Fitness Seller

Voedingsschema 3800 Kcal

Anoniem_1989_9

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
58
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Mensen, ik wil weer even een check over mijn voedsel.. Voor mijn eigen idee heb ik er teveel kh inzitten:

Voeding van trainingsdag:
Ontbijt:
20 Gram Whey Delicious / 200 ML Verse Jus / 60 Gram Brinta / 40 Gram Havermout / 400 ML Halfvolle Melk
Pre-WO: 400 ML Halfvolle Melk / 70 Gram Brinta / 100 Gram Kipfilet
Post-WO: 20 Gram Whey / 30 Gram Dextrose / 2 Gram Kaneel ofzo :p
Lunch: 115 Gram Volkoren Macaroni / Macaroni mix met groenten / 150 Gram Vlees
Tussendoor: 300-350 Gram Bruine Bonen / 100 Gram Zelfgemaakte Appelmoes {Thanx mam} / 100 ML sojamelk / 35 Gram Lijnzaad
Diner: 300-350 Gram Aardappelen / 100 Gram Kipfilet / 250 Gram Groente
Avond 1: 30 Gram Brinta / 200 ML Halfvolle Melk / 20 Gram Whey Delicious
Avond: 450 Gram Kwark / 60 Gram NotenMix

K: 480
E: 280
V: 85
Kcal: 3800

Waar zal iK Kh wegschrappen en iets anders toevoegen, zal VET moeten zijn want 280 eiwit / 70 = 4 Gram BW Precies

de 100 gram appelmoes misschien vervangen voor echte groente, bij je diner minder aardappelen en een vetbron toevoegen. En avond1 brinta weg en in plaats een vetbron?
Waarom denk je dat je carbs teveel hebt?

Gewoon die brinta 's avonds houden als je niet snel vet aanzet. Je traint 's ochtends en het is goed om 's avonds je glycogeen vooraad nog even aan te vullen.

Eventueel iets hoger in vet gaan zitten, maar je blijft grote hoeveelheden kh houden bij zoveel kcal per dag. Is 3800 niet erg veel bij 70kg? Het kan zijn dat je erg moeilijk massa aanzet, dan is het natuurlijk prima, maar ik zou meer uitgaan van een 3300kcal per dag.

• Topic Starter Topic Starter
de 100 gram appelmoes misschien vervangen voor echte groente, bij je diner minder aardappelen en een vetbron toevoegen. En avond1 brinta weg en in plaats een vetbron?
Waarom denk je dat je carbs teveel hebt?

Das een goeie.. die brinta savonds weg, of de melk weg maar het moet een shake zijn omdat ik geen pauze heb op dat moment..

Teveel KH omdat veel vocht vasthouden en ik maar 70 weeg..

Gewoon die brinta 's avonds houden als je niet snel vet aanzet. Je traint 's ochtends en het is goed om 's avonds je glycogeen vooraad nog even aan te vullen.

Eventueel iets hoger in vet gaan zitten, maar je blijft grote hoeveelheden kh houden bij zoveel kcal per dag. Is 3800 niet erg veel bij 70kg? Het kan zijn dat je erg moeilijk massa aanzet, dan is het natuurlijk prima, maar ik zou meer uitgaan van een 3300kcal per dag.

is wel veel maar eet al een paar weken zo..

30% van 3800kcal = 1140kcal...125gr vet. Kortom je moet minder koolhydraten en meer vetten toevoegen.

Koolhydraten kun je verlagen door brinta of havermout er uit te gooien. Dan afwisselen door de ene dag wat brinta te nemen en andere dag wat havermout. Avond1 kun je brinta helemaal weg laten. Bruine bonen vervangen door groene groenten zoals selderij, bloemkool, sperziebonen of spinazie.

En dan meer noten toevoegen.

30% van 3800kcal = 1140kcal...125gr vet. Kortom je moet minder koolhydraten en meer vetten toevoegen.

Koolhydraten kun je verlagen door brinta of havermout er uit te gooien. Dan afwisselen door de ene dag wat brinta te nemen en andere dag wat havermout. Avond1 kun je brinta helemaal weg laten. Bruine bonen vervangen door groene groenten zoals selderij, bloemkool, sperziebonen of spinazie.

En dan meer noten toevoegen.

Dan heb ik 1.8 gram vet BW.. Is dat niet erg veel.. :O
Bruine bonen vervangen? dat is echt not done.. 300 gram bruine bonen leveren 240 kcal, 300 gram groene groenten miss maar 60? of 80? whoow..

Stop met die manier denken. Het is nergens op gebaseerd. Dus gewoon 30% van de kcal aan vetten besteden. dan 2.2 a 3gr aan eiwitten en wat je dan aan kcal overhoudt is voor de koolhydraten.

Bruine bonen vervangen? dat is echt not done.. 300 gram bruine bonen leveren 240 kcal, 300 gram groene groenten miss maar 60? of 80? whoow..

groene groenten bevatten bijna geen carbs
dus gewoon wat groene groenten + noten (voor je kcals + vet) ipv bonen

(en je omgeving is je waarsch dankbaar :) )

Bonen en peulvruchten zijn goeie carbs dus hoef je ook niet te vervangen/schrappen. Groene groenten bevatten over het algemeen wel meer vitamine en mineralen dus doe moet sowieso ook in je schema opnemen.

---------- Toegevoegd om 12:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

Die jongen kan anders best wel wat carbs hebben, en daarbij zul je echt niet zo snel vet aanzetten van complexe kh's ;)

Stop met die manier denken. Het is nergens op gebaseerd. Dus gewoon 30% van de kcal aan vetten besteden. dan 2.2 a 3gr aan eiwitten en wat je dan aan kcal overhoudt is voor de koolhydraten.

Bonen en peulvruchten zijn goeie carbs dus hoef je ook niet te vervangen/schrappen. Groene groenten bevatten over het algemeen wel meer vitamine en mineralen dus doe moet sowieso ook in je schema opnemen.

---------- Toegevoegd om 12:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

Die jongen kan anders best wel wat carbs hebben, en daarbij zul je echt niet zo snel vet aanzetten van complexe kh's ;)

Moet er wel bij zeggen dat ik best zwaar werk doe, dus carbs nodig heb..

@ Falystr.. Je zegt echt tegenstrijdige dingen.. als ik het volgens jouw berekeningen moet doen moet ik alsnog 480 gram kh hebben.. (uitgaande van 30 procent vet, en 3 gram eiwit BW)

Ik ben het miss van plan heel anders aan te pakken, namelijk:
E: 30%
k: 35%
V: 35%

Moet er wel bij zeggen dat ik best zwaar werk doe, dus carbs nodig heb..
wat is dan het probleem :D

@ Falystr.. Je zegt echt tegenstrijdige dingen.. als ik het volgens jouw berekeningen moet doen moet ik alsnog 480 gram kh hebben.. (uitgaande van 30 procent vet, en 3 gram eiwit BW)
dan is 480 waarsch niet teveel.

waarom vind je trouwens dat je teveel carbs eet? word je er te dik van of is het alleen een vermoeden?

wat is dan het probleem :D

dan is 480 waarsch niet teveel.

waarom vind je trouwens dat je teveel carbs eet? word je er te dik van of is het alleen een vermoeden?

ja wordt snel vetter nu, ben in 1 a 2 weken 1,5 K aangekomen, had enkel carbs verhoogt..

avond1 ipv brinta wat olijfolie toevoegen, en bij diner minderen in aardappelen en noten toevoegen ofzo?

Terug
Naar boven