XXL Nutrition

Sticky Voetbal Topic

Het Nederlands elftal staat op de nieuwste versie van de wereldranglijst nog steeds op de zesde plaats. Dat blijkt uit de ranking die de wereldvoetbalbond FIFA donderdag presenteerde. België is daarop geklommen van de derde naar de tweede plek, de hoogste positie ooit voor de 'Rode Duivels'. Alleen wereldkampioen Duitsland staat nog boven de equipe van bondscoach Marc Wilmots.
België nam de tweede plaats over van Argentinië, dat zakte naar plek drie. Frankrijk is nieuw in de top tien. De ploeg van bondscoach Didier Deschamps klom van de elfde naar de negende plek, ten koste van Zwitserland.
Het Nederlands elftal kwam afgelopen maand niet in actie. Bondscoach Guus Hiddink en zijn mannen spelen in juni wel twee keer, tegen de Verenigde Staten (vriendschappelijk) en Letland (EK-kwalificatie). De tegenstanders voor plaatsing voor het EK van 2016 wisten bijna allemaal terreinwinst te boeken op de ranglijst. Tsjechië (16), IJsland (37), Letland (82) en Kazachstan (133) gingen een of meerdere landen voorbij. Alleen Turkije (57) zakte vijf plaatsen.
http://www.telegraaf.nl/feed/24117979/__Belgie_tweede_op_FIFA-ranglijst__.html

Gaat goed met het voetbal bij de Zuiderburen. Nederland ook al ingehaald op de UEFA-ranking.

Omgekocht.. Kan niet anders.

eheh :)

Fifa ranking slaat nergens op.

IK zou die lijst niet vertrouwen, ik weet niet... volgens mij gaat het niet helemaal eerlijk daar...

België staat zo hoog omdat ze amper verloren hebben. Maar nooit tegen echte sterke, grote landen gespeeld buiten Argentinië dan op het WK. Als je voor friendlies ook kleine landjes uitpikt dan is het natuurlijk niet moeilijk ;) Maar daar lijkt nu verandering in te komen met zondag tegen Frankrijk en in het najaar ook kans op groot voetballand.

fifa ranking ?

laag kaliber tegenstander in oefenwedstrijd en zeer gelukkige qualificatie en wk poules.

Duitsland gaat de 10-0 halen

ooievaar la france :wave:

Wat moet je in Frankrijk trouwens doen om een rode kaart te krijgen? :o

ooievaar la france :wave:

Wat moet je in Frankrijk trouwens doen om een rode kaart te krijgen? :o

Ik hoop dat die arbiter maar terug in Oostblokie gaat fluiten, dat ging echt nergens over...

Minpuntjes waren Dembele die echt weer niet wist waar hij moest lopen en wat hij moest doen, en Dendoncker die nog niet klaar is voor dit niveau, zeker niet op zn 2de positie, en Benteke die weer compleet uit vorm is.

Voor de rest beresterk team.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven