MuscleMeat

Voedingschema- tips zijn welkom

Roy23

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
73kg
Hallo allemaal,

Ik ben vorige week weer begonnen met trainen na 5 maanden. Heb voorheen nooit echt op mijn voeding gelet maar wil faar graag verandering in. Ik ben 22 jaar en 193 cm en weeg 73 kg.

Mijn schema ziet er zo uit:

07.00-08.00 6 snee tarwebrood met pindakaas/kipfilet of 2 snee tarwebrood en een kom met brinta. Verder een shake met mammoth weitghtgainer

10.00 Een pakje vifit en een stuk fruit

12.00-13.00 4 snee tarwebrood met kipfilet en 2 glazen melk

15.00 Een bakje volle yoghurt

17.00-18.00 Avondeten, wat de pot schaft

20.00-21.00 450 gram magere kwark met ranja voor de smaak.

Mijn doel is om tegen de zomervakantie 8kg aan te komen. Alle tips en adviezen zijn welkom.

Alvast bedankt.

Bereken je behoefte, bereken hoeveel dit is.
Kom erachter dat dit waarschijnlijk te weinig is en ga 300/400kcal boven je onderhoud zitten.

Succes!

Bereken je behoefte, bereken hoeveel dit is.
Kom erachter dat dit waarschijnlijk te weinig is en ga 300/400kcal boven je onderhoud zitten.

Succes!

Dit + verander het pakje vivit en de volle yoghurt in echt eten.

---------- Post toegevoegd Tue 27 Dec 2011 om 16:38 ----------

En als je aan wilt komen wil ik geen woorden zien als:

Pakje en bakje

Maar PAK en BAK :D

• Topic Starter Topic Starter
Hoe kan ik dit het beste berekenen?

Tarwebrood vervangen met Volkorenbrood

Stickies lezen, BFFM kopen + lezen, Doorzetten.

@Zerato: Een bakje kwark/magere kaas (500ml) is de enige uitzondering...

Hoe kan ik dit het beste berekenen?
Als dit je eerste keer is dat je op je voeding gaat letten is dat niet nodig... Eerst leren juist eten, dan eventueel hoeveelheid optimaliseren.
Nog veel te weinig in je voedingsschema
- 2de stuk fruit?
- Groenten?
- Noten?
- Vis?
10 & 15u te weinig, middag te weinig. Plattekaas op zich is wel goed maar ga je vooral vetmassa van bij krijgen, laat je ouders casseine betalen, is goedkoper dan plattekaas tenzij je goedkoop huismerk uit supermarkt neemt. Zelfde doel maar zonder het vet.

Laatst bewerkt:
Bereken je behoefte, bereken hoeveel dit is

+1

Hoe kunnen mensen nou advies geven op basis van een lijstje met geposte voedingsmiddelen?

@OP, volg onderstaand schema en als je ergens vastloopt laat het dan weten, alleen dan kan er iets zinnigs gezegd worden over je schema:

2i92x5z.png

+1

Hoe kunnen mensen nou advies geven op basis van een lijstje met geposte voedingsmiddelen?

@OP, volg onderstaand schema en als je ergens vastloopt laat het dan weten, alleen dan kan er iets zinnigs gezegd worden over je schema:

AFBEELDING

Handige afbeelding, goede post.

Bedankt ga er gelijk mee aan de slag.

Als dit je eerste keer is dat je op je voeding gaat letten is dat niet nodig... Eerst leren juist eten, dan eventueel hoeveelheid optimaliseren.
Nog veel te weinig in je voedingsschema
- 2de stuk fruit?
- Groenten?
- Noten?
- Vis?
10 & 15u te weinig, middag te weinig. Plattekaas op zich is wel goed maar ga je vooral vetmassa van bij krijgen, laat je ouders casseine betalen, is goedkoper dan plattekaas tenzij je goedkoop huismerk uit supermarkt neemt. Zelfde doel maar zonder het vet.

Dat je van vet vet wordt is ook al lang achterhaald. Koolhydraten spelen hier een veel grotere rol in. Volle platte kaas is niks mis mee in dit schema naar mijn mening.

Ben dan nu bezig met mijn schema qua vetten eiwitten etc maar hoeveel kan ik ongeveer rekenen voor het avondeten omdat dat iedere avond veranderd. Er vanuitgaande dat het gaat om een bord vol.

Dat je van vet vet wordt is ook al lang achterhaald. Koolhydraten spelen hier een veel grotere rol in.

Dat je van koolhydraten vet wordt is ook al lang achterhaald. Een overmaat aan kcal in welke vorm dan ook speelt hier een veel grotere rol in.

Dat je van koolhydraten vet wordt is ook al lang achterhaald. Een overmaat aan kcal in welke vorm dan ook speelt hier een veel grotere rol in.

Koolhydraten spelen wel een grotere rol in vetter worden dan vetten. Alle onderzoeken die low carb diëten vergelijken met low fat diëten laten een groter gewichtsverlies zien bij de low carb eters. Als je de kh verbruikt is er natuurlijk niks aan het handje.

je eet te weinig eiwitten zoiezo, dit kan je geen eens een schema noemen.

Weet ik. Ben nu ook bezig om alles aan te passen. kom nu ongeveer uit op 154 aan eiwitten per dag exclusief avondeten. Qua Kcal kom ik uit op 2651 exclusief avondeten, komt dit meer in de buurt? Het nieuwe schema post ik trouwens wanneer ik die klaar is.

Of dit meer in de buurt komt weet ik niet, want wat is je behoefte?

Verhoudingen kh.eiwit.vet

40/30/30

Terug
Naar boven