XXL Nutrition

[Voetbal] Het officiële WK 2010 topic

Winnen is 1 ding, overtuigend zijn is weer wat anders. Hebben we gewonnen omdat we gewoon goed zijn, of omdat we meer mazzel dan onze tegenstander hadden? Want laten we eerlijk zijn, ELK duel van het NL elftal op dit WK had qua kansen en spel net zo goed op een verlies voor nederland uit kunnen draaien.

Ik wil niet pessimistisch zijn, ik sta ook vierkant achter oranje en heb ze in de finale tegen Argentinië voorspeld, maar ze hebben me tot nu toe nog niet overtuigd.

Met Kuyt en Van Bronckhorst heb je gewoon een heel zwakke linkerflank. Zet Elia er gewoon lekker in, anders kunnen die Brazilianen zich veels te veel op Robben focussen, waardoor je Inter-Bayern taferelen krijgt. En altijd dat gelul ook maar dat het zo'n werkpaard is, zo'n teamspeler, ik word er niet goed van. Hij voegt gewoon niks toe en als ik zo'n half gare commentator dan weer vol vreugde hoor roepen als Kuyt een bal onderschept: ''Dit is echt een typische Kuyt bal, hij is altijd bereid hard te werken en dat levert weer profijt op'', terwijl iedere andere normale speler die bal ook had onderschept pak ik een emmertje om gal te spugen. Verder heeft Johan Derksen het zowaar een keer goed gezegd, die kuyt is daadwerkelijk een verschrikkelijke demagoog met zijn slijmerige, altijd goedvallende praatjes.

Winnen is 1 ding, overtuigend zijn is weer wat anders. Hebben we gewonnen omdat we gewoon goed zijn, of omdat we meer mazzel dan onze tegenstander hadden? Want laten we eerlijk zijn, ELK duel van het NL elftal op dit WK had qua kansen en spel net zo goed op een verlies voor nederland uit kunnen draaien.

Ik wil niet pessimistisch zijn, ik sta ook vierkant achter oranje en heb ze in de finale tegen Argentinië voorspeld, maar ze hebben me tot nu toe nog niet overtuigd.
We hebben gewonnen omdat we beter zijn dan de tegenstander.

Ik kan er niet zo om geven. Liever slecht winnen dan met goed spel verliezen ;)Ben het wel eens met je stelling dat het verre van overtuigend oogt allemaal.

Inderdaad, we zijn gewoon beter dan de tegenstander, niet omdat we zo goed speelden.
Overigens heb ik Duitsland-Nederland als finale voor mijn poule ingevuld, dus wat dat te gaat heb ik er wel vertrouwen in.

Het was niet goed, maar we controleerden de wedstrijd vandaag gewoon. Die lui hebben twee kansen gehad en dat was binnen 1min, voor de rest niet gezien.

Eindelijk een echte test na al die 3e rangs landen waar we al 2 jaar tegen spelen. Ben benieuwd hoe dit elftal zich houdt tegen een tegenstander van formaat.

Kuyt heeft vandaag twee goede ballen aangeraakt.

Leed constant balverlies, was slecht in de voorzetting en won amper kopduels. Daarnaast komt hij snelheid tekort voor de counter.

Ik ben blij dat er nog zinnige toeschouwers zijn. De man verliest de helft van de ballen die naar hem toe worden gespeeld, loopt in de weg en is een vertragende factor. Maar hij maakt even een assist wanneer niemand oplet en hij rent zo lekker fanatiek dus mensen hebben het idee dat hij goed speelt.

Nieuwe grote 4:

Babel - Elia - Sneijder - Robben

:D

Kuyt heeft vandaag twee goede ballen aangeraakt.

Leed constant balverlies, was slecht in de voorzetting en won amper kopduels. Daarnaast komt hij snelheid tekort voor de counter.

Neem een vrije dag, bekijk de herhaling en let op de veldposities en Kuijt's looplijnen.

Of ga gewoon Wimbledon kijken of zo, is wellicht overzichtelijker.

Bert twijfelt om Babel alsnog nu al in te zetten ipv hem te sparen voor de verlenging van de finale.

Dom dom dom....
Wie gaat er dan ook naar Parkpop?!

Als je bijna om de hoek woont is het dom dom dom als je niet gaat. Lekker binnen zitten bij bijna 30 graden nog dom dom dom dommer.

In ieder geval moet het vrijdag dan maar eens allemaal op zijn plaats vallen tijdens die wedstrijd tegen Brazilie. Nederland speelt wel vaker bagger op eindtoernooien en dan opeens begint het te draaien. Meestal tegen de toplanden dat er wat swing in het spel komt. Was in 1990 al zo en zelfs in 1978 toen Nederland in de poulefase gewoon dramatisch was. 1990 was het wel tweede ronde exit tegen Duitsland maar 1978 weet iedereen de afloop. Geen kampioen maar wel flitsend naar de finale.

En voor wat het waard is, Nederland heeft dit WK geen doelpunt tegen gekregen vanuit een normale spelsituatie, scoren tegen Nederland is dus lastig genoeg.

Laatst bewerkt:
Ik snap dat ongenoegen jegens Kuyt niet helemaal hier.. Ik bedoel die jongen heeft keer op keer al bewezen dat die een supergoede voetballer is. Dat hij dan niet de techniek of schoonheid beheerst die elke tv-kijker wil zien, so be it.

Ik ben het wel met EricR eens. Ok, het is niet het meest briljante voetbal van de wereld. Maar aan de andere kant: 4 keer gewonnen, nog geen tegendoelpunten uit 'normale' situaties, af en toe een geniaal flitsende aanval, goede kansen. Wat wil je nou nog meer?

Jawel, maar iets zegt mij dat ze ook gewoon niet veel beter kunnen. Dan win je wel lekker gecontroleerd van de mindere goden maar ik ben toch bang dat die Brazilianen ons exact gaan laten zien waar onze zwakke plekken liggen.

Dat wordt nog wat als Dirk, ik ben niet vooruit te branden, Kuyt tegen de high speed Brazilianen gaat.

Nederland - Brazillie uit 1994 1998 doen nog steeds pijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven