AndroidHealthClinic

voedingsschemaatje tijdes tkuren

sponzy

Novice
Waardering
0
Laat me gewoon effe weten wat je er van vindt.
Ben nog altijd niet super wat voeding betreft, een goed schema ontwikkelen duurt ook enkele jaren denk ik.

Hier gaat ie:

8u: havermout en brinta tesamen gemengd, in totaal 100g met 200 ml halfvolle melk denk ik ongeveer. (=complexe kh ontbijt)

11u: pre workout: 200 ml. van mijne shake (zitten 2 bananen in 750 ml melk en 108g whey isolaat poeder van xxl nutrition)

direct na de training nog in de gym = 1 banaan of blikje cola (simpele kh)

12u30: post workout: 400-550 ml van dezelfde shake.

15u: 100g gerookte zalm met 2 tomaten en wat koude pattatjes (weet niet precies de hoeveelheid in 'g') of 60g cashewnoten (onverzadigde vettenmaaltijd)

18u: dinner time = 200g kipfilet met groenten (zitten in kipfilet ook onverzadigde vetten? heb dit vandaag ergens gelezen en dacht nochtans dat er in kipfilet nixke van vetten zat enkel de 21g eiwitten per 100g)

21u: 200 ml van opnieuw zo een shake (met dezelfde ingrediënten als de eerste)

23u: 250g kwark (= eiwitten voor tijdens de nacht)

Daarboven hanteer ik ook nog de standaard van 2-4l water; 2-4 stukken fruit; 6 visolieampullen; 1 multivitamine; en vaak nog een 500 ml chocovitfles per dag.

maak me de laatste tijd vooral zorgen om de onverzadigde vetten en hoe ik die kan implementeren in men schema.
Heb maanden elke dag 6 geitekaasjes met spek gegeten om op die manier toch al 30g vet binnen te krijgen, maar ben er dus achter gekomen dat het niet de juiste vetten zijn, ben nu bezig met cashewnoten en zalm. De tonijn zag er verschrikkelijk uit om eerlijk te zijn :eek: :D
Is het bv. gezond om 100g cashewnoten per dag te eten, weliswaar verdeeld over 3 snacks? of is dat te veel van het goede :rolleyes:

Totaal qua kcaloriën is niet overzichtelijk omdat ik nogal geregeld is probeer af te wisselen qua avondeten enzo.

Wat ik wel zeker binnenkrijg per dag:
Eiwit: 200+g per dag
Goede vetten: 50-60g per dag
koolhydraten: ben niet zeker, 2-4 bananen + sportdrank + blikje cola +brinta en havermout goh zal wss wel wat weinig zijn al bij al

Iemand nog tips qua goeie maaltijden? Er kan zeker nog een en ander bijgeschaafd worden denk ik.

Grtz

Brrrrrrr...koude patatjes:kots:

Veel werk aan, zit geen structuur in. Je telt je fruit niet mee in je schema etc? Staat ook heel rare zaken in...banaan OF blikje cola...zijn toch 2 totaal verschillende zaken.

Maak is een proper schema en reken alles mooi uit ipv te gissen hoeveel het wel zou kunnen zijn....

• Topic Starter Topic Starter
Veel werk aan, zit geen structuur in. Je telt je fruit niet mee in je schema etc? Staat ook heel rare zaken in...banaan OF blikje cola...zijn toch 2 totaal verschillende zaken.

Maak is een proper schema en reken alles mooi uit ipv te gissen hoeveel het wel zou kunnen zijn....

De enigste x dat je het kan permiteren van een blikje cola te drinken is meteen na de training om de insulinepiek hoog te houden lijkt me.
Banaan en 330ml blikje cola zijn ongeveer gelijk aan elkaar qua kcal en kh.
Bovendien vallen zowel de kh van bananen als die in cola onder de simpele kh. Vandaar.

Fruit tel ik wel mee in men schema, zit in men shakes tussendoor verwerkt.

Slecht is het schema niet denk ik maar het kan idd nog veeel strakker

De enigste x dat je het kan permiteren van een blikje cola te drinken is meteen na de training om de insulinepiek hoog te houden lijkt me.
Banaan en 330ml blikje cola zijn ongeveer gelijk aan elkaar qua kcal en kh.
Bovendien vallen zowel de kh van bananen als die in cola onder de simpele kh. Vandaar.

Fruit tel ik wel mee in men schema, zit in men shakes tussendoor verwerkt.

Slecht is het schema niet denk ik maar het kan idd nog veeel strakker

haha, zou toch maar naar jeppe luisteren. daar ga je geen spijt van hebben ;)

Het enige wat ik aan complexe carbs zie is brinta en havermout.
Bij elke maaltijd complexe carbs nemen, rijst, spaghetti, volkoren brood etc.

Blikje cola of banaan maakt behoorlijk verschil, banaan = fructose wat alleen omgezet kan worden in leverglycogeen. Niet ideaal dus.

Er klopt heel weinig van en een blikje cola na de training die is nieuw voor mij hehehehe. Lees eens de sticky`s goed door in de voedingsectie en maak eens een fatsoenlijk schema en post het opnieuw met de waardes.

Zorg voor een goede verdeling K E V

• Topic Starter Topic Starter
Ok, bedankt voor de raad, ga er zeker iets mee aanvangen.

Thx

ontbijt zie ik geen goei eiwitbron?

probeer ontbijt zeker eieren,whey,mager melk/brinta,kwark/fruit smorgens

maaltijden:kip/kalkoen/tonijn/beef met rijst/a'appels/pasta....
1 of 2 maaltijden groenten erin

snack?_>cashew noten/shakies/...

post workout geen cola man,probeer aa drink/dextrose/2 bananen met 50gr whey(afhankelijk dosage)altijd pwo water (beste blijft imo dextrose en kost bijna niets check xxl/bodyfitshop)

voor slapen zoals ik altijd doe 500gr kwark met 25gr whey beetje water en roeren smaakt heel lekker en is snel op enz.....

Maar de vraag is wat voo kuur? bulk/cut /lean mass???
afhankelijk van je doel moet je je voedingsschemaook aanpassen he ,je zal het beter weten als mij;)

succes man!!!

Gewoon exaxt elke maaltijd uitrekenen, en de som van al je maaltjes vormen precies 1 grote som, met een bepaalde EKV, die mis ik hier!
Niet of / of, en dit is ongeveer evenveel als dat....., Doe wat Jeppe zegt, maak een mooi schema ;)

Laat me gewoon effe weten wat je er van vindt.
Ben nog altijd niet super wat voeding betreft, een goed schema ontwikkelen duurt ook enkele jaren denk ik.

Hier gaat ie:

8u: havermout en brinta tesamen gemengd, Alleen havemout óf brinta is goed.. mixen heeft geen toegevoegde waarde.. in totaal 100g met 200 ml halfvolle melk denk ik ongeveer. (=complexe kh ontbijt)Maak daar maar 150 gram van + 50 gram isolaat + een banaan

11u: pre workout: 200 ml. van mijne shake (zitten 2 bananen in 750 ml melk en 108g whey isolaat poeder van xxl nutrition) 108 gram whey isolaat is overkill, 50 gram is genoeg

direct na de training nog in de gym = 1 banaan of blikje cola (simpele kh) blikje cola?! beter pak je hier dextrose (beter nog vitargo) + 60 ml vloeibare amino's

12u30: post workout: 400-550 ml van dezelfde shake.ml's zeggen niets, grammen neerzetten.. (zoals ik al zei 50 gram eiwit is genoeg) + 6 sneetjes brood met 150gram kipfilet/rosbief/tonijn/runderrookvlees

15u: 100g gerookte zalm met 2 tomaten en wat koude pattatjes 150 gram zilvervlies rijst of pasta (ongekookt gewogen) ipv patat(weet niet precies de hoeveelheid in 'g') of 60g cashewnoten (onverzadigde vettenmaaltijd) Alléén noten is geen maaltijd (niet in je kuur iig), ik zou die noten om 21.00 uur erbij nemen

18u: dinner time = 200g kipfilet met groenten (zitten in kipfilet ook onverzadigde vetten? heb dit vandaag ergens gelezen en dacht nochtans dat er in kipfilet nixke van vetten zat enkel de 21g eiwitten per 100g)Ik mis kh's in deze maaltijd.. 150 gram rijst of pasta, of 500 gram gekookte aardappelen erbij

21u: 200 ml van opnieuw zo een shake (met dezelfde ingrediënten als de eerste)150 gram havermout+50 gram eiwit + 50 gram ongebrande noten

23u: 250g kwark (= eiwitten voor tijdens de nacht) maak hier maar 500 gram van

Daarboven hanteer ik ook nog de standaard van 2-4l water; 2-4 stukken fruit; 6 visolieampullen; 1 multivitamine; en vaak nog een 500 ml chocovitfles per dag.

maak me de laatste tijd vooral zorgen om de onverzadigde vetten en hoe ik die kan implementeren in men schema.
Heb maanden elke dag 6 geitekaasjes met spek gegeten om op die manier toch al 30g vet binnen te krijgen, maar ben er dus achter gekomen dat het niet de juiste vetten zijn, ben nu bezig met cashewnoten en zalm. De tonijn zag er verschrikkelijk uit om eerlijk te zijn :eek: :D
Is het bv. gezond om 100g cashewnoten per dag te eten, weliswaar verdeeld over 3 snacks? of is dat te veel van het goede Nee cashewnoten zijn niet goed.. zijn gebrande of gefrituurde noten.. vraag bij de notenboer om ongebrandde noten :rolleyes:

Totaal qua kcaloriën is niet overzichtelijk omdat ik nogal geregeld is probeer af te wisselen qua avondeten enzo.

Wat ik wel zeker binnenkrijg per dag:
Eiwit: 200+g per dag
Goede vetten: 50-60g per dag
koolhydraten: ben niet zeker, 2-4 bananen + sportdrank + blikje cola +brinta en havermout goh zal wss wel wat weinig zijn al bij al

Iemand nog tips qua goeie maaltijden? Er kan zeker nog een en ander bijgeschaafd worden denk ik.

Grtz

..

rukschema :D

veel teveel shakes en cola wtf ?

mis de pasta en dit is echt weinig kwa eiwit, kh en kcal en dit zeker in een kuur wat is je doel ?

hey david, hoe ziet jou dieet eruit?

Ben nu aan het bulken tot 1 januari, heb de berekening hier niet, maar zit rond de 700 gram eiwit, 900 gram kh's, 6000+ kcal.. eet nu dit:

1) 8.00
150 gram havermout
40 gram isowhey
1banaan
500ml melk

1 multivitamine
3 omega 3-6-9
5 gr glutamine
5 gr creatine

2) 10.30
8 snee volkoren brood
150 gr kipfilet
500 ml melk

3) 12.30
75 gram havermout
4 scoops Complex-5
400 ml melk

3 omega 3-6-9

4) 14.30
150 gr zilvervliesrijst
150 gr kipfilet
500 ml melk

5) 17.00
150 gram havermout
5ei-eiwitten +1heel ei
kaneel
melk

6) 19.00
150 gr rijst/pasta
150 gr groenten
200 gr biefstuk

1 multivitamine
3 omega 3-6-9

7) 21.00 (POST WORKOUT)
75 gr vitargo carboloader
50 ml amino's (Stacker)
5 gr creatine
5 gr glutamine

8) 21.30
75gram havermout
4 scoops Complex-5
400 ml melk

9) 23.00

200 gr pasta

10) 23.30
500 mg kwark OF 2 scoops PM + 300 ml melk

Ben nu aan het bulken tot 1 januari, heb de berekening hier niet, maar zit rond de 700 gram eiwit, 900 gram kh's, 6000+ kcal..

zou ook zo snel niet weten waar die heoveelheid carbs en proteine inzitten! maar is enorm veel man! erg hoog metabolisme van nature?
zet je vet aan? veel/weinig?

Kijk dat is nog eens een serieus bulkdieet :thumbup:

Stofwisseling is zeer hoog, mn onderhoud ligt ergens tussen de 4000 - 4500, en nu ik aan het juicen ben met test tren en winny met dit dieet daalt mn vet % zelfs.. (logisch natuurlijk, blijven verhoudingen).. Maar hoop toch een beetje aan te komen (sta nu rond de 8 %, hoopte eigenlijk naar de 13-15% te gaan om op 1 januari mn wedstrijdvoorbereiding te beginnen.. (maarja, droog mn wedstrijdvoorbereiding in gaan is ook niet erg natuurlijk ;))

Heb trouwens mn berekeningen, en het is dit:

8147 kcal
553 eiwit
1103 kh's
158 vet

Terug
Naar boven