Fitness Seller

[Voetbal] Het officiële WK 2010 topic

BAM, toch weer door.

alleen ik zie liever een andere opstelling.
Met Huntelaar in de spits, van persie, sneijder en robben daarachter..
en dan v. bommel en de jong als verdedigende middenvelders :)

Ik lees hier hoe bijna iedereen Kuyt k*t vindt, maar ik vond hem vandaag eerlijk gezegd één van de betere spelers op het veld.

Mensen die ook na vandaag Kuijt niet op waarde in te schatten hebben simpelweg geen reet verstand van voetbal en dan hebben we het over een simpele balsport waar iedereen op een bepaald niveau verstand van kan hebben met een beetje moeite. Ik bedoel je hoeft alleen maar je ogen open te doen en naar het veld in zijn geheel kijken. Die lui beoordelen Kuijt enkel aan de bal en zien niet hoe belangrijk zijn dynamiek en loopvermogen is voor de rest van het team. Zijn bewegingen scheppen ruimte op andere plaatsen, hij zorgt ervoor dat tegenstanders op plaatsen gaan lopen waar wij ze net wel of niet willen hebben. Maar dat zien die lui niet, die zien alleen een dolle stier rondrennen met een matige techniek en geen 1 op 1 sheet als het gaat om doelpunten.

Overigens zeg ik nog steeds niet dat hij er altijd in moet staan maar het getuigt wel van gebrek aan observerend vermogen als je Kuijt enkel ziet als een hardwerkende mee verdedigende spits die niet al te doeltreffend is.

Efficiency telt, ik wil vrijdag best naar de saaiste pot ooit kijken als het maar 1-0 voor Nederland wordt. Denk overigens niet dat het saai wordt.

Efficiency telt, ik wil vrijdag best naar de saaiste pot ooit kijken als het maar 1-0 voor Nederland wordt. Denk overigens niet dat het saai wordt.

ik deel deze mening.. maar goed het is een bizar wk. er hoeft immers maar 1 goaltje goed te vallen.

Ik vind dit wk echt geen reet aan, Maradona's persconferenties geven nog het meeste spektakel tot nu toe.

Ned-Bra wordt echt een spektakel denk ik!

Als we maar niet verliezen :(

Want uruguay of ghana moet ook wel te doen zijn :P

Winnaar Ned-Bra wordt denk ik wereldkampioen

Ik vind dit wk echt geen reet aan, Maradona's persconferenties geven nog het meeste spektakel tot nu toe.

De persconferentie waar de FIFA-woordvoerder onder vuur kwam te liggen wegens de arbitrale dwalingen van gisteren was ook best leuk.

WK begint nu pas, ook al is het wel een beetje laat. Ook deze tweede ronde blinkt toch uit in marginaal heen en weer getik.

Winnaar Ned-Bra wordt denk ik wereldkampioen

Ik vind Spanje, Argentinië en Duitsland een beter wk spelen dan Brazilië.

---------- Toegevoegd om 00:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:10 ----------

De persconferentie waar de FIFA-woordvoerder onder vuur kwam te liggen wegens de arbitrale dwalingen van gisteren was ook best leuk.

WK begint nu pas, ook al is het wel een beetje laat. Ook deze tweede ronde blinkt toch uit in marginaal heen en weer getik.

Heb ik een stukje van gezien ja, echt heel triest. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen want het begint nu toch echt onhoudbaar te worden dat hele gedoe rondom het inbrengen van elektronische hulpmiddelen. En terecht natuurlijk.

Ik hoop nog wel dat Maradona iets volstrekt debiels gaat doen, dat hoort gewoon bij die man, begin hem steeds meer te waarderen :D

Mensen die ook na vandaag Kuijt niet op waarde in te schatten hebben simpelweg geen reet verstand van voetbal en dan hebben we het over een simpele balsport waar iedereen op een bepaald niveau verstand van kan hebben met een beetje moeite. Ik bedoel je hoeft alleen maar je ogen open te doen en naar het veld in zijn geheel kijken. Die lui beoordelen Kuijt enkel aan de bal en zien niet hoe belangrijk zijn dynamiek en loopvermogen is voor de rest van het team. Zijn bewegingen scheppen ruimte op andere plaatsen, hij zorgt ervoor dat tegenstanders op plaatsen gaan lopen waar wij ze net wel of niet willen hebben. Maar dat zien die lui niet, die zien alleen een dolle stier rondrennen met een matige techniek en geen 1 op 1 sheet als het gaat om doelpunten.

Overigens zeg ik nog steeds niet dat hij er altijd in moet staan maar het getuigt wel van gebrek aan observerend vermogen als je Kuijt enkel ziet als een hardwerkende mee verdedigende spits die niet al te doeltreffend is.

Dit kan dus eigenlijk niet op top niveau, hij companseert zijn gebrek aan bijvoorbeeld doelpunten en acties door mee te helpen in de verdediging.

Ik zeg niet dat dit slecht is, want als je niet genoeg kwaliteit hebt moet je wel. Maar als je daar een betere speler hebt, moet je die daar neer zetten. Zo simpel is het, een speler op die positie hoort helemaal niet het hele veld over te rennen. Hij creert misschien wat extra ruimte voor de andere spelers, maar je levert uiteindelijk weer in op andere zaken.

Iedereen kent zijn taak, en als alles goed is ingespeeld heb je zo speler helemaal niet nodig. Want Kuijt is geen Mascherano op het middenveld, maar een aanvaller.

Engeland - Duitsland was wel een mooie pot en hopelijk morgen Portugal - Spanje ook.

Dit kan dus eigenlijk niet op top niveau, hij companseert zijn gebrek aan bijvoorbeeld doelpunten en acties door mee te helpen in de verdediging.

Die Benitez van Liverpool en Van Marwijk en zijn voorganger dachten daar dan toch iets genuanceerder over. Wellicht de trainer van zijn nieuwe club straks ook.

Ik herinner me opeens een actie van Dirkje vandaag, dat hij zijn man rond het middenveld voorbij speelde en vervolgens weer ingehaald werd door dezelfde speler.

Je kan simpel weg niet gewoon optimaal aanvallen als je zo vaak naar achter loopt. Volgens mij worden die zaken al bij de Dtjes aangeleerd.

Kuyt heeft vandaag twee goede ballen aangeraakt.

Leed constant balverlies, was slecht in de voorzetting en won amper kopduels. Daarnaast komt hij snelheid tekort voor de counter.

Ja, van der Vaart was ook dikke poep op die linksbuiten positie. Hij speelde fantastisch in het oefenduel tegen Ghana(?), maar de rest was echt drama. Net als dat Kuyt drama is.

Maar we winnen wel elk duel. Dus eigenlijk heb ik ongelijk, en alle Kuyt-lovers gelijk.

Die tweede goal was wel een geweldige actie van Kuyt.

Terug
Naar boven