Fitness Seller

voedingsschema check

bryansz

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Hello Peepz,

Zouden de experts even kunnen kijken naar mijn voedingsschema? Dit is mijn eerste officiële voedingsschema. Voorheen klote ik altijd maar een beetje aan met m'n voeding. Het is bedoeld voor een cleanbulk. Alle feedback is welkom, leer ik alleen maar van.

Alvast bedankt :)

Greetz Bryan

Bijlagen

Te weinig kcal inname, minstens 3000 met jouw stats. Verhoog je vet inname met minstens 50gram extra. Probeer balans te vinden tussen verzadigde en onverzadigde vetzuren. Maar ook tussen dierlijke proteinen en plantaardige.

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:42 ----------

Het enige beetje proteine wat een plantaardige afkomst heeft is een beetje pindakaas.

• Topic Starter Topic Starter
Te weinig kcal inname, minstens 3000 met jouw stats. Verhoog je vet inname met minstens 50gram extra. Probeer balans te vinden tussen verzadigde en onverzadigde vetzuren. Maar ook tussen dierlijke proteinen en plantaardige.

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:42 ----------

Het enige beetje proteine wat een plantaardige afkomst heeft is een beetje pindakaas.

Ga ik gelijk mee aan de slag, thanks ;)

Kleine opmerking: je berekent de percentages van je macro's maar doet dit van de grammen, je kan dit beter van de calorieën doen (1gram vet = 9kcal, 1gram koolh/eiwit=4kcal) in jouw schema is de verhouding dan als volgt:
E/K/V 40%/46%/13%

Ik zou persoonlijk wat hoger in vetten gaan zitten, en wat ophethof zegt, richting de 3000 gaan. Je kan bijvoorbeeld voor het slapen gaan nog een maaltijd invoegen, wat kwark met amandelen voor de goede vetten is dan een optie.

Daarnaast zie ik dat je veel eiwit uit whey binnenkrijgt, ik zou het persoonlijk ook uit wat andere bronnen proberen te halen, denk dan bijvoorbeeld aan wat tonijn, of wat eieren, met die eitjes krijg je dan ook wat meer vet binnen :)

Succes!

Ik heb m'n schema iets aangepast. Pak er nu twee x daags ook walnoten bij. Verhoogt het aantal vetten behoorlijk en brengt volgens mij een iets betere balans. Ook de calorie inname neemt fors toe.

Bijlagen

Betere balans zo inderdaad. Je kan ook cashewnoten of amandelen nemen voor de variatie. Bij mij zit elke dag 100gr cashewnoten vast in mijn schema, gewoonweg omdat ze voedzaam zijn, rijk aan onverzadigde en verzadigde vetzuren en heerlijk door de rijst zijn (met wat rozijnen en honing!).

Laatste is beter, goede balans :)
Chek ook mijn bulk schema, net gepost!

Thanks jongens! Waardeer deze hulp enorm!

Terug
Naar boven