MuscleMeat

Voedingsschema met veel melkeiwitten => verzuring?

Machieeen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Ik ben al een aantal jaar aan het trainen, maar heb voeding nooit echt heel serieus genomen. Ik ben er steeds meer mee bezig aangezien ik bijna geen spiermassa meer bijkom (ik train nu 4,5 jaar en ben van 61kg naar 83kg gegaan en ik ben 1m82 groot. Aangezien veel vlees eten van thuis uit geen optie is, probeer ik zoveel mogelijk eiwit te halen uit zuivelproducten, maar ik weet dat dit tot verzuring kan leiden. Momenteel is dit mijn wekelijkse voedingsschema, maar ik heb geen idee of ik goed bezig ben of niet. Ik zou graag weten of dit tot verzuring kan leiden en ev. tips/suggesties krijgen.

Ontbijt:
1 shake (whey perfection naturel)
100 gr haver (met melk) met eetlepel honing
multivitamine + D3 5000IU

10-11u:
500gr magere kaas
3 boterhammen met telkens 2 lapjes kipfilet (soms ook 1 met dikke laag pindakaas)

12:30u
62,5gr ongekookte rijst
broccoli/bloemkool/boontjes/spinazi/spruiten (elke dag iets anders)
300gr alaska pollak/100gr tonijn/200gr gerookte zalm/150gr kip (meestal 2 alaska, 1 kip, 1 tonijn en 1 zalm)
1 * omega 3 capsule

15u
1 shake (whey perfection naturel)
3 boterhammen met telkens 2 lapjes kipfilet (soms ook 1 met dikke laag pindakaas)

16u30
500gr magere kaas

18u
avondeten thuis

20:30
pwo + bcaa's

21-22:30
Trainen

22:30u
2 bananen + shake + bcaa's

23:30u
500gr magere kaas

Dit is mijn voedingsschema van maandag tot vrijdag. In het weekend kan ik niet echt heel goed op mijn eten letten, dus dat verandert altijd.

Ik drink ongeveer een 4 tot 6 tal liter water per dag. Ik ga 6 keer per week trainen waarvan 5 dagen kracht en 1 cardio. Shakes zijn met water aangezien ik al heel veel melkeiwitten binnenkrijg. Melk probeer ik zo weinig mogelijk te drinken. Ik snoep nooit door de week en drink altijd water.
Alvast bedankt ;)

Hoezo zorgt een hoge inname van melkeiwitten voor verzuring?

Waarom eet je zo vaak?

Waarom drink je een arbitraire hoeveelheid water?

Waarom drink je geen melk?

lijkt me sowieso dat je een overkill aan eiwitten hebt met 1,5 kilo kwark, 3 shakes, en tussen de 200-400 gram vlees op een dag..

lijkt me sowieso dat je een overkill aan eiwitten hebt met 1,5 kilo kwark, 3 shakes, en tussen de 200-400 gram vlees op een dag..

Dat is minimaal 300 gr eiwit...:o En dan 6 liter water, plus al dat vocht uit je eten (kwark is 80% water)... Dan zit je wel continu op de WC, of niet?

• Topic Starter Topic Starter
@michieln: Ik heb al verschillende keren gehoord dat het veel drinken van melk tot spierverzuring kan leiden, dus dacht ik dat dit in het algemeen voor alle zuivelproducten zo was. Aangezien ik al 1,5 kilo magere kaas eet, dan nog 3 shakes drink krijg ik al behoorlijk wat zuivel binnen, daarmee dat ik melk probeer te mijden.
Ik probeer om de 2u te eten om steeds weer eiwitten binnen te krijgen. Ik probeer nu enkele kilootjes bij te komen, alleen komen ze op de verkeerde plaats -_-

@Mushral: Dat zijn idd behoorlijk wat eiwitten, maar ik ga gewoon niet meer vooruit. Dus telkens eiwitten verhoogd, oef aangepast, maar dat helpt gwnweg niet.

@Arjan8: Nee hoor, valt best mee. Ik drink zoveel water omdat ik toch een beetje schrik heb voor men nieren bij zulke hoeveelheden eiwitten, en toch zeker van de shakes.

Moet ik minderen in eiwit inname? Wat zou ik nog kunnen proberen om wat spiermassa aan te kunnen zetten? Of zit ik al op mijn natuurlijk maximum? Alvast bedankt ;)

waarom probeer je om de 2 uur eiwitten te eten? niets speciaals aan hoor

verder nuttig ik meer zuivel dan jij en heb ik geen last van spierverzuring. sowieso nog nooit van gehoord lol

Juist een téveel aan water kan ook schadelijk voor je nieren zijn.

Hmmm, bij duursport en melk is dit verzuren inderdaad in geval, neem je melk kort vantevoren. bij fitness/bodybuilding heb ik er nog geen last van gehad eigenlijk/.

ik ben al een aantal jaar aan het trainen, maar heb voeding nooit echt heel serieus genomen. Ik ben er steeds meer mee bezig aangezien ik bijna geen spiermassa meer bijkom (ik train nu 4,5 jaar en ben van 61kg naar 83kg gegaan en ik ben 1m82 groot. Aangezien veel vlees eten van thuis uit geen optie is, probeer ik zoveel mogelijk eiwit te halen uit zuivelproducten, maar ik weet dat dit tot verzuring kan leiden. momenteel is dit mijn wekelijkse voedingsschema, maar ik heb geen idee of ik goed bezig ben of niet. Ik zou graag weten of dit tot verzuring kan leiden en ev. Tips/suggesties krijgen.

jij wat?

Wat stelt jij je voor bij verzuring? Ik hoor het graag. En 6 liter water per dag drinken, are you insane?

Dat eiwitten zouden verzuren is een populair verhaal in de alternative geneeskunde. In de realiteit hoef je er geen zorgen over te maken.

Terug
Naar boven