AndroidHealthClinic

voedingsschema beginner

JimmyStyles

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
92kg
Howdi Chaps,

Hier een schets van mijn voedingsschema, gebaseerd op lichte bulk training. Hou van eten en eet het liefste de hele dag, heb ook een snel metabolisme, ik ben in staat 10 maaltijden weg te stouwen per dag als dat straks nodig gaat zijn. Probleem is wel dat ik nu vrij veel buikvet heb waar ik graag vanaf wil, maar belangrijk is GROEIEN :D

31 jaar oud, 1m94 87kg vetpercentage unknown, maar vast vrij hoog.

mijn schema wat ik nu hanteer:

7:00 125gr brinta
500ml melk halfvol
1 banaan
1 wheyshake 28gr met 300ml water

10:00 4 boterhammen volkoren met pindakaas
2 eieren
100ml melk halfvol

12:00 4 boterhammen volkoren met kipfilet/kalkoenfilet
100ml melk halfvol

15:00 1 blik tonijn op water 150 gram
500ml water
125 gram brinta

16:00 trainen.

vlak na de training 1 whey shake, en 2 aminotabletten voor en 2 aminotabletten na de training dus in totaal 4 aminozuur tabletten.
tijdens de training nog eens 1 liter water (ik zweet als een otter dus heb dit nodig)

18:00 meestal wat de pot schaft, vlees groente aardappels.

21:00 200 gram kipfilet

22:30: 500 gram magere kwark
100 gram studentenhaver

Ben benieuwd naar wat feedback van de pro's hier

Laatst bewerkt:
500 gram brinta per dag? als het volgezogen zit met water ofzo? :O

je hebt je eetmomenten wel op orde maar ik zou vooral nog wat sticky's gaan lezen en berekenen wat je nou precies eet. dus eiwitten/koolhydraten/vetten en ook de calorieen natuurlijk. Dan moet je eerst weten hoeveel je nodig hebt. ook hiervoor verwijs ik je door naar die sticky's

wat veel gehanteerd wordt is een verdeling van 30/50/20 in procenten en dit moet eigenlijk ook zo veel mogelijk terug komen per maaltijd. (wat mij ook niet altijd lukt maar het is een goede richtlijn)

veel succes!

Ik zou als ik jou was meer 45/35/20 hanteren en dan onder onderhoud omdat je zelf al aangeeft een te hoog vp hebt.

Eerst je onderhoud berekenen, daar 500 bij doen voor de bulk en 500 kcal onder gaan zitten voor de cut, tussen de 2 en 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en 1 gram vet per kg lichaamsgewicht hanteren, de rest opvullen met koolhydraten. Wordt je te vet eet je minder, val je af of blijf je op hetzelfde gewicht dan eet je meer. Je eiwitten uit zoveel mogelijk verschillende bronnen halen ( dat doe je al redelijk goed zie ik) misschien je brinta vervangen voor rijst voor afwisseling? 500 gram brinta is wel erg veel. En waarom niet eerst cutten en daarna clean bulken? Want als je nu gaat bulken zal je meer vet aankomen en als je dat straks weer kwijt wilt raken verlies je een hoop spier in de strijd.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt zover voor de reacties, het helpt me een stuk op weg. de brinta is een fout, dat moet zijn 125 gram per maaltijd, dat zal ik even aanpassen.
Ik ben van plan om rijst toe te gaan voegen maar weet nog niet precies wanneer, ik heb meestal rond 21:00 erge honger en ook altijd tijd om wat te bereiden, misschien dat ik er daar wel rijst tussen gooi.

Ik had mijn onderhoud al berekend en zit rond de 3000kcal. ik zat ook te twijfelen tussen eerst een cut of rustig bulken, niet teveel aankomen maar wel genoeg voeding innemen om mijn lichaam optimaal te stimuleren in de groei.

mijn vp is vooral op mn buik en borst, ik heb van nature wel een flinke chest dus dat vertekend ook wat. Mijn benen en armen zijn helemaal vrij van vet gelukkig.

Voorlopig hoef ik ook nog geen 6pack, maar wat meer massa in de benen, armen en bovenlichaam.

Ik ga het even nauwkeurig berekenen

Terug
Naar boven