Voedingsschema Nieuweling Hulp Gezocht 
INTRO:
METINGEN:
DOELSTELLING:
TRAININGSSCHEMA:
VOEDING:
ONDERHOUD BEREKENING:
Ik zou het erg waarderen als iemand mij kan helpen met het optimaliseren van mijn Voedings- / Trainingsschema.
Ik heb al erg veel geleerd van het lezen op dit forum en dit zal ongetwijfeld alleen maar meer worden, ik sta open voor alle suggesties en opmerkingen. Ik ben ten slot van rekening de beginner dus kan alleen maar leren van jullie
Alvast bedankt!
Groeten,
Enzy

INTRO:
Hello Everybody,
Mijn naam is Joeri a.k.a. Enzy en ik ben 19 jaren oud, 31 mei heb ik een proef training gehad en besloten mijzelf maar vanaf 1 juni meteen in te schrijven bij de sportschool. Zo’n anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met het afvallen van kilo’s (uiteindelijk 17kg) door middel van het opletten van de voeding en dagelijkse oefeningen (Stepmachine / Roeimachine / Sit-ups) en Zaalvoetbal. Nu heb ik mijn gewicht voor een redelijk lange tijd onder controle en heb ik besloten om het ook door te trekken en spieren op te gaan bouwen.
Mijn naam is Joeri a.k.a. Enzy en ik ben 19 jaren oud, 31 mei heb ik een proef training gehad en besloten mijzelf maar vanaf 1 juni meteen in te schrijven bij de sportschool. Zo’n anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met het afvallen van kilo’s (uiteindelijk 17kg) door middel van het opletten van de voeding en dagelijkse oefeningen (Stepmachine / Roeimachine / Sit-ups) en Zaalvoetbal. Nu heb ik mijn gewicht voor een redelijk lange tijd onder controle en heb ik besloten om het ook door te trekken en spieren op te gaan bouwen.
METINGEN:
Meteen wat metingen gedaan en deze kwamen uit op deze cijfers:
Lengte: 185.5cm / Gewicht: 76.8kg / Vetpercentage: 13.7% (Geen slechte basis, toch?)
Lengte: 185.5cm / Gewicht: 76.8kg / Vetpercentage: 13.7% (Geen slechte basis, toch?)
DOELSTELLING:
Omdat ik over 7 weken voor 2 weken naar Italië vertrek ga ik het allereerst wat rustig aan doen denk ik, de komende 7 weken wil ik gezond eten (genoeg eiwitten / koolhydraten) en veel krachttraining (Clean Bulken?). Deze krachttraining zal overigens vooral zijn om alle oefeningen te leren kennen omdat ik een totale beginner ben in de sportschool. Na deze 2 weken de schade van Italië maar eens opmeten en hieruit bepalen vol gas te gaan Bulken of eerst nog te gaan Cutten.
TRAININGSSCHEMA:
Schema #1:
- ~2 Minuten Roeien (30 Calorieën]
- 3x 10*Triceps + 10*Borst (5 + 5 Oefeningen)
Schema #2:
- 3x 10*Biceps + 10*Rug (5 + 5 Oefeningen)
Schema #3:
- 3x 10*Benen + 10*Buik (5 + 5 Oefeningen)
Wanneer ik 100% klaar ben met mijn voedingsschema opstellen wil ik gaan beginnen met het Trainingsschema te optimaliseren. Tips zijn welkom!
Ik wil zeker 4 dagen per week gaan trainen, dit zou ondanks mijn werk geen probleem moeten zijn. De trainingsdagen zullen hoogst waarschijnlijk zijn MA / DI / DO / VR of ZO
- 3x 10*Triceps + 10*Borst (5 + 5 Oefeningen)
Schema #2:
- 3x 10*Biceps + 10*Rug (5 + 5 Oefeningen)
Schema #3:
- 3x 10*Benen + 10*Buik (5 + 5 Oefeningen)
Wanneer ik 100% klaar ben met mijn voedingsschema opstellen wil ik gaan beginnen met het Trainingsschema te optimaliseren. Tips zijn welkom!
Ik wil zeker 4 dagen per week gaan trainen, dit zou ondanks mijn werk geen probleem moeten zijn. De trainingsdagen zullen hoogst waarschijnlijk zijn MA / DI / DO / VR of ZO
VOEDING:
Ik heb gelezen dat voeding extreem belangrijk is bij het opbouwen van spieren dus ik dacht als ik begin, dan maar meteen goed. Overigens vind ik het ook makkelijker om precies van te voren te weten wat ik moet gaan eten. Vandaar dat ik zelf ook al een voedingsschema samen gesteld heb. Ook voor dit schema zijn tips meer dan welkom!
ONDERHOUD BEREKENING:
Ik heb alles even uitgerekend en kom nu uit op een vetpercentage van 13.7%. Dit wordt via de Harris-Benedict methode:
BMR= 66 + (13.7 * 76.8) + (5 x 185.5) - (6.8 x 19)
BMR = 66 + 1052 + 928 - 129 = 1917
Onderhoud: Ik heb een Kantoorbaan maar sport 4 keer in de week 1 uur Krachttraining dus Activiteitsniveau 3?
Onderhoud = 1917 * 1.55 = 2971 Callorieën per dag,
Clean Bulken = 2971 + 300 = 3271 Callorieën per dag!
BMR= 66 + (13.7 * 76.8) + (5 x 185.5) - (6.8 x 19)
BMR = 66 + 1052 + 928 - 129 = 1917
Onderhoud: Ik heb een Kantoorbaan maar sport 4 keer in de week 1 uur Krachttraining dus Activiteitsniveau 3?
Onderhoud = 1917 * 1.55 = 2971 Callorieën per dag,
Clean Bulken = 2971 + 300 = 3271 Callorieën per dag!
Ik zou het erg waarderen als iemand mij kan helpen met het optimaliseren van mijn Voedings- / Trainingsschema.
Ik heb al erg veel geleerd van het lezen op dit forum en dit zal ongetwijfeld alleen maar meer worden, ik sta open voor alle suggesties en opmerkingen. Ik ben ten slot van rekening de beginner dus kan alleen maar leren van jullie
Alvast bedankt!
Groeten,
Enzy
Laatst bewerkt: