AndroidHealthClinic

Voedingsschema goed?

NicckNicck

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
63kg
Vetpercentage
10%
Ben nieuw in de fitness wereld en wilde een voedingschema maken met een workout schema, maar aangezien ik er natuurlijk niet meer van af weet dan wat ik zo'n beetje op het internet lees was ik benieuwd of het allemaal een beetje klopt wat ik in elkaar heb geflanst en wat er nog aan moet veranderd worden.

Profiel:
18 jaar
1.75
56 kilo
13% vet

Doel is om spieren op te bouwen en evt. me % vet omlaag te halen.

Voedingsschema:

1.
Havermout 62 gram
Halfvolle melk 250 ml

2.
Magere yoghurt 305 gr
sinaasappel 1 stuk
wasa knackebrod 20 gr
40+ kaas 30 gr

3.
volkorenbrood 30 gram
halfvolle melk 250 ml
kipfilet 18 gram
kiwi 2 stuks

4.
Roggebrood (donker) 91 gram
Magere melk 250ml

5.
Zilvervliesrijst 100 gram
kipfilet / zalmfilet / tonijn enz. 100 gram
+groente

6.
magere kwark. 250 gram

Volgens de verschillende sites heb ik ongv. nodig
1970 kcal
109 eiwit
44 vet
284 koolhydraten

met dit schema kom ik op:
1858 kcal
110 eiwit
41 vet
260 koolhydraten

Ik ga 3 dagen in de week fullbody workout doen.

Er zal vast nog van alles zijn wat eraan valt te verbeteren dus graag tips en al die gekkigheid.
Alvast bedankt.

Je kan afwegen maar 305g yoghurt, 91g brood is totaal irrelevant daar de voedingswaarden schattingen zijn.
3 dagen op 7 ga je full-body doen wat impliceert dat je 4 op 7 niets gaat doen van KT. Zodoende heb je op die dagen zeker al geen 260g carbs nodig, op de trainingsdagen zal dit ook niet zo zijn.

Kortom, verhoog de vetten en verlaag de carbs

• Topic Starter Topic Starter
Je kan afwegen maar 305g yoghurt, 91g brood is totaal irrelevant daar de voedingswaarden schattingen zijn.
3 dagen op 7 ga je full-body doen wat impliceert dat je 4 op 7 niets gaat doen van KT. Zodoende heb je op die dagen zeker al geen 260g carbs nodig, op de trainingsdagen zal dit ook niet zo zijn.

Kortom, verhoog de vetten en verlaag de carbs

Dus de yoghurt en brood skippen?
En nog adviezen voor producten om de vetten uit te halen ?
en evt welke carbs ik weg kan laten vallen?
iig al super bedankt voor je reactie !

Als ik jou was zou ik me nog helemaal niet druk gaan maken om mijn vetpercentage als ik jou was. 56 kilo bij 1.75 is niet echt heel zwaar. Ik zou gewoon lekker eten, niet teveel wegen maar gewoon opletten dat je gezond voedsel eet en genoeg ook. Als je te snel vet aanzet gewoon iets minder eten, maar eerst maar eens lekker wat massa pakken zou ik zo zeggen.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik jou was zou ik me nog helemaal niet druk gaan maken om mijn vetpercentage als ik jou was. 56 kilo bij 1.75 is niet echt heel zwaar. Ik zou gewoon lekker eten, niet teveel wegen maar gewoon opletten dat je gezond voedsel eet en genoeg ook. Als je te snel vet aanzet gewoon iets minder eten, maar eerst maar eens lekker wat massa pakken zou ik zo zeggen.

Gezond voedsel met genoeg eiwitten voor de spiermassa en voorderest nog nergens druk om maken?
En beginnen met cardio is dan zeker ook geen goed plan als je massa wilt creëren?

Gezond voedsel met genoeg eiwitten voor de spiermassa en voorderest nog nergens druk om maken?
En beginnen met cardio is dan zeker ook geen goed plan als je massa wilt creëren?

Cardio kan maar impliceert nog meer eten tot je nemen.
Ivm vetten; advocado, vis, noten, olie, zaden, ...

Natuurlijk ook genoeg langzame koolhydraten, maar met al jouw brood en rijst zit dat wel goed. Cardio helpt niet per definitie met massa aanzetten maar het is natuurlijk wel goed voor je uithoudingsvermogen en je gezondheid. Misschien kun je eventueel een beetje cardio als warming up en/of cooling down doen.

Terug
Naar boven