XXL Nutrition

Voedingswaarde appel-kruimeltaart mix

Raii

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Lengte
1m79
... dat hangt er vanaf hoeveel appel en kaneel en suiker je er zelf nog bij gooit

• Topic Starter Topic Starter
... dat hangt er vanaf hoeveel appel en kaneel en suiker je er zelf nog bij gooit

jij leest kennelijk mijn vraag verkeerd, of ik kan dingen niet uitleggen. volgende scenario:

Raii gaat naar de winkel, koopt ''koopmans appel-kruimeltaart bakmix''. Raii wil weten wat de voedingswaarde zijn van de BAKMIX ZELF, niet van de bereide product zelf (die volgens de recept op de achterkant is berekend). Als Raii de voedingswaarde van bakmix weet, dan stelt ie volgens zijn eigen recept de taart samen en dan weet ik de voedingswaarde van mijn eigen gemaakte taart (maar dan moet Raii wel eerst de voedingswaarde van de bakmix weten!).

Hoop dat dit duidelijker is, zo niet, ben ik een slechte uitleggever of je bent retarted.

effe terugrekenen.

zo een taart wordt vaak in 12 punten gesneden (zou erop moeten staan) dus zeg dat de taart uit 12 porties bestaat..
Maar even mijn fout.. het staat per 100 gram en totaal is het ongeveer 1600 gram uitgaande van ca 400 gram mix! ca 1200 gram ingredienten))
dan is de totale taart 16*235= 3760 kcal

Ingredienten berekenen:

100 g koude roomboter of margarine
720 kcal

1 ei
92 kcal

850 g zachtzure appels (ca. 5 stuks)
ca 50 kcal per 100 gram appel dus totaal 425 kcal

50 g rozijnen
ca 300 per 100 gram dus 150 kcal

50 g suiker
200 kcal

2-3 tl kaneel
per 100 gram 314 kcal. is ongeveer 10 gram dus 31 kcal

Totaal aan ingredienten is dan:
720+92+425+150+200+31= 1618 kcal (ongeveer dan he!)

Je houdt dan 3760-1618 over voor de bakmix = ca 2140 kcal
Jij weet hoeveel gram er in het pak zit dus dan weet je ook het aantal kcal per 100 gram.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Raii
Terugrekenen en alle toegevoegde ingrediënten van het totaal aftrekken en je weet wat er in de mix zit.

Heb deze vraag aan Koopmans gesteld per mail. Heb nog steeds geen antwoord 5 weken later :s

effe terugrekenen.

zo een taart wordt vaak in 12 punten gesneden (zou erop moeten staan) dus zeg dat de taart uit 12 porties bestaat.. dan is de totale taart 12*235= 2820 kcal

Ingredienten berekenen:

100 g koude roomboter of margarine
720 kcal

1 ei
92 kcal

850 g zachtzure appels (ca. 5 stuks)
ca 50 kcal per 100 gram appel dus totaal 425 kcal

50 g rozijnen
ca 300 per 100 gram dus 150 kcal

50 g suiker
200 kcal

2-3 tl kaneel
per 100 gram 314 kcal. is ongeveer 10 gram dus 31 kcal

Totaal aan ingredienten is dan:
720+92+425+150+200+31= 1618 kcal (ongeveer dan he!)

Je houdt dan 2820-1618 over voor de bakmix = ca 1200 kcal
Jij weet hoeveel gram er in het pak zit dus dan weet je ook het aantal kcal per 100 gram.

You are a goddess!

Opzich had ik dit zelf ook kunnen doen, maar heeeeeel erg bedankt! Hoe deel ik een karma uit hehe!?

Edit: Hmmm de kcal weten we grofweg, nu alleen de rest van de macros (vooral de carbs zijn important).

Laatst bewerkt:
graag gedaan. simpel sommetje eigenlijk he! :D
maar had wel een foutje gemaakt want op het pak staat per 100gram! dus even rekenen is het 1200 gram vulling + ca 400 gram mix (gokje)
zie herrekening boven!!!!

Ik heb je karma binnen.. weet nu ook wat het is en hoe het te zien.. wist ik ook nog niet. :o

daar kunnen we ook wel achter komen hoor.... even geduld.....
hoeveel gram zit er in het pak? en voor hoeveel porties is de taart (eigenlijk hoe zwaar in totaal.. want het gaat per 100 gram dus heb een klein foutje gemaakt.. het is ongeveer 1600 gram dus het moet x 16 gedaan worden... oepsie.. )?

dit zit in de taart incl macro's zonder mix
n33qcw.jpg

als je nu de macro;s van de taart vermenigvuldigd (dus ongeveer 16 keer want ca 1600 gram totaal gewicht en het staat per 100 gram) en dan deze eraf trekt hou je over wat de macro's in het hele pak mix zijn.
Tenzij er dus meer dan 400 gram in het pak mix zit dan moet je het even herrekenen.

dit is overigens niet helemaal kloppend. er verdampt ook nog een deel... dat is niet meegenomen. dus als je zo rekend zoals ik het gedaan heb zit je altijd wel wat te hoog!!! hou daar wel rekening mee want ja hoeveel verdampt er nog? en ze bepalen de voedingswaarde op het eindproduct.
Kan dus best zijn dat het 200 gram minder is in het eindgewicht en je met 14 moet vermenigvuldigen (eindgewicht 1400 gram).

Dus sorry.. maar exacter kan ik het niet maken. Zal dus ergens tussen die waardes inzitten....

Laatst bewerkt:
2powd2p.jpg

rw2mbb.jpg

hoe moeilijk heb ik zitten doen...:rolleyes:
hier kan je wel een vergelijk uit trekken

Laatst bewerkt:
Oooooo, blijkt dus dat ik niet over kan gaan met google. Marina je bent een schat, hartstikke bedankt voor al je moeite!

Ik had eerder ook een terug berekning proberen te maken, kwam op het volgende uit:

Kcal 360
Ei 8
Kh 80
Vet 1

Zat er dus niet super ver naast! Nogmaals bedankt :D

Laatst bewerkt:
Top!!!! zo zie je maar.. je komt er wel uit he! hahaha
en ach.. heb ik mijn rekenen weer even kunnen oefenen! :P
ik ga eten!!!!! krijg hier honger van! :D

Terug
Naar boven