Fitness Seller

voedingsschema

bennyP

Cool Novice
Waardering
0
Hoi,

Ik zou graag wat hulp hebben bij m'n voedingsschema, naar mijn gevoel eet ik niet genoeg.Zouden jullie me wat op de goede weg kunnen helpen?
Stats zijn : 1m88 & 74 kg vet % zal rond de 14 % zitten.

8u30: 3 volkoren boterhammen met philadelphia of heel soms nutella.Glas fruitsap, 1 banaan of een kommetje weetabix (3 of 4 tabletten) met drinkyoghurt.

10u30 : whey shake met water

12u30 : 5 volkoren boterhammen met kalkoenwit af en toe eentje v/d 5 met philadelphia kaas.

14u30 : weight gainer van Weider (Super Mega Mass 2000)

16u30: 3 volkoren boterhammen met Jam of nutella.

soms nog wat fruit voor het avond eten, uurtje ervoor ofzo, hangt er vanaf hoelaat ik stop met werken.

18u30 avondeten : meestal pasta of rijst met kip of aardappelen met biefstuk.

voor het slapen (rond 23u) whey shake met water.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik voor het moment in Spanje woon/werk, lange dagen maak en 6/7 werk in de week.ik ga 3 x per week trainen.Tijdens het werken is er ook niet veel tijd om te eten,tis meestal tussendoor.even tijd, even eten.Ik drink iedere dag zowiezo 2 liter water, en dan nog aquarius en appelsap...

Thx

Laatst bewerkt:
lijken me iig genoeg calorieën...........

Ik zou het volgende veranderen:

Geen jam/nutella meer op je brood maar kipfilet. En dan niet 1 plakje per boterham want dat stelt niets voor
Die 10:30 whey shake met water zou ik in de ochtend plaatsen ivm de snelle opname van whey
De 23:00 whey shake vervangen door 500 gram kwark
En als laatste mis ik nog de vetten in je schema (denk aan noten, eieren)

weet je de e/k/v verhoudingen ook, dat maakt het allemaal wat makkelijker

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
de reden waarom er redelijk vaak jam of nutella gebruikt wordt is omdat ik het kip beleg hier in in spanje niet te eten vind, en het stinkt.maar normaal gezien is die kalkoen toch even goed, niet?
De 10:30 whey shake drink ik op het werk, snel klaar weinig tijd, shaken en weg ermee.ik zou niet weten wat ik in de plaats kan zetten.
als ik om 23u platte kaas ga eten, gaat dat niet zwaar op de maag liggen? heb soms wel last ervan dus vraag ik het beter even? en met wat kan je dit mengen?

van die e/k/v verhoudingen ken ik helemaal niets, daarom ook dat ik hier een beetje hulp zoek.

thx

de reden waarom er redelijk vaak jam of nutella gebruikt wordt is omdat ik het kip beleg hier in in spanje niet te eten vind, en het stinkt.maar normaal gezien is die kalkoen toch even goed, niet?
De 10:30 whey shake drink ik op het werk, snel klaar weinig tijd, shaken en weg ermee.ik zou niet weten wat ik in de plaats kan zetten.
als ik om 23u platte kaas ga eten, gaat dat niet zwaar op de maag liggen? heb soms wel last ervan dus vraag ik het beter even? en met wat kan je dit mengen?

van die e/k/v verhoudingen ken ik helemaal niets, daarom ook dat ik hier een beetje hulp zoek.

thx

Het maakt niets uit of je kalkoen of kip neemt. Misschien is het een idee of van te voren van kipfilet te bakken en mee te nemen?
Ik zou die kwark gewoon ff proberen, je komt er snel genoeg achter of het te zwaar op de maag ligt.
e/k/v = eiwit/koolhydraat/vet verhouding. Zou weet je precies wat je binnen krijgt. Je kan je bmr uitrekenen en dan boven je onderhoud eten

In de bijlage heb ik een schema gestopt, hierin kan je alles invoeren en gelijk zien wat de e/k/v verhoudingen zijn

Bijlagen

@ Kartoffel, bedankt voor dat schema, SUPER handig!!

Ik heb het zo goed als mogelijk ingevuld, sommige dingen qua gram ben ik niet zo zeker.
ik zou op 3600 kcal zitten...
E : 238
K : 418 is dit niet veel te weinig?
V : 117
Dit is trouwens toch in Gram uitgedrukt, niet?

Bijlagen

Het maakt niets uit of je kalkoen of kip neemt. Misschien is het een idee of van te voren van kipfilet te bakken en mee te nemen?
Ik zou die kwark gewoon ff proberen, je komt er snel genoeg achter of het te zwaar op de maag ligt.
e/k/v = eiwit/koolhydraat/vet verhouding. Zou weet je precies wat je binnen krijgt. Je kan je bmr uitrekenen en dan boven je onderhoud eten

In de bijlage heb ik een schema gestopt, hierin kan je alles invoeren en gelijk zien wat de e/k/v verhoudingen zijn

Echt een mooi schemaatje, weet nu wat ik ongeveer naar binnen werk per dag.
Misschien iets teveel ?????
Denk dat de eiwitten zo hoog liggen vanwege de liters melk die ik weg kolk per dag, maar het is zo lekker:D

En ik heb met de avondmaaltijd 105 gram eiwitten, volgens de tabel.
Krijg ik niet teveel eiwitten binnen?
Lengte is 1.85 gewicht 110 kg. BF rond de 25%

kcal 4361
eiwitten 405
koolh. 404
vetten 132

---------- Toegevoegd om 05:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:01 ----------

EDIT: sorry voor de topic hijack!

@ kikkertie : mss even zelf je eigen topic openen, als iedereen zomaar in iemand anders z'n topic gaat posten over z'n voedingsschema's....
Niet de bedoeling denk ik!

Grtz

Terug
Naar boven