Fitness Seller

voedingsschema

hator

Novice
Waardering
0
Hier mijn voedingsschema, schiet er maar op;

ontbijt 10..00 uur Kcal E K V
fruit 50 0.5 1.5 0.0

na training of vrije dag 12.00
eiwit shake 110 30.0 4.0 2.0

lunch 14.00 uur
salade + dressing 200 10.0 7.0 4.5
crackers 90 2.4 5.1 0.6
vleeswaren 13 18.0 1.0 0.0
melk halfvol 47 3.4 4.9 1.5

avondmaaltijd 17:30 uur
kipfile 86 12.0 2.0 3.0
roerbak - - - -
mager toetje 50 3.5 8.5 0.0

avond 20.00 uur
fruit 50 0.5 1.5 0.0
melk 47 3.4 4.9 1.5

avond 23.30
kwark 320 65.0 15.0 0.0
met eiwitshake poeder 110 30 4.0 2.0

Daarbij drink ik ongeveer 3 liter water per dag
en neem ik extra vit B, C, Multi vit, calcium en magnesium.

Ik ga (afhankelijk van mijn rooster - avond of nacht) 3 x week een uur fitnessen ( voornamelijk cardio maar nu ook wat kracht)

Ik hoop dat het voldoende is om mij wat advies te geven.

Laatst bewerkt:
je begint je dag niet zo goed, bro.
Alleen maar fruit zou ik niet aanraden. Het is wel goed dat je fruit eet, maar voor een bodybuilder is minstens zo belangrijk om voldoende eiwitten, koolhydraten in al je maaltijden te hebben. Zeker het ontbijt is zeer belangrijk en alleen fruit is zeker niet genoeg. Er kan nog veel aan je schema verbeteren, maar de rest is op zich niet zo heel slecht, alleen zo snel mogelijk beter gaan ontbijten!

Neem ook niet in een maaltijd alleen maar een shake of een shake met kwark, kijk uit dat je er ook wat koolhydraten bijneemt. (en eventueel een lepel lijnzaadolie of wat noten)

stats?
volgens mij is het véééls te weinig
en enkel fruit als ontbijt?? dude! ontbijt en maaltijd na de training zijn de belangrijkste eetmomenten van de dag, er kunnen dus nog zeker wat aanpassingen gedaan worden!

wat wil je bereiken met dit schema?? bulken of cutten??

niet geheel onbelangrijk lijkt me

• Topic Starter Topic Starter
Alvast bedankt voor de reacties zover, er zijn nog wat vragen die ik zal proberen te beantwoorden.

1. ik kan echt niet veel eten smorgens voor ik ga sporten, daarbij dacht ik dat het fruit voldoende licht zou zijn en mij de goede suikers zou leveren.

2. ik wil afvallen, dus ben aan het cutten. mijn doel is niet zozeer een BB te worden maar een beter figuur te krijgen en mij fit te voelen.. de informatie op dit forum kwam mij natuurlijk van pas. dus vanwege het cutten heb ik wat KH weggelaten.

stats
29 jr
1.80 mtr
83.9kg
vet% 19.1
BMI 25.90
berekend metabolisme Kcal: 2376

Kunnen jullie aangeven op welke wijze ik mijn voeding kan aanpassen.
Is bv een plakje roggebrood met wat light smeerkaas al een voldoende toevoeging als ontbijt? of cornflakes? Graag suggesties zodat ik een idee heb van product en hoeveelheid

ps. sorry voor het vage tabelletje.. ik had in het voedingsschema alles netjes onder elkaar gezet maar met het verzenden is het ergens veranderd.

- de combinatie van melkproducten en fruit in dezelfde maaltijd schijnt niet zo goed te zijn heb ik ergens op dit board eens gelezen.
- je training 's ochtends is krachttraining neem ik aan? dan zou ik als ontbijt een echte maaltijd nemen, met K, E, en V. En dan anderhalf uur daarna gaan trainen.
- neem eventueel nog wat zink erbij, dan zijn je supps helemaal in orde.
- eet meer eiwit verdeeld over de dag, en minder K, dit helpt ook bij afvallen.

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag! Je lichaam schreeuwt om voedingsstoffen en het is belangrijk om je stofwisseling op gang te houden!

Waarom met supplementen beginnen als je voeding verre van optimaal is???
Weggegooid geld!

Jouw schema is bijna alleen rond eiwitten opgebouwd! KH en vetten zijn ook belangrijk!

Kijk nog maar eens wat beter rond op het forum!

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
johanqq, ik weeg 80 kg, dus x 2 gram eiwit,.. dan zou ik 4 shakes ( met mn kwark) op een dag moeten nemen om aan 160 gram eiwit te komen,..dat lijkt me toch wat veel.. ?

hator zei:
johanqq, ik weeg 80 kg, dus x 2 gram eiwit,.. dan zou ik 4 shakes ( met mn kwark) op een dag moeten nemen om aan 160 gram eiwit te komen,..dat lijkt me toch wat veel.. ?

ik zeg ook niet dat je het uit je shakes moet halen, die whey shakes zijn alleen bij opstaan en voor/na de training. Verder kwark, tonijn, kipfilet, oftewel echt eten.

hator zei:
1. ik kan echt niet veel eten smorgens voor ik ga sporten, daarbij dacht ik dat het fruit voldoende licht zou zijn en mij de goede suikers zou leveren.

nog een reden te meer om 's ochtends een goed ontbijt te nemen,
nadat je uit je slaap ontwaakt schreeuwt het lichaam om voedsel (eiwitten, koolhydraten) als je niet ontbijt ga je dus eerder spierafbraak bevorderen,
neem daarbij dat je dan nog moet gaan trainen, dan ben je al helemaal slecht bezig want dat 1ne stukje fruit is echt wel onvoldoende

hator zei:

staar je aub niet blind op die "shakes", je kan beter andere eiwitbronnen nemen, en dat is al helemaal het geval wanneer je met die shakes "whey" bedoelt omdat het geen enkel nut heeft snelle eiwitten de nuttigen bij een gewone maaltijd

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven