XXL Nutrition

Voedingsschema spierbehoud

Koning Kwark

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m76
Massa
83kg
Hallo bb'ers,

Zou iemand mijn voedingsschema kunnen controleren. Mijn doel is onderhoud.

Ik heb geen avondeten ingevuld, omdat dit dagelijks verschilt. Ik pas daarom mijn schema iets aan op wat we s'avonds eten. Bij bijvoorbeeld een koolhydraatrijk avondmaal, eet ik overdag wat meer eiwitten dan in het schema aangegeven. Bij een eiwitrijk avondmaal, eet ik overdag wat meer koolhydraten dan in het schema aangegeven. Als ik niet aan mijn 1 gram vet per lichaamsgewicht kom, eet ik s'avonds wat meer pinda's of lijnzaad. Ik wissel ook af wat betreft langzame eiwitten. Voor dat ik naar bed ga pak ik caseïne, halve bak kwark of tonijn.

Hier mijn energiebehoefte en voedingsschema:

2rnf09w.png

23uppvb.png

28rz8dj.png

34gm1ye.png

Als spierbehoud je doelstelling is, dan hoef je alleen maar te zorgen dat je op onderhoud eet, voldoende eiwitten binnen krijgt en voldoende volume draait in de sportschool.

Lijkt wel wiskunde hier allemaal.

Jij vindt het wellicht geen nuttige informatie, maar eigenlijk heeft hij wel gelijk :) Je doel is onderhoud en hij geeft aan wat er nodig is om dit doel te behalen; op onderhoud blijven eten, voldoende eiwitten en gewoon lekker naar de sportschool gaan. Het is geen rocket science.

Je schema en calculaties zien er goed uit. Ik zou je vetten wel iets verhogen, uiteindelijk kom je maar op ~50 gram uit, terwijl je zelf aangeeft 1gr vet per kg gewicht te willen hanteren. Dan kom je dus nog 30gr tekort. (neem aan dat je dit niet allemaal in je avondeten weet te stoppen).

• Topic Starter Topic Starter
Jij vindt het wellicht geen nuttige informatie, maar eigenlijk heeft hij wel gelijk :) Je doel is onderhoud en hij geeft aan wat er nodig is om dit doel te behalen, dus dat is op onderhoud blijven eten, voldoende eiwitten en gewoon lekker naar de sportschool gaan. Het is geen rocket science.
Je schema en calculaties zien er goed uit. Ik zou je vetten wel iets verhogen, uiteindelijk kom je maar op ~50 gram uit, terwijl je zelf aangeeft 1gr vet per kg gewicht te willen hanteren. Dan kom je dus nog 30gr tekort. (neem aan dat je dit niet allemaal in je avondeten weet te stoppen).

Hij heeft inderdaad gelijk, maar dat maakt het nog geen nuttige informatie. Ik snap dat ik op onderhoud moet eten. Vandaar mijn dagelijkse doel van 2976 calorieën.

Dit is al wat nuttigere informatie. Ik eet 60 gram pinda's op een dag, 2 eieren, drink zo'n 600 milliliter melk en pak elke avond een eetlepel lijnzaad. Ik krijg dus wel wat vetten binnen, maar inderdaad niet de 83 gram die ik voor ogen heb. Weet jij nog wat producten met veel onverzadigde vetten, buiten de producten die ik net heb genoemd? Ik merk dat ik makkelijk aan mijn eiwitten kom, maar niet aan mijn vetten. Heb jij nog wat tips?

Avocado, eieren, olijfolie, kokosolie enz...

Terug
Naar boven