MuscleMeat

Voedingsschema, tips en of commentaar gevraagt

ProHcore

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
72kg
Voedingsschema, tips en/of commentaar gevraagd

Sinds deze week wil ik 'serieus' groeien/een paar kilo aan spiermassa aankomen. Daarvoor heb ik natuurlijk een goed voedinsschema nodig. Afgelopen maanden heb ik toegewerkt naar meerdere kleine hoeveelheden en tevens op mijn voeding te letten ipv voorheen 3 maaltijden en heeeeeel veel rotzooi(junkfood, chips etc). Als ik zeg heeel veel rotzooi dan bedoel ik ook echt veel! Ik ben 11 kilo afgevallen de afgelopen maanden door alleen geen rotzooi meer te eten. Natuurlijk in combinatie met sport, maar dat deed ik al eventjes.

Sindsdien sta ik al een stukje droger, mijn abs beginnen zichtbaar te worden evenals bepaalde contouren. Maar nu is het tijd om de puntjes op de i te zetten en dat heeft uiteindelijk tot onderstaand voedingsschema geleid. Ik denk dat ik een eind in de goede richting kom, maar misschien zit ik er naast. Ik zou graag commentaar, advies en/of tips ontvangen.

7.30 Ontbijt: bestaande uit een van onderstaande 3 waarvan eigenlijk zelden de onderste omdat ik brood sochtends heel moielijk weg krijg.

-250ml magere yoghurt met 50gr cruesli, een shake met 40gr whey en 50gr brinta
-4 volkoren of sesam crackers met smeerkaas en/of pindakaas, een shake met 40gr whey en 50grbrinta
-3 volkoren boterhammen met mager vleesbeleg, shake 40gr whey en 50gr brinta

8.30: Training

10.30(direct na training) Shake met 40gr whey en 50gr supermass, stuk fruit.

11.00.(half uur na training): 3 boterhammen(volkoren) met vleesbeleg

13.00 Lunch:: 3 boterhammen(volkoren) met vis beleg(krab, makreel, tilapia uit blik)

15.30 Middag: 3 boterhammen(volkoren) met honing en/of appelstroop

Bovenstaande 3 maaltijden wisselen elkaar vaak af.

17.30 Diner: bestaan de uit +/- 200gr gekookte rijst, aardappels of pasta. 150/200gr groenten. 100/150gr vlees of vis. Saus, chili, knoflook, cocktail of vlammensaus +/- 3/4 eetlepels. (heb geprobeert dit af te leren, maar dat gaat niet.

20.00/20.30: 250gr magere kwark, 40gr supermass

22.30(half uur voor het slapen): 60gr protein6

Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik per dag ongeveer 500melk en 2liter water drink. Ik weeg momenteel 72kilo, ben 1.78 lang, train 5 eer per week +/- 2uur waarvan ongeveer 1/3 op mijn conditie van 0.0 gericht is(heb een chronische longziekte) en de rest op kracht.

Graag hoor ik van jullie.

Greetz

Thomas

Laatst bewerkt:
8.30: Training

10.30(direct na training) Shake met 40gr whey en 50gr supermass, stuk fruit.

11.00.(half uur na training): 3 boterhammen(volkoren) met vleesbeleg

Bedoel je dat je 2 uur lang traint??? dat is veelste veel man probeer een uur keihard te vlammen :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik train inderdaad ongeveer 2 uur waarvan een half uurtje opwarmining en conditioneel gericht. Tevens heb ik wat langere pauze's tussen de oefeningen door nodig dan de meeste. Dit ivm het op adem moeten komen...

Ik train inderdaad ongeveer 2 uur waarvan een half uurtje opwarmining en conditioneel gericht. Tevens heb ik wat langere pauze's tussen de oefeningen door nodig dan de meeste. Dit ivm het op adem moeten komen...

Oke oke.. Maar als je echt wilt gaan groeien dat zou ik geen half uur cardio voor je training doen. En vervolgens nog 1,5 uur trainen. Dan verbrand je gewoon veel weetje. moet je alleen maar meer gaan eten. Ik zou gewoon 1 uur explosief trainen en klaar...:D

2 uur trainen is telang.
Hou het op 1 uurtje. (max 5 kwartier)
En meer eitwitten eten op de dag.

Ik zal proberen het kracht gedeelte wat in te korten. Of mijn trainingen wat beter te verdelen.

Meer eiwitten? Ik had juit het idee dat ik eerder teveel nam aangezien ik behoorlijk stink zowel tijdens het sporten als op de wc. En dat was voorheen niet het geval.

Je lichaamsgeur is niet echt een exacte graadmeter voor hoeveel eiwitten je eet ;-)
Meten is weten..

Gisteren 2922 kcal binnen gehad met verhouding 241.40/355.89/56.62 oftewel 33/49/16
Vandaag 4444kcal binnen gehad met verhouding 400.66/410.52/127.60 oftewel 36/37/26

Beide dagen gewoon puur alleen gezonde voedingsmiddelen, op vandaag wat smulkwark ipv gewone magere na.
Het scheelt bij mij van dag tot dag nog al helaas, het 'honger' hebben.

Greetz

Laatst bewerkt:
Iemand?

Terug
Naar boven