MuscleMeat

Voedingsschema afvallen, goed?

12348766754

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Beste Allen,

Enige topics heb ik bekeken, echter liep ik vast. Ik kreeg van mijn trainer te horen dat ik mijn voedingsschema niet lager als de 2500 Kcal moest gaan. Vervolgens heb ik met behulp van dit topic mijn energiebehoefte uitgerekend (met alleen zitten), ik kwam op +/- 2086 Kcal uit. Waardoor ik begin te twijfelen of het verstandig is om boven de 2500 Kcal te zitten, wanneer ik wil afvallen.

Ik train 6 keer per week kracht, voor het ontbijt gebruik ik dertig minuten een hometrainer die ik thuis heb staan om elke dag een half uur cardio te pakken (met een hartslag van 120-130).

Hieronder heb ik mijn voedingsrooster (2560 +/- Kcal) geplaatst:
Ontbijt
Halve bak kwark
40 gram havermout
2 eieren
1 kiwi

Tussendoor
75 gram kipfilet (5 plakjes)
3 rijstwafels
Eiwitshake
20 gram hennepzaad

Lunch
2 boterhammen
2 beleg pindakaas
1 appel
2 rijstwafels

Tussendoor
1 rijstwafel
1 beleg appelstroop
30 gram noten

Avondeten
150 gram kip
OF 120 gram pengasiusfilet
OF 150 gram gehakt

Olijfolie (10ml)
50 gram zilvervliesrijst
200 gram groentemix
100 gram tomatenblokjes

Tussendoor
1 banaan
Eiwitshake

Voor slapen
Halve bak kwark

TOTAAL

2560 Kcal

192,2 gram Koolhydraten
67,2 gram Suikers
56,1 gram Onverzadigde Vetten
18,6 gram Verzadigde vetten
196,5 gram Eiwitten

Is het voor mij nuttig om dit rooster aan te passen (lager in Kcal te gaan)?
Ik wil geen spierverlies hebben, of een spierverlies dat nihil is.

Ik hoor graag van jullie,

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik ben verder geen voeding goeroe, maar als je 6x per week kracht training doet + cardio voor het ontbijt van een half uur, dan kan je volgens mij nooit op een onderhoud zitten van 2086. De energiebehoefte die je ook adhv dat topic hebt berekent is er een die uitgaat van de hele dag zitten.

Je kan denk ik gerust voor jouw trainingsroutine een grove 600kcal per dag aanhouden (KT + cardio), maar waarschijnlijk ligt dit wat hoger. Dan ga je dus al vrij snel richting de 2700kcal 'onderhoud' op basis van enkel al je energiebehoefte in rust + wat je verbruikt met het trainen. Als je nog leert, werkt, naar/van werk/school fietst etc., ga je dus al vrij snel richting de 2900 en misschien zelfs wel 3000 als je beetje afgelegen woont ;-)

Als je doel afvallen is denk ik dat je trainer een redelijke inschatting heeft gemaakt, en je zeker niet iets hoeft aan te passen. Als je nog lager in kcal gaat zitten loop je volgens mij het risico beetje futloos te worden zonder dat je vetverbranding nou zoveel extra zal zijn (op een gegeven moment spreekt je lichaam ook in zekere mate je spieren aan om energie te vergaren als je niet genoeg brandstof aanvoert).

Kortom, lekker blijven trainen, lekker blijven eten, en het ziet er volgens mij in grote lijnen dus prima uit!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie! Het klopt dat mijn energiebehoefte incl. sporten hoger is, ik had in mijn bericht aangegeven dat 2086 voor alleen zitten was. Ik ben blij dat het in jouw opzicht goed is, zowel het voedingsrooster als de geschatte totaal aantal Kcal. Nu ga ik nog even om de week afwisselen met lage en hoge intensiviteit s ochtends cardio trainen. Zodat ik kan kijken wat het beste resultaat geeft. Nogmaals, bedankt!

Terug
Naar boven