MuscleMeat

Voedingsschema 16 jarige.

peter04

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
73kg
Halle mensen!

Ik ben Peter en ik ben 16 jaar oud. Mijn doel is om gespierder te worden en ik wil ook wat meer afvallen. Ik heb nog een klein laagje vet op mijn buik zitten dat ik graag kwijt wil raken, maar ik wil ook gesprierder worden. Ik ben 1,80 hoog en ik weeg 73 kilo. Ik doe aan krachttraining op de maandag, woensdag en vrijdag. Ik voetbal ook. Dat doe ik op maandag,dinsdag, donderdag en zaterdag wedstrijd.

Hier is mijn schema:

7.30 30 gr brinta
300 ML Melk

10.00 3 volkoren boterham
3 x pindakaas 15 gram

12.00 3x volkoren boterham
3x pindakaas 15 gram

14.30 2x volkoren boterham
2x pindakaas 15 gram

17.15 Aardappelen 200 gram
Bruine bonen 50 gram
100 gram vlees

Training

na de training 2 boterhammen met pindakaas + glas melk.

21.00 300 gram kwark

Ik kom met dit schema uit rond de 2400 kcal en 120 eiwitten.
Verder drink ik soms een glas melk tussendoor en ik drink rond de 2/2,5 liter water op een dag.

Is dit een beetje een goed schema om af tevallen en om spieren te kweken?

Als er aanmerkingen zijn op mijn schema hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor de reacties! :)

Groetjes Peterr!

Je kan niet tegelijk spieren kweken en vet verliezen . Ik zou gewoon cleanbulken( dus 200 cal boven onderhoud eten). Daarbij is vet gainen minimaal. Als je nu zou cutten blijft er niet veel van over. Dus probeer je in te lezen over cleanbulken. Succes!

voor 16jaar is het wel oke.
Paar korte tips om nog te verbeteren:
-Meer onbijten! Doe er een stuk fruit bij en verdubbel je portie brinta.
-Overdag nog een bron van eiwitten tijdens schooltijd erbij, dus melk of kwark of gekookte eieren.

Voor de rest wel prima en goed dat je savonds kwark eet. Je eet toch wel die gewone magere kwark he, en niet zon vruchtenkwarkje...

Ik zou wat meer kcal's nemen idd, ik zelf zit ongeveer 300 kcal's boven jou en ben 3 jaar jonger. gewoon simpel je energiebehoefte(incl sport) uitrekenen en daar 200 boven gaan zitten. (zolang je geen "slechte" voeding met verzadigde vetten of transvetten of extreem veel suikers etc neemt maar gewoon veel van het "goede" voedsel zul je idd minimaal in vet aankomen)

• Topic Starter Topic Starter
voor 16jaar is het wel oke.
Paar korte tips om nog te verbeteren:
-Meer onbijten! Doe er een stuk fruit bij en verdubbel je portie brinta.
-Overdag nog een bron van eiwitten tijdens schooltijd erbij, dus melk of kwark of gekookte eieren.

Voor de rest wel prima en goed dat je savonds kwark eet. Je eet toch wel die gewone magere kwark he, en niet zon vruchtenkwarkje...

Ja gewoon de Magere kwark van de Aldi ;) Is het ook goed om onder schooltijd een paar extra boterhammen te eten i.p.v. melk?

Laatst bewerkt:
Lijkt een beetje op mijn oude eetschema, behalve de brinta in de ochtend. Ik zou wel wat afwisselen met je pindakaas, zelf was ik het na een maandje of 2 zat. Merkte ook dat ik meer puistjes (heb van mezelf vrijwel geen puistjes) kreeg, weet niet zeker of het aan de pindakaas lag maar het leek me wel een van de oorzaken.
Erg intensieve week heb jij zeg, 4x voetbal en 3x krachttraining. Met het cardio gedeelte zit het dus wel goed. (P.S. Neem wel je beenspieren mee bij het trainen op een dag waar het langst tussen je krachttraining en voetbal zit. Je wilt natuurlijk geen kramp onder de wedstrijd.)

Je kunt ook bij de Aldi (Doe ik ook) plakkies kipfilet halen kant-en-klaar. doe die dan 2 plakkies op 4 boterhammen mee naar school en 4 boterhammen met pindakaas mee naar school, zo doe ik dat ook;)

Terug
Naar boven