XXL Nutrition

Voedingsschema ter advies

Marco21

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Goedemiddag DBB'ers.

Na een 1e bulkschema in december vorig jaar, heb ik ook mijn 1e cutschema (ooit) gemaakt.

Ik twijfel nog wat te doen op rustdagen (2e sheet); of ik daar 25 gram pinda's aan toe zal voegen (bij de proteïne shake) of niet, en of ik misschien 5 gram olijfolie toevoeg bij de tonijn die ik in de avond eet, om aan m'n vetten te komen van 25%.
Wil over een paar weken nog wel wat lager in KH gaan zitten door bijvoorbeeld 1 boterham weg te laten.

Ook zoek ik nog iets met maximaal eiwitten en minimaal Kcal en KH, iemand tips?

Graag lees ik wat jullie ervan denken. Bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Meer eiwitten te verkrijgen door:
- Geen beleg kipfilet te gebruiken maar echte kipfilet (gekookt of gebakken)
- Rundertartaar / Biefstuk / Vis (filet)

Als je stats kloppen:
- Te weinig eiwitten;
- Te weinig vetten.

Misschien een mooie tip om je schema eens te maken voor alle bronnen een voor een in te vullen, dus eerst je schema maken zodat je aan je eiwitten komt, daarna de vetten aanvullen en dan je koolhydraten in te vullen zodat je aan je doel kcal kan komen.

Succes!

Doe wat meer research!

• Topic Starter Topic Starter
Meer eiwitten te verkrijgen door:
- Geen beleg kipfilet te gebruiken maar echte kipfilet (gekookt of gebakken)
- Rundertartaar / Biefstuk / Vis (filet)

Als je stats kloppen:
- Te weinig eiwitten;
- Te weinig vetten.

Misschien een mooie tip om je schema eens te maken voor alle bronnen een voor een in te vullen, dus eerst je schema maken zodat je aan je eiwitten komt, daarna de vetten aanvullen en dan je koolhydraten in te vullen zodat je aan je doel kcal kan komen.

Succes!

Thanks voor je reactie, daar zal ik zeker eens aan denken. Nadeel is alleen wel dat ik de boterhammen al als vaste maaltijden aanhoud, en dat ik daaromheen bijvoorbeeld de pinda's, pannenkoeken en tonijn gebruik om verschillende waarden op te trekken en af te stemmen. misschien dat ik nog wel iets van kip in olijfolie kan bakken en in bakjes kan doen om te eten gedurende de dag.

Jij ook bedankt voor je reactie en je overduidelijke onderbouwing.

• Topic Starter Topic Starter
wat ik overigens overal tegenkom is een verhouding van 1 gram vet, en 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag. Daar kom ik toch wel redelijk aan?

In ieder geval nu wel.
Heb nu een paar aanpassingen gemaakt (en opnieuw toegevoegd), een wheyshake extra en wat olijfolie erbij.
Heb er ook 1 boterham uit gehaald (op de sheet van rustdag) overigens neem ik wel nog steeds de kipfilet van die boterham.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven