Fitness Seller

Voedingsschema

Bladicus

Novice
Waardering
0
Ik wou vragen of jullie dit een goed voedingsschema vinden. Mijn doel is om flink aan te komen in massa met behulp van kracht training en de juiste voeding. Zijn er mensen met verstand van zaaken die dit even willen door lezen en hun mening willen geven? Alvast bedankt.

Vuist regel verbranding per dag.
70 x 27 + 400 = 2290 kcal.

Om aan te komen in Spiermassa en niet in Vet massa.
2290 + 400 = 2690.

30% van de Kcal komt van Proteïne.
0.3 x 2690 = 807/4 = 202 Gram.
1 Gram Proteïne is 4 Kcal.

55% van de Kcal komt van Koolhydraten.
0.55 x 2690 = 1480/4 = 370 Gram.
1 Gram Koolhydraten is 4 Kcal.

15% van de Kcal komt van Vetten.
0.15 x 2690 = 404/4 = 101 Gram.
1 Gram Vet is 9 Kcal.

Bijlagen

Je zegt in je post dat je 2690kcal nodig hebt om aan te komen en in je schema staan 3100+ kcal... Heb je het goede schema up-geload of ga je er gewoon nog eens 500kcal boven zitten?

• Topic Starter Topic Starter
Je zegt in je post dat je 2690kcal nodig hebt om aan te komen en in je schema staan 3100+ kcal... Heb je het goede schema up-geload of ga je er gewoon nog eens 500kcal boven zitten?

Ik ga er inderdaad nog eens 500 Kcal boven. Komt inderdaad nu ik het zo bekijk raar over. Maar verder is het allemaal goed of heb je nog iets van ik zou daar is naar kijken als ik jou was?

Laatst bewerkt:
Verder had ik het nog niet bekeken, wilde eerst even zeker weten of het allemaal wel correct was, ga nu even me er in verdiepen.

-------

1.) Maaltijd 5 is een supplement en geen maaltijd vervanger, neem daarom ook wat ander voedsel erbij. Supplementen vullen de maaltijden aan maar vervangen ze niet.
2.) Ik zou de cashew noten niet op de 2 maaltijden achter elkaar nemen, verplaatst die van half 1 naar de laatste maaltijd. Hierdoor hoef je ook niet die lepel lijnzaadolie in te nemen waardoor je iets lager in de vetten komt en bijna niets zakt in je kcal.
3.) Maaltijd 6 is niet erg groot in verhouding met de andere maaltijden qua kcal, misschien kan je beter 3100kcal verdelen over de maaltijden dus 400-500 per maaltijd minimaal als we de 6-8 maaltijden aanhouden.
4.) Daarnaast zou ik wat meer groente proberen te nuttigen, door de goede stoffen die ze bezitten, maar ook om varriatie in het schema te houden.

Succes

Laatst bewerkt:
Hoe kom je eigenlijk aan van die Excel schema's?

,, je kan gewoon je eigen schema samenstellen. Je download het bestand (of een leeg bestand) en past het aan.

Terug
Naar boven