deze vetten nodig hebt om de indirecte smeer van je gewrichten te stimuleren, hormoonspiegel op pijl te houden etc...

Omdat je de hele nacht ook aan het verbranden ben, hetzij minder dan overdag moet je vlak voordat je gaat slapen ook wat eten. Dit keer geen koolhydraten maar goede vetten en langzaamwerkende eiwitten. (tenzij je wilt bulken, dan veel eten).

Kwark en noten is dus een goeie combi. Ik eet het nu al 3 weken savonds in de cut en ben ruim 4.6 kilo afgevallen. Het mooie is van deze goede vetten dat het niet wordt opgeslagen als verzadigde vetten, dwz het geel/witte vet onder je huid. Je moet het wel aanpassen in je voedingsschema. Dus als jij op onderhoud op 2500 kcal zit en je hebt nu een cutdieet waarbij je op 2200 kcal zit, moet je niet opeens noten toevoegen want dan heb je een overschot aan kcal en zal je dus niet afvallen. Dan zal je je kcal moeten verlagen tot 1900-2000 en dan 50 gram noten toevoegen savonds en overdag om dan tot de 2200 kcal te komen. Zo iets?

Uhm, in noten zitten goede vetten. En aangezien je deze vetten nodig hebt om de indirecte smeer van je gewrichten te stimuleren, hormoonspiegel op pijl te houden etc...

Omdat je de hele nacht ook aan het verbranden ben, hetzij minder dan overdag moet je vlak voordat je gaat slapen ook wat eten. Dit keer geen koolhydraten maar goede vetten en langzaamwerkende eiwitten. (tenzij je wilt bulken, dan veel eten).

Kwark en noten is dus een goeie combi. Ik eet het nu al 3 weken savonds in de cut en ben ruim 4.6 kilo afgevallen. Het mooie is van deze goede vetten dat het niet wordt opgeslagen als verzadigde vetten, dwz het geel/witte vet onder je huid. Je moet het wel aanpassen in je voedingsschema. Dus als jij op onderhoud op 2500 kcal zit en je hebt nu een cutdieet waarbij je op 2200 kcal zit, moet je niet opeens noten toevoegen want dan heb je een overschot aan kcal en zal je dus niet afvallen. Dan zal je je kcal moeten verlagen tot 1900-2000 en dan 50 gram noten toevoegen savonds en overdag om dan tot de 2200 kcal te komen. Zo iets?

ja maar ik ben niet aan het cutten he, ik wil juist aankomen niet afvallen, en ik eet ook elke avond kwark + cashew noten, geen goeie combi als je wilt aankomen dus?

topic naam is niet voor niets, ''massa''

no offence, maar deze vraag speelde even in me hoofd.

Kijk het verschil ligt hem in het aantal kcal. Noten is een goede bron van kcal en vetten, die je dus zodanig in je cutdieet moet aanpassen zodat je geen overvloed aan kcal hebt,jij daarentegen moet ze gewoon toevoegen JUIST zodat je een overvloed aan kcal hebt. Noten + kwark voordat je gaat slapen is JUISt goed om aan te komen als die je aantal kcal bovenje onderhoud brengt. Voor cutters is dit ook goed, mits het aatnal kcal onder je onderhoud komt.

Snappie?

Kijk het verschil ligt hem in het aantal kcal. Noten is een goede bron van kcal en vetten, die je dus zodanig in je cutdieet moet aanpassen zodat je geen overvloed aan kcal hebt,jij daarentegen moet ze gewoon toevoegen JUIST zodat je een overvloed aan kcal hebt. Noten + kwark voordat je gaat slapen is JUISt goed om aan te komen als die je aantal kcal bovenje onderhoud brengt. Voor cutters is dit ook goed, mits het aatnal kcal onder je onderhoud komt.

Snappie?

yesh, i got it, thnx :), moet je op je trainings dag even veel eten als op een niet trainings dag? aangezien morgen me 1e rust dag is.

Je kan wat minderen in je koolhydraten maar ik zou gewoon lekker blijven eten :D

Je kan wat minderen in je koolhydraten maar ik zou gewoon lekker blijven eten :D

okay :) enuhm, ik weeg op het moment dus 68/69 kilo, en ik wil dus richting de 80.. 75 zoiezo, maar ik hoor dus dat je je BF? niet te hoog mag laten oplopen, maar als ik zoveel eet wordt dat vanzelf wle meer toch, lijkt mij naarmate ik richting de 75 ga, en dan is het nog een beetje te vroeg om tecutten? of gaat het echt om je BF na een jaar ofzo:)

als jij clean eet, zal je bf niet dermate toeneme dat je gelijk moet gaan cutten. Gewoon door eten en trainen, soms wat cardio erbij. Let gewoon goed op wat je eet..Als je op de 75 bent, meet je bf.Zit je boven de 15% kan je cutten, eronder gewoon door eten :D

als jij clean eet, zal je bf niet dermate toeneme dat je gelijk moet gaan cutten. Gewoon door eten en trainen, soms wat cardio erbij. Let gewoon goed op wat je eet..Als je op de 75 bent, meet je bf.Zit je boven de 15% kan je cutten, eronder gewoon door eten :D

ja maar ik snap dat niet man :) weetje, ik heb best veel vet op me buik en borst, maar bij me boven armen zit echt niks. :S heel raar :), met me borst kan ik ook veel zwaarder dan bijv me met me armen of benen, maar ja ik eet wel bijna alleen maar clean gelukkig, blijf voorlopig nog wel doorvreten :D merk vanzelfwel als ik een dikke trol word

thankyou

ach, dat vet gaat wel weg, maak je maar niet druk....

Dus jij hebt t niet goed gedaan!! ;)

nope, althans, ik heb veel massa gepakt, 20% viel opzich mee totdat ik het ging meten. Ik bleef mn ribben + redelijk genoeg mn blokjes zien. Vandaar dat ik niet doorhad dat ik zo hoog al zat :S. Totdat ik het ging meten :D. Nu zie ik mn aders weer overal :D

nope, althans, ik heb veel massa gepakt, 20% viel opzich mee totdat ik het ging meten. Ik bleef mn ribben + redelijk genoeg mn blokjes zien. Vandaar dat ik niet doorhad dat ik zo hoog al zat :S. Totdat ik het ging meten :D. Nu zie ik mn aders weer overal :D

gaat goed las ik.
misschien met je je handtekening een veranderen!

Aight, we zijn inmiddels een weekie verder, en ik had nog een kleine vraag wat dextro betreft, ik had gister 2 tabletjes dextro genomen, 1 voor en 1 na de training, en ik merkte dat ik die dag veel meer energie/kracht had kon meer reps en iets zwaarder etc, is dextro echt zo goed en heeft het echt zo veel effect? of zit het tussen me oren en had ik gewoon een ''betere'' dag ?

opinions please.

cheers.

Terug
Naar boven