AndroidHealthClinic

Voedingsschema tips?

healthyliving

Novice
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
81kg
Hoi!

I need some help! Ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen :)

Momenteel weeg ik 71kg met een lengte van 176cm. Ik zou graag naar de 60kg willen. Mijn eerste doel is dus om 11kg af te vallen.

Ik heb al meerdere verwoede pogingen gedaan maar een groot probleem bij mij is dat ik altijd veel te weinig ga eten (lees: rond de 800 kcal. per dag) en het daardoor niet lang volhoud, omdat ik uiteindelijk eetbuien krijg die soms een week lang door kunnen gaan. Ik ben dan gewoon niet meer te stoppen en dat zou ik echt heel graag anders willen.

Eerst deed ik altijd maar wat maar ik ben nu aan de slag gegaan met macronutriënten en kwam daarbij uit op 1428 calorieën, 127 gram eiwitten, 56 gram vetten en 105 gram koolhydraten per dag. Ik ben hier nu 9 dagen mee bezig en ik kom qua grammen tot nu toe aardig in de buurt.

Ik eet voornamelijk havermout met sojamelk, roggebrood, rijstwafels, kip/kalkoenfilet, rundvlees, rode vruchten, groenten, pindakaas, walnoten, roomboter, olijfolie, volle griekse yoghurt, zelfgemaakte soep, volkoren spaghetti, eieren, zalm en soms een eiwitshake om mn eiwitten aan te vullen.

Ohja ik heb een zittend beroep, ik doe wel bijna alles op de fiets en ik loop 3 keer in de week hard (ik train voor de 10km). Ik heb het momenteel niet erg breed dus aanmelden bij een (goede) sportschool zit er voorlopig helaas niet in :(

Hoe klinkt dit voor jullie? Ik voel me echt een nerd dus als jullie tips hebben of dingen waar ik verder nog rekening mee moet houden dan is dat echt meer dan welkom!

Alvast heel erg bedankt!!

Laatst bewerkt:
Myfitnesspal is een goede toevoeging. Probeer bij elke maaltijd eiwitten te eten. Daarnaast meerdere keren per dag eten, niet omdat dit het metabolisme versnelt, want dat is niet zo. Door meerdere keren per dag te eten zal je niet zulke cravings hebben in 'slechte' dingen. Als je je gegevens op myfitnesspal invoert kan je zien hoeveel je moet eten

• Topic Starter Topic Starter
Myfitnesspal is een goede toevoeging. Probeer bij elke maaltijd eiwitten te eten. Daarnaast meerdere keren per dag eten, niet omdat dit het metabolisme versnelt, want dat is niet zo. Door meerdere keren per dag te eten zal je niet zulke cravings hebben in 'slechte' dingen. Als je je gegevens op myfitnesspal invoert kan je zien hoeveel je moet eten

Bedankt voor je reactie! Ik heb myfitnesspal meteen gedownload en alles ingevuld, heel fijn!! Alleen 1 dingetje, ik kan de macro's niet aanpassen? Die blijven gewoon staan op 50-30-20 nadat ik dit meerdere malen heb geprobeerd te veranderen en op 'set' hebt gedrukt haha.

Tips? Het gebruikelijke.
Bereken je calorisch onderhoud.
Ga daar 250 tot 500 calorieën onder zitten om af te vallen (of er boven om aan te komen).
Probeer 2 tot 2,5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht te eten.
Ongeveer 1 gram vetten per kilogram lichaamsgewicht.
De rest van je calorieën kun je aanvullen met koolhydraten.

Beste tip die ik je daarnaast nog kan geven: ga krachttraining doen naast je cardio.

Macro's aanpassen: My Home -> Goals -> Change Goals -> Custom -> 'Aanpassen' -> Change Goals

Dankjewel Prestigio!

Ik ben nu uitgegaan van 1,8gram eiwitten per kg lichaamsgewicht, dat zou dus nog omhoog moeten? Ik heb ergens gelezen dat het niet zoveel uitmaakt of je uitgaat van 1,5-2gram of van 2gram en hoger, klopt dit? Ik vind het namelijk lastiger om aan mn eiwitten te komen dan aan mn koolhydraten :)

Ik vind 1,8gr per kg lichaamsgewicht prima. Doorgaans wordt 2gram per vetvrije massa aangeraden. Als je bijv. 100kg bent en hebt 20% vet, zou je ongeveer met 160 gram al meer dan voldoende. Dus als je 2x je lichaamsgewicht aan eiwitten doet, zit je prima. In jouw geval met 130-140 p/d zit je prima hoor.

Bedankt voor je reactie! Ik heb myfitnesspal meteen gedownload en alles ingevuld, heel fijn!! Alleen 1 dingetje, ik kan de macro's niet aanpassen? Die blijven gewoon staan op 50-30-20 nadat ik dit meerdere malen heb geprobeerd te veranderen en op 'set' hebt gedrukt haha.

als je naar 'doelen' gaat kan je ze veranderen.

Tips? Het gebruikelijke.
Bereken je calorisch onderhoud.
Ga daar 250 tot 500 calorieën onder zitten om af te vallen (of er boven om aan te komen).
Probeer 2 tot 2,5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht te eten.
Ongeveer 1 gram vetten per kilogram lichaamsgewicht.
De rest van je calorieën kun je aanvullen met koolhydraten.

Beste tip die ik je daarnaast nog kan geven: ga krachttraining doen naast je cardio.

Macro's aanpassen: My Home -> Goals -> Change Goals -> Custom -> 'Aanpassen' -> Change Goals

Ik zou het om willen draaien: Ga primair krachtraining doen en vul het aan met cardio

Ohja ik heb een zittend beroep, ik doe wel bijna alles op de fiets en ik loop 3 keer in de week hard (ik train voor de 10km). Ik heb het momenteel niet erg breed dus aanmelden bij een (goede) sportschool zit er voorlopig helaas niet in :(

Kan je ook niet bij Basic Fit of Fit For Free oid kijken, dan ben je voor 2 tientjes klaar.

Ik zou het om willen draaien: Ga primair krachtraining doen en vul het aan met cardio

Kan je ook niet bij Basic Fit of Fit For Free oid kijken, dan ben je voor 2 tientjes klaar.

Ik zou heel graag krachttraining willen doen en heb bij beide sportscholen gezeten maar geen goede ervaringen mee qua begeleiding en ik vind begeleiding erg belangrijk, aangezien ik alles verder op eigen houtje doe. Ik wil graag naar een sportschool bij mij in de buurt want daar heb ik wel goede ervaringen mee (aantal proeflessen gedaan) maar die is helaas ook wat duurder.

Ik zou heel graag krachttraining willen doen en heb bij beide sportscholen gezeten maar geen goede ervaringen mee qua begeleiding en ik vind begeleiding erg belangrijk, aangezien ik alles verder op eigen houtje doe. Ik wil graag naar een sportschool bij mij in de buurt want daar heb ik wel goede ervaringen mee (aantal proeflessen gedaan) maar die is helaas ook wat duurder.

Haha tja het zijn wel redelijke Brofessionals bij BasicFit, ik hoorde laatst zo'n 'begeleider' oefeningen uitleggen die lokaal vet zouden verbranden :rolleyes: en dat je met meerdere maaltijden op een dag je stofwisseling op gang houdt. :rolleyes:

Haha tja het zijn wel redelijke Brofessionals bij BasicFit, ik hoorde laatst zo'n 'begeleider' oefeningen uitleggen die lokaal vet zouden verbranden :rolleyes: en dat je met meerdere maaltijden op een dag je stofwisseling op gang houdt. :rolleyes:

Haha precies dit dus! Nou ben ik een redelijk groentje op dit gebied hoor maar ik kom gelukkig niet onder een steen vandaan.. ;p Heb ook een blessure gehad dus ik heb wel echt iemand nodig die oprecht verstand van zaken heeft.

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:47 ----------

Marketing technisch werkt het fantastisch. Bij mij in de sportschool bevelen ze BellyAttack aan haha :D http://www.bellyattack.nl/

Hahaha ik ga hier eens naar kijken!

Haha precies dit dus! Nou ben ik een redelijk groentje op dit gebied hoor maar ik kom gelukkig niet onder een steen vandaan.. ;p Heb ook een blessure gehad dus ik heb wel echt iemand nodig die oprecht verstand van zaken heeft.

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:47 ----------

Hahaha ik ga hier eens naar kijken!
Sarcasme, nooit doen. Dan gooi je je geld in de sloot!
Donald_Duck.jpg

Terug
Naar boven