XXL Nutrition

Voedingsschema voor in de cut

Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
Ik ben al een ongeveer 3 weken bezig met cutten en het gaat niet zoals ik wil. Krachttraining gaat prima, maar wegens tijdgebrek heb ik bijvoorbeeld moeite om op het gewenste aantal maaltijden per dag te zitten.

Vanaf deze week heb ik meer tijd en wil ik weer serieus beginnen. Ik heb hier mijn voedingsschema en ik zou graag willen weten wat jullie experts er van vinden:

Maaltijd 1: Brinta + havermout met 300/400 ml magere melk
Maaltijd 2: 4 sneetjes boterhammen met pindakaas of kipfilet (beleg), of 4 eieren (roerbakei)
Maaltijd 3: Fruit, meestal 1 appel en 1 banaan en soms sinaasappel, peer of druiven ipv appel of banaan
Maaltijd 4: Avondeten, meestal kip met rijst of bulgur (tarweproduct lijkt op couscous) en soms ook gerechten met aardig wat gehakt (moeders kookt)
Maaltijd 5: Flinke bak rauwkost salade van ongeveer 500/600/700 gram
Maaltijd 6: Blik tonijn (water) met zout, peper en 1 gesnipperde ui of 4 eieren (roerbakei)
Maaltijd 7: Bak 500 gram magere kwark (puur natuur, zonder zoete onzin erin te gooien)

En af en toe cheat ik ook wel eens doordeweeks, maar niets ergs. Met dit weer heb ik bijv. net 2 kleine glaasjes softijs naar binnen gewerkt. Verder eet ik af en toe een kauwgumpje tussendoor of wat snoep, maar nooit in grote hoeveelheden. Soms zijn er ook weken dat ik helemaal niet cheat en soms teveel.

Verder doe ik cardio 30 min in totaal. 10 min voor de training en 20 min na de training op redelijke intensiteit. Ik train 3 keer in de week (ma, wo, vrij).

Wat vinden jullie ervan? Gaat het lukken zo?

Laatst bewerkt:
E/K/V''s?

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil gewoon even weten wat jullie van het voedingsschema in zijn algemeenheid vinden, wat betreft het voedsel zelf dus.

Op de K, V, E kim ik later op terug.

Volgens mij zit je goed onder je onderhoud als ik zo naar je gewicht kijk en naar het eten. Als het je niet lukt om af te vallen, dan moet je harder/vaker trainen of je eten aanpassen. Bereken maar eerst je E/K/V.

Pleur eerst het brood, rijst en bananen er eens uit.

Tja wat valt er te zeggen over maaltijd 3 & 5...
Een stuk fruit of een bakje rauwkost is natuurlijk niet echt een maaltijd te noemen.
Qua producten ziet het er wel redelijk uit.
Probeer vooral strikt te blijven en niet te cheaten.

Omdat je over het algemeen bij een cut eerst de koolhydraten gaat wegstrepen

Terug
Naar boven