MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

Ik zag laatst toevallig een interview van hem voorbij komen en begreep er al helemaal niks van. Een fucking ginger uit de achterhoek die praat als een Marokkaan van 13.

Moet je nagaan dat zijn vader ook nog eens een vrij verdienstelijke profvoetballer is geweest en hij dus gewoon in een fucking rijk gezin is opgegroeid en dus niet ergens op straat.

Ik snap er niks van… dan ben je toch gewoon een fucking downie?!
Snap het ook niet maar veel jeugd praat zo is mij opgevallen. Denk in de jeugd van Az overgenomen van teamgenoten.
Denk overigens dat die in Noord Holland is opgegroeid. Maar zeker niet in de getto nee 😀

Nooit in Alkmaar geweest? Als kaaskop ben je daar bij voorbaat al kansloos op die scholen. Ken ook wat leuke meissies uit de polder die naar een Alkmaarse middelbaar gingen en ineens van die kattige urban teringhoeren werden met straattaalaccentje.

Gaat ook niet alleen om t accent natuurlijk, hoe ergerlijk ook. Die gasten lijken vergeten te zijn dat het toch echt maar een spelletje is. Nemen zichzelf veel te serieus. Bij zo'n persco na zo'n absolute wanvertoning moet je je imo in alle nederigheid opstellen. Rot op met je schrammetjes, je staat vijftien keer als een opgefokte stier bij de scheids te janken en gaat al liggen als er iemand maar naar je kijkt.

Ik sta zelf drie keer in de week op t veld met gastjes die mee krijgen dat dit blijkbaar normaal is. Vind t goed dat er nu toch steeds meer een vibe op gang komt waarbij die sukkeltjes die bij elke scheet gaan liggen en schreeuwen gewoon eens een flinke veeg uit de pan krijgen. Dit zijn geen voorbeelden en het wordt tijd dat ze dat zelf ook eens in gaan zien.

Dat gedoe speelt al jaren. Mekkeren, opstootjes zonder gevolgen. Misschien zoals bij rugby dat alleen de aanvoerder mag protesteren en de anderen moeten zich koest houden.

Europa league en Conference league kan beide Italiaanse matches worden plus CL sowieso Italiaanse team. Gaat weer goed met Italië.

Er is geen geld in Italië.
Ik kan dat Marokkaanse accentje al niet hebben van die Klaassen. Zo'n grote bek ook nog na zo'n wanvertoning. Wat maakt dat nou uit of je wel of niet een schrammetje hebt opgelopen, je hebt de hele wedstrijd lopen zuigen en irriteren als een klein kind. Volgens mij moet je daar gewoon gaan zitten en alleen maar ja en amen overal op zeggen wanneer je je zo misdragen hebt op het veld, en dan jezelf ook nog hebt laten wisselen vijf minuten voor tijd omdat je geen penalty durft te nemen.

Een lesje in nederigheid zou die Ajacieden goed doen. Zoals Sneijder al zei, gewoon een compleet ander elftal op de mat dit weekend met die jonkies erin die zich niet zo aanstelden en wél een pingel durfden te nemen.

Dat ervaren spelers zich zo lieten gaan, ook zo'n Luuk de Jong. Heb je een WK en voor Barca gespeeld en dan voor een kut bekerfinale. Zou het wel mooi vinden als er ooit eens iemand komt die nu het krijgen van zo'n duwtje hard in de lach schiet, maar ik zie spelers enkel witheet een duwtje terug geven. Dat noemen ze dan een escalatie. Regels moeten echt drastisch worden aangescherpt want het lijkt echt mode te worden dat geleuter elke paar minuten. Een vrije trap midden op het veld moet in 5 seconden genomen worden of iets anders is het voor de tegenstander, iets in die richting. Geen tijd voor dat gezemel

Dat gedoe speelt al jaren. Mekkeren, opstootjes zonder gevolgen. Misschien zoals bij rugby dat alleen de aanvoerder mag protesteren en de anderen moeten zich koest houden.
In principe mag enkel de aanvoerder dit doen dacht ik, niet?
Dit was toch toen ik bij de jeugd speelde heel wat jaren terug zo. Maar er wordt niet naar gekeken alleszins.

In principe mag enkel de aanvoerder dit doen dacht ik, niet?
Dit was toch toen ik bij de jeugd speelde heel wat jaren terug zo. Maar er wordt niet naar gekeken alleszins.
In de jeugd ken ik deze regel ook nog wel maar bij de profs is die er niet of hij wordt niet gehandhaaft.

Persoonlijk vind ik dat jullie allemaal overdrijven. In andere landen is dit soort gedrag op het voetbalveld vrij normaal… Zeker in een finale waarbij veel op het spel staat. Er alles aan doen om te winnen, dat is toch de bedoeling van professionele sport?

Dat de wedstrijd daardoor niet heel leuk was voor de neutrale toeschouwer… tsja, dat heb je wel eens.

In de Tour is ook niet iedere etappe een bergetappe met 6 cols. Soms is het nu eenmaal iets minder spectaculair. Sporters zijn geen robots.

Emotie is begrijpelijk en het gaat ergens om maar het publiek ligt de laatste tijd onder een vergrootglas. Mede door opstootjes op het veld gaat dat over naar de supporters welke ook vol in de emotie zitten.
In andere sporten is het veel minder hevig en ook daar gaat het ergens om. Ook contactsporten.

Het is ook veranderd door alle camera's rondom het veld, en de VAR. Vroeger kreeg iemand een rotschop, werd het niet gezien, en wilden ze zich vaak juist niet laten kennen. Gewoon doorspelen alsof er niets gebeurd was. Als de scheids dan weer even niet keek pakte je 'm wel terug.
Dat gerollebol is vanuit zuidelijke landen over komen waaien. Nu alles gefilmd wordt kun je iemand niet meer ongezien terugpakken en is het matennaaien standaard geworden. Enorm overdreven reageren op elk tikje, naar t hoofd grijpen, slaan op de grond, opstootjes, heel veel misbaar maken bij de scheids. Dit slaat inderdaad over op het publiek.

Het is ook compleet gestoord om wedstrijden in het betaalde voetbal te staken als iemand een papieren vliegtuigje of een plastic beker met bier het veld op gooit. Dat soort onzin kan ook alleen in Nederland verzonnen worden.

Natuurlijk was dat incident met Klaassen een brug te ver, maar dat gebeurt misschien eens in de 5 jaar. Dader opsporen, straffen, beboeten en over tot de orde van de dag.

Maar in het moralistische Nederland moet alles voor de bühne 1000x uitvergroot en overdreven worden.

• Like
Waarderingen: 6am
Was een optelsom van incidenten die kort na elkaar plaatsvonden waar een maatschappelijke reactie op kwam, waardoor ze nu eventjes super strikt zijn. Zal na verloop van tijd wel weer minder worden denk ik. Dat soort dingen verwateren weer als t weer wat rustiger wordt. Elke scheidsrechter is de zes seconden regel ook allang weer vergeten.
Het was de laatste tijd eerder eens per week dan eens per vijf jaar dat 'supporters' keepers aanvielen, spelers een stomp gaven of aanstekers op t veld gooiden. Was een logische reactie imo. Nu de spelers op t veld nog wat harder aanpakken en dan wordt er misschien weer een tijdje normaal gevoetbald.

Persoonlijk vind ik dat jullie allemaal overdrijven. In andere landen is dit soort gedrag op het voetbalveld vrij normaal… Zeker in een finale waarbij veel op het spel staat. Er alles aan doen om te winnen, dat is toch de bedoeling van professionele sport?

Dat de wedstrijd daardoor niet heel leuk was voor de neutrale toeschouwer… tsja, dat heb je wel eens.

In de Tour is ook niet iedere etappe een bergetappe met 6 cols. Soms is het nu eenmaal iets minder spectaculair. Sporters zijn geen robots.

Het is een effectief middel geworden en als regels niet aangepast worden niet meer weg te denken. Het verpest het spel toch behoorlijk en lijkt steeds meer toe te nemen.

Doen alsof je geraakt bent, blijven liggen om tijd te rekken, minuten lang mekkeren op de scheids en een opstootje veroorzaken door te duwen. Het wordt beloond en is effectief voor een team dat voor staat.

Hoe zou het zijn als je geen blessurebehandeling meer toe staat op het veld. Welke blessure kan ter plekke opgelost worden door een natte spons?
Laat het spel door gaan en voor behandeling strompel je maar naar de zijkant. Kijken hoe weinig spelers nog blijven liggen. Of behandeling gewoon tijdens het spel. Speler neemt even niet deel aan het spel. Moet toch wat op te verzinnen zijn.

Leicester in degradatie gevaar

Sampdoria gedegradeerd 😐

Vialli, Mancini hoe heet die halve kale ook al weer? Lombardo? etc. Prachtig shirt. Trots van Genua. Nu verpieteren in de Serie b.

Lombardo idd. Alle 3 die je noemt waren ook coaches tijdens het laatste ek dat Italië won. Vriendenteam.
Pagluica keeper..

Maldini :heart:

Terug
Naar boven