XXL Nutrition

Voedingschema

Anoniem_1980_3

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Hallo,

Ik ben 17 jaar
72 kg
1,86m lang
Fitness 3 tot 4x in de week

heb zo juist een voedingsschemaop het internet gevonden en ben benieuwd wat daarover de reacties zijn, en/of het wel geschikt voor me is.

Ontbijt
80gram havermout/brinta
400ml melk
appel/banaan

maal2:
3broodjes kipfilet/kalkoenfilet met kaas

maal3:
100gram rijst
200gram vis/vlees/vis
groente

maal4:
3broodjes tonijn
appel/banaan

maal5:
100gram rijst
200gram vis/kip/vlees
groente

maal6:
3broodjes met pindakaas
appel/banaan
300ml melk

maal7:
500gram magere kwark

Je kunt niet zomaar een voedingsschema van internet plukken. Je zult eerst je eigen behoefte moeten berekenen en op basis daarvan je schema opstellen.

Voor de rest is de voeding die je gebruikt wel oke, maar stem dit af op je behoefte.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb ook niet zomaar van iemand een voedingsschemagepakt, toch wel wat specifieker gezocht naar leeftijd, lengte, bmi etc en kwam bij deze terecht.

dit is toch een schema om te bulken neem ik aan?

Laatst bewerkt:
www.voedingsbehoefte.nl

reken eens uit wat je nou op een traindag nodig hebt en doe daar een schepje kcal bovenop zodat je niet e weinig eet.

Je moet weten hoeveel je weegt, wat je vet% is en wat je verbrand. VVM is trouwens gewicht minus vet%.

Zorg voor een goede verhouding in eiwit/vet/carbs

eiwitten en carbs zijn belangrijk. houd 2,5gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht aan. en voor koolydraten 4gram per kg lichaamsgewicht.

eet minimaal 6x per dag. ongeveer elke 2 uur. Omdat het lastig is om veel eiwitten uit je voeding te halen neem je nog whey-proteine die je kan bestellen bij www.bodyenfitshop.nl

vervolgens maak je met die informatie een maatlijdschema. je zal zien dat vette happen of eten met veel suiker geen zin hebben want die verhoudingen in vet/eiw/carbs zijn zo slecht dat er geen voedingsschemamee te maken valt.

als je bijv 3000kcal nodig hebt kan je niet simpelweg 3 big mac's eten.

op het forum is veel info te vinden, ga aan de slag en wij kijken later of het goed is!

goed trainen + goed eten = succes

Laatst bewerkt:
80gr brinta is beetje overdreven

mensen die het niet afwegen maar een grote inschattingsfout met brinta..

40gram + 250ml melk als ik goed roer en het 1min laat staan is het ****ing dikke pap geworden:D

80gram met 400ml melk:rolleyes:

80gr brinta is beetje overdreven

mensen die het niet afwegen maar een grote inschattingsfout met brinta..

40gram + 250ml melk als ik goed roer en het 1min laat staan is het ****ing dikke pap geworden:D

80gram met 400ml melk:rolleyes:

40 gram met 250ml heb je melk met wat drijvende stukjes brinta.. nee, 250ml melk en 60 gram brinta ;)

doe ik altijd, hoe dikker hoe beter.:D

• Topic Starter Topic Starter
ik doe 500ml half-volle melk en dan wat brinta. Niet te dik niet te dun.

Terug
Naar boven