AndroidHealthClinic

voedingsschema en huisarts

Percival

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
71kg
Hallo,

Ik had mijn nieuwe voedingsschema (brinta als ontbijt, dan 2 boterhammen, dan 4 boterhammen, dan rijst met tonijn of kip, dan avondmaaltijd en als laatste kwark met noten) aan mijn ouders voorgelegd, en die zeiden dat het slecht was voor mijn groei etc. Ik zei dat ik 3x per week krachttraining doe (is waar) waardoor ik er breder en sterker van ga worden, zeker met dit voedingsschema. Ik ben een ectoform, en ik wil wat sterker en breder worden dus. Mijn ouders willen een afspraak maken met de huisarts om te vragen of dit wel goed is, mijn vraag is, hebben jullie enig idee wat de huisarts gaat zeggen?
Is het wel goed om op 16-jarige leeftijd zoveel te gaan eten? Want volgens mijn moeder zou het slecht zijn voor mijn botten etc, en word ik er misschien wel dik van.

Enige suggesties?

Mvg,
Percival

Laatst bewerkt:
Het lijkt me juist gezonder dan elke dag 4 zakken chips en 5 liter cola. En als je genoeg traint dan gebruik je dat voor groei, als je niks zou doen zou het waarschijnlijk wel als vet worden opgeslagen.

Hallo,

Ik had mijn nieuwe voedingsschema (brinta als ontbijt, dan 2 boterhammen, dan 4 boterhammen, dan rijst met tonijn of kip, dan avondmaaltijd en als laatste kwark met noten) aan mijn vader voorgelegd, en die zei dat het slecht was voor mijn groei etc. Ik zei dat ik 3x per week krachttraining doe (is waar) waardoor ik er breder en gespierder van ga worden, zeker met dit voedingsschema. Ik ben een ecto, en ik wil wat sterker en breder worden dus. Mijn vader wil een afspraak maken met de huisarts om te vragen of dit wel goed is, mijn vraag is, hebben jullie enig idee wat de huisarts gaat zeggen?
Is het wel goed om op 16-jarige leeftijd zoveel te gaan eten? Want volgens mijn vader zou het slecht zijn voor mijn botten etc, en word ik er misschien wel dik van.

Enige suggesties?

Mvg,
Percival

Als ik eerlijk mag zijn. Je vader snapt er helemaal niets van. Hij weet helemaal niet hoe het allemaal werkt.

De huisarts weet het vaak ook niet. Bij mij in iedergeval kon hij alleen zeggen dat 6 keer per dag eten wel beter is.

Als jij het groot kan maken dat jij zoveel kcal nodig hebt omdat je traint en veel doet over dag. Dan zal de arts tot conclusie moeten komen dat dit goed is.

In ieder geval zal je je vader maar beter moeten leren. Laat het zien hoe het werkt. Laat hem hier mee lezen. Is weer zo een typisch huisvrouwen gelul.
Van hun moet je 1000kcal vreten en met een abtronic thuis zitten om af te vallen!

Wees er maar niet bang voor dat je huisarts het afkeurt, met een beetje voedingsverstand (wat ze meestal wel hebben) zal hij het goedkeuren. Doet hij dat niet dan zeg je: "Nouja, dan maar weer het chips en cola dieet". Dan komt hij er nog wel op terug denk ik.

Terug
Naar boven