MuscleMeat

Voedingsschema, feedback

Neverlight

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
70kg
Hallo allemaal,

Al eventjes op dit forum aan het 'lurken', maar ben nu van plan wat actiever te gaan deelnemen. Ik ben nu 1,5 maand serieus bezig met gezond aankomen d.m.v. spieropbouw.

Ik begon op 63 kilo (1,87m lang) en ben door mijn eetpatroon aan te passen en +/- 3x per week trainen snel 66 kilo geworden. Er zijn echter een aantal dingen waar ik nu tegen aan loop.

- Mijn gewicht is de eerste weken heel snel gestegen, maar nu heb ik zelfs het gevoel dat ik soms weer afval, ondanks het goed volgen van mijn voedingsschema. Is dit toch een kweste van geduld en is het logisch dat mijn gewicht op korte termijn wat schommeld?
- Ik heb koemelkallergie en kan daardoor veel shakes, melk of yoghurtproducten niet eten.
- Ik, en mijn omgeving merken op dat mijn spiermassa wel duidelijk verbeterd, maar ik merk ook dat mijn altijd zo slanke buikje langzaam wat dikker wordt. Wellicht is dit omdat ik zo slank gewend ben, maar toch valt het me wel op.
- Ik eet de hele dag door brood met kipfilet/rosbief en pindakaas op school, dit omdat ik simpelweinig weinig alternatief weet te verzinnen. Ik neem wel een maaltijd met rijst, broccoli en vis mee naar school. Ik hou zelf helemaal niet van brood en zou het liefst wat vervanging hiervan vinden wat ik ook op school goed kan nuttigen.

Mijn voedingsschema volg ik strict, waar ik soms zaken vervang door voeding die dezelfde waarde heeft, ter variatie.
2950 caloriën volgens schema.
2500 caloriën zou onderhoud zijn voor mijn lengte, gewicht en activiteitsniveau.

Let niet op de opmaak, ik heb het schema relatief snel opgebouwd.
Ik train om de dag, daarbij telkens 2 spiergroepen nemend.

Toelichtingen, opmerkingen n.a.v. mijn stellingen en tips zijn zeer welkom!

Bijlagen

Als je afvalt, zul je meer moeten eten om aan te komen.
Koemelk allergie is geen probleem, er zijn genoeg alternatieven voor.
Afwisseling is een belangrijk element in een voedingsschemanaar mijn mening, dus vooral blijven doen.
Ik zou als ik jou was niet teveel zorgen maken om je "buikje". Als je wil aankomen zul je nu eenmaal ook wat in vet aankomen (hoewel dat met dit schema erg minimaal zal zijn).
Sterker nog, ik zou op trainingsdagen 3200kcal proberen te eten en op rustdagen dat wat je nu eet.

Verder heb je in je schema vrij veel eiwitten (205g). Voor jou zou 150 - 175g al meer dan genoeg zijn.

hallo body building
ik heb best wel problemen met een goed voeding schema aan te maken zou je me daar mee kunnen helpen aub

Ik weeg 73,3 kilo
ben 1.78 lang

Ik train 4 x per week

maandag/dinsdag

woensdag rust dag

donderdag/vrijdag

we zijn met een vormings schema bezig voor de pieren is een heel goed schema vinden we

Ik ben ook best droog van me zelf dus bij mijn zie je al best snel wat

Hoop dat je me kunt helpen

• Topic Starter Topic Starter
Als je afvalt, zul je meer moeten eten om aan te komen.
Koemelk allergie is geen probleem, er zijn genoeg alternatieven voor.
Afwisseling is een belangrijk element in een voedingsschemanaar mijn mening, dus vooral blijven doen.
Ik zou als ik jou was niet teveel zorgen maken om je "buikje". Als je wil aankomen zul je nu eenmaal ook wat in vet aankomen (hoewel dat met dit schema erg minimaal zal zijn).
Sterker nog, ik zou op trainingsdagen 3200kcal proberen te eten en op rustdagen dat wat je nu eet.

Verder heb je in je schema vrij veel eiwitten (205g). Voor jou zou 150 - 175g al meer dan genoeg zijn.

Bedankt voor je reactie. Inmiddels wat dagen verder. Ik probeer ook meer te eten op trainingsdagen. Als ik s'ochtens sport helpt mij dat overdag genoeg te eten.

Je zegt dat ik vrij veel eiwitten in mijn voedingsschema heb staan. Stel jij voor deze te minderen en meer te eten in de vorm van koolhydraten en vetten? Mijn achterliggende gedachte is 30% eiwit op te nemen, al is deze inderdaad nu 5% hoger.

Heb jij, of heeft iemand nog ideeen om genoeg te eten gedurende een schooldag met eventueel vervanging van brood? Ik probeer met brood veel te eten tussen de lessen door, maar raak van brood erg snel vol, mede omdat ik er gewoon niet van hou..

Zoals ik al zei is 150 tot 175g eiwitten voor jou al genoeg (2 tot 2,5g per kg lichaamsgewicht).
Een goede vervanging voor brood is rijst, pasta, havermout, tortilla's, bonen.
Je kan ook havermout pannenkoeken maken en die meenemen. Makkelijk, snel en lekker.

• Topic Starter Topic Starter
Zoals ik al zei is 150 tot 175g eiwitten voor jou al genoeg (2 tot 2,5g per kg lichaamsgewicht).
Een goede vervanging voor brood is rijst, pasta, havermout, tortilla's, bonen.
Je kan ook havermout pannenkoeken maken en die meenemen. Makkelijk, snel en lekker.

Hmm, havermout pannenkoeken, ik heb hier nooit zo aan gedacht aangezien ik melk niet kan hebben en ik Soya eigenlijk niet wil nemen i.v.m. vrouwelijke hormonen ed. Maar wellicht lukt dit met havermout en eieren, en het lijkt me idd goed mee te nemen. Top idee, bedankt voor je tip!

Wat betreft het eiwit zal ik kijken of ik die wat om kan vormen in carbs :)

Terug
Naar boven