XXL Nutrition

Sticky Voetbal Topic

Leonardo Spinazzola heeft volgens Italiaanse media vrijdagavond zijn achillespees gescheurd in de kwartfinale op het EK tegen België. De linksback van AS Roma verliet in de tweede helft in tranen per brancard. De linksbenige verdediger staat naar verwachting maanden aan de kant.

En De Bruyne speelde met een gescheurd enkelligament en is 3-6 maand out. Verklaart direct waarom hij amper liep.

En De Bruyne speelde met een gescheurd enkelligament en is 3-6 maand out. Verklaart direct waarom hij amper liep.
Maar weer duidelijk hoe goed België is met matige de Bruyne. Ben benieuwd of ze nog wat nieuwe aanwas hebben. Want anders heeft deze ‘gouden’ generatie leuk gespeeld maar niets klaargemaakt.

Dat laatste komt me bekend voor.
Yip. Kleine landjes met relatief veel goede voetballers. Beetje geluk moet je dan ook hebben op het moment dat je een goed elftal hebt. Dat was voor België het WK.

Spanje en Duitsland hebben 5x-10x zo veel inwoners, dus altijd veel meer kans op een brede basis aan talent.

Italië was trouwens ook echt wel beter. Was een terechte overwinning. Jammer dat Zwitserland Spanje er niet uit heeft geknikkerd, ik houd wel vaneen beetje sensatie.

Maar weer duidelijk hoe goed België is met matige de Bruyne. Ben benieuwd of ze nog wat nieuwe aanwas hebben. Want anders heeft deze ‘gouden’ generatie leuk gespeeld maar niets klaargemaakt.
De modernisering van de Belgische jeugdopleiding dateert maar vanaf begin de jaren 2000, het beste moet nog komen. Al ga je toppers als een De Bruyne/Courtois/Lukaku/Hazard inderdaad niet meer op hetzelfde moment krijgen.

Laatst bewerkt:
De modernisering van de Belgische jeugdopleiding dateert maar vanaf begin de jaren 2000, het beste moet nog komen. Al ga je toppers als een De Bruyne/Courtois/Lukaku/Hazard inderdaad niet meer op hetzelfde moment krijgen.
We gaan het zien. Ik ben bang dat het gaat tegenvallen. Kleine landen zoals België, Nederland, Zwitserland , Denemarken moeten toch altijd wat meer mazzel hebben, zowel met de generatie spelers als in de wedstrijden.

Lukaku moet de gelijkmaker scoren, net als dat Malen de bal tegen de Tsjechen had moeten scoren. Als je als kleiner land dit laat liggen in wedstrijden tegen landen met op papier een betere selectie/ bank dan zul je het moeten doen als de Denen of Zwitsers. Er vol voor gaan als collectief. Bij de Belgen zag ik inmiddels toch ook gewoon weer te veel vedetten.

Ik vind Nederland en Portugal toch altijd topvoetballers hebben voor een klein land. Rusland heeft de meeste inwoners van allemaal, maar het is doorgaans twee keer niets.

Kevin Strootman gaat Olympique Marseille op huurbasis verlaten voor een avontuur bij Cagliari, zo maakt de Italiaanse club via de officiële kanalen bekend. De 31-jarige middenvelder zal voor de duur van één jaar op Sardinië gaan spelen, al meldt Cagliari dat er sprake is van een optie om hem nog een seizoen langer te huren. Het contract van Strootman bij Olympique Marseille loopt nog door tot medio 2023.

:lol:

Ciro valt wel een beetje tegen dit toernooi.

👌

Egootjes van Oranje willen hem nu niet meer dus

Die hebben niets te willen.

Ben wel eens benieuwd naar de verhalen over dit toernooi. Helaas krijg je alles meestal pas écht te horen als alle huidige voetballers met pensioen zijn. Ik denk dat er bij NL stiekem veel te doen is geweest en dat er ook onderling veel aversie is geweest. Sowieso was er niet één team.
Ik vind Van Gaal een vreselijke vent maar hij heeft wel het overwicht en de discipline. Die zou toch ook nooit een messentrekker meenemen, kom op zeg :roflol: Vraag me af hoe van die brave jongens als Klaassen ofzo daar zich dan gevoeld hebben als er een halve crimineel in de selectie zit en van die opgeblazen ego's als Depay

Frank heeft dus eerder het gedrag van een T2/T3.

Ben het daar ook mee eens. Tactisch stak het allemaal best goed in elkaar en werden er weinig kansen weggeven in die 4 wedstrijden. Als die Malen scoort en/of De Ligt niet zo de fout in ging had NL die wedstrijd gewoon gewonnen met 1 of 2-0 en waren ze door naar de volgende ronde. Dan had niemand geklaagd over het systeem of over “de middelmaat” etc etc.
3-4-3/5-2-3 wil ik ook weleens zien. 🙊

Mooie goal

Terug
Naar boven