AndroidHealthClinic

Voedingschema opgesteld door de sportschool, reacties?

martijn s

Novice
Waardering
0
ik ben benieuwd wat jullie van dit voedingsschema vinden, het is bedoelt om aan te komen. ik weeg nu 72 kilo

1e maaltijd:
Bambix pap met 0% vet melk 400(ml) en vullen met bambix tot dat er een stevig pap ontstaat. + een appel

2e maaltijd:
2 boterhammen met magere vleeswaren, 200 gram kwark, banaan.

3e maaltijd:
4 boterhammen met magere vleeswaren, 100 gram kwark, klein stuk fruit.

4e maaltijd:
4 plakken ontbijtkoek

5e maaltijd:( net voor de training)
gewoon wat de pot schaft.

6e maaltijd( net van trainen terug op sportschool, een maltodex met water)

7e maaltijd:
200 gram kwark.

8e maaltijd:
1 whey shake met 0% vet melk

is het trouwens erg om een beetje siroop aan de kwark toe te voegen? anders krijg ik het echt niet weg, zure troep,;)

Laatst bewerkt:
Whey shake wat vroeger lijkt me (snelle eiwitten na de training), Uurtje erna die bak kwark. 100 , en 200 gram magere kwark telkens is wel erg weinig, zou eerder denken 500 gram na de training met een banaantje.

Ik vind het wel wat eenzijdig.
De boterhammen zijn hopelijk wel volkoren of meergranen en
zou zeker eieren of eiwit, tonijn, kipfilet e.d. toevoegen.
Ontbijtkoek is puur suiker.
Lijkt me prima meteen na de training maar niet als tusendoortje.

200gr kwark (magere) is VEEL te weinig, maak hiermaar 450 of 500 (bakje) van, je kan dit mixen met zoetstof, dit lost goed op en geeft een goede smaak (en bevat nagenoeg geen kcal, ) EXTRA kan alsnog aarbeien of fruit uit blik erbij

en raar trouwens dat je je whey shake als laatste meal hebt, is ERG onlogisch namelijk, en met zo een advies kan je imo meteen vragen stellen bij de deskundigheid van de adviseur.

Als je toch beide meals zou doen, zou ik die kwark (500gr) als laatste meal doen en die whey meteen na je training ( ook niet optimaal...maar gezien de rest zit er weinig anders op)

• Topic Starter Topic Starter
jah dat dachit ik dus ook, ik lees veel:cool: en dus ik had al gelezen dat whey eiwitten bevat die heel snel worden opgenomen, dus ik vond het al raar, en dan nog iets ik eet geheel de dag genomen 500 gram kwark moet ik hier dan echt iets aan toevoegen? en dan die ontbijtkoek... wat moet ik daarmee doen? veranderen door iets anders?

ps, het is een goede sportschool( vinden veel mensen) en ik heb ook wel het gevoel dat ze serieus zijn, dus idd raar met die whey shake
ps(nog een keer), jerney, ik moet eigenlijk bij maaltijd 2, 2 boterhammen beleggen met 1 ei, maar ik zit nog op school en ik moet dus altijd vroeg me nest uit... en het zijn idd volkoren boterhammen, kipfilet vleeswaren of ''echt''? ik probeer me ma wel aan te sporen om meer kipfilet te kopen, maar aangezien de rest van het gezin daar een beetje gek van wordt lukt dat niet altijd, en wat betreft die ontbijtkoek, werd mij vertelt dat dat langzame en complexe koolhydraten waren

Laatst bewerkt:
beste om je kwark wat zoeter te maken is gwn stukjes fruit erin te doen ik gebruik zelf bij 250gram kwark zon 80 gram ananas dat is precies half bakje kwark en half bakje ananas stukjes heb je precies 1 stukje ananas per hap kwark :D (gebruik zelf 3 kleine blikjes van dolé in 1 verpakking van de AH.) wel afgieten trouwens en ananas stukjes op water/sap nemen, geen siroop want daar zit teveel suiker in

light jam kan ook wel, zit ook geen drol aan, 2 eetlepels maar 100kcal ofzo , dat is zat om 500gr goed op smaak te brengen (met zoetsof nog steeds he :P )

kan ook makkelijk :D macb kan je trouwens ook even naar mijn schema kijken hij is zo goed als klaar, miss kan jij nog foute dingen vinden?

waar is je schema dan :P

okee, klein vraagje nu nog dan, moet ik nu gewoon+ 500 gram kwark doen, of moet ik me kwark op de dag weglaten en dan s'avonds voor het slapen gaan eten?

laat die kwark er maar bij in de middag , en dan gweoon 500gr ERBIJ savonds, totaal 1.5 bakje dus ,(je kan beter die 200gr vervangen in 250gr, das pcies half bakje)

okee, zal het is gaan proberen, mare het is ongeveer rond 10 uur(2) he dat ik normaal gesproken de 200 gram kwark neemt, moet ik die dan verschuiven naar 12.30(3)?

ik zou het brood(2) met de kwark van (3) ruilen ;) en macB heb de link naar je inbox gestuurt ;)

Je kan idd kiezen uit normaal of volkoren ontbijtkoek maar 't zit toch vol met suiker...

okee bedankt, dan weet ik genoeg. ik zal jullie tips gaan gebruiken en kijken of dat het dan beter gaat, bedankt voor de reacties allemaal:D

Wat een klote schema. Na de training snelle eiwitten + snelle carbs, als je wilt nog creatine hier toevoegen.
Over het algemeen te weinig eiwitten. Slechte voedingskeuzes (ontbijtkoek). Liever rijst/pasta nemen.
En je mist je goede vetten... ;)

Terug
Naar boven