XXL Nutrition

Sticky Voetbal Topic

Blijkbaar geen fan van Hoedt.

Brein achter controversieel La Liga-plan reageert fel: “Logische deal”
Vorige week maakte La Liga bekend dat het vanaf nu competitiewedstrijden wil laten doorgaan in de Verenigde Staten om daar het Spaanse voetbal te promoten. Daar kwam snel fel protest tegen, onder andere van de voetbalclubs zelf. Maar volgens het Amerikaanse brein achter het plan is dit nog maar het begin.

La Liga-voorzitter Javier Tebas vindt dat het Spaanse voetbal een inhaalbeweging moet maken tegenover de Engelse hoogste klasse. In de Premier League gaat de laatste jaren almaar meer geld om. Tebas vond in Amerika een partner met Charlie Stillitano. En die countert de kritiek van Lionel Messi, Sergio Ramos en andere topspelers in de Primera Division.

“Ik denk er al lang over na om competitiewedstrijden te organiseren in de States”, aldus de man die Alex Ferguson en José Mourinho tot zijn vrienden rekent en achter de jaarlijkse International Champions Cup (ICC) zit. “Ik was betrokken bij de Italiaanse supercup tussen Juventus en Milan in 2003, toen twee van de grootste clubs ter wereld. Ik vond dat op dat moment enkel Manchester United groter was. Sindsdien hebben er veel wedstrijden plaatsgevonden, maar een competitiewedstrijd is nog wat anders.”

“De ICC is ondertussen deel geworden van de voorbereiding van vele topclubs. Maar door omstandigheden als het WK, komen niet de beste spelers naar hier. Dat is net wat we willen en dat zou een competitiewedstrijd ook betekenen voor ons. We hebben de NFL naar het buitenland zien trekken. waarom zou dit niet andersom kunnen?”, vraagt Stillitano zich af.

“Ik denk dat de Premier League altijd de andere competities pusht”, herhaalt Stillitano de gedachtegang achter de beslissing van Tebas. “Zelfs de Champions League. Geld is zo cruciaal. Toen ze zagen welke geweldige deals de Premier League kon maken, zijn de andere competities zich gaan afvragen hoe ze hun eigen merk zouden kunnen promoten. De Premier League heeft het voordeel dat het de Engelse taal heeft, maar ook La Liga kan hier enorm scoren. Er zijn hier veel regio’s waar er Spaans gesproken wordt. Deze deal is dus niet meer dan logisch.”

“Kijk ook gewoon naar de winnaars van de voorbije Europese trofeeën. Het is duidelijk dat Spanje daarin dominant is gebleken en de beste teams heeft. En toch zit het grote geld in Engeland. Voetballend zijn de Spanjaarden beter, veel beter, dan al de rest. En nu zijn ze ermee akkoord gegaan om voor de komende vijftien jaar in de VS te komen spelen.”

Stillitano countert de kritiek van de La Liga-clubs. “Ik ben al jaren fan van Milan, maar ik woon nu eenmaal niet om de hoek in Milaan. Dat wil dan zeggen dat ik nooit mijn club in actie mag zien? Fans in Spanje zullen één wedstrijd missen, maar fans in Amerika zullen er nu eindelijk wel één kunnen zien. La Liga denkt er net hetzelfde over. Als ik met hen spreek, hoor je vaak dat de NBA het voorbeeld is. Globaal en dus sexy. De atleten zijn cool, gebaseerd op supersterren. Amerika neemt de Europese voetbalcultuur meer en meer over. La Liga denkt simpelweg vooruit.”

“En de spelers zullen hier gerespecteerd worden”, beweert Stillitano. “Het zal zijn alsof ze een Champions League-wedstrijd spelen. Ik hoop dat ze nadien zullen zien dat dit een succes was en overtuigd zullen zijn van het nut hiervan. En dan een echte wedstrijd van het kampioenenbal in de States? Natuurlijk, waarom niet?!”
Vreemd vogeltje

Modric en Kanté getipt: ‘We leven in tijdperk met een gebrek aan respect’
Jermaine Jenas is van mening dat Luka Modric of N'Golo Kanté de Ballon d'Or dit jaar moeten winnen. De voormalig speler van Tottenham Hotspur vond de twee middenvelders uitstekend spelen op het WK en de Engelsman wil graag zien dat ook spelers die niet alleen aanvallen, erkenning krijgen in de vorm van de Ballon d'Or.

“Ik stel vast dat we in een tijdperk leven waar er een gebrek aan respect is naar de andere voetballers, maakt niet uit wat Lionel Messi en Cristiano Ronaldo hebben gedaan. Wat ze hebben bewerkstelligd, is ongelooflijk, maar nu is het zo dat we ieder seizoen moeten kiezen tussen Messi en Ronaldo”, aldus Jenas in gesprek met Goal.

“Als je nagaat dat zelfs spelers als Andrés Iniesta en Xavi de Ballon d'Or nooit hebben gewonnen... Dan kan niemand dat. Messi en Ronaldo lijken buitenaards, maar als je naar andere spelers kijkt, zoals Modric dit jaar of Franck Ribéry een paar jaar geleden... Hij kwam gek genoeg niet eens in de buurt van de prijs.”

“Nu zit Kanté in dezelfde situatie. Maakt niet uit wat hij doet: hij krijgt wel wat erkenning, maar niet dé erkenning voor wat hij allemaal doet. Zelfs bij het winnen van het WK krijgt iemand als Paul Pogba meer lof. (...) Pogba verkoopt meer shirts en is groot op social media. Kanté oogst veel respect, maar ik verwacht niet dat hij ooit de Ballon d'Or gaat winnen”, besluit Jenas.

Ajax vanavond.

• Like
Waarderingen: mat
Ben je beetje ajacied geworden, Mat? Kijk je veel eredivisie?

Kijk regelmatig Ajax en psv, dus wil deze wedstrijden niet missen :)

Overblijfsel van vroeger denk ik, toen m'n pa altijd nos studio sport keek.

Met bord op schoot? Zegt men hier altijd als men zondagavond voetbal kijkt bij de nos.

Frietjes van de frituur in de zetel. Was zowat het leukste moment van de week :)

Das snel

giphy.gif

Ja, Tadic kan er helemaal niets van.

EH6Hvsw.png

• Like
Satire

Zo, die naast Neres zat :hornyna:

"Iffiesjensie"

Zou Dani de Witt z'n voornaam te danken hebben aan Daniel 'Dani' Carvalho? :thinking:

Tuurlijk. Hier in de buurt heb je ook veel gasten die 'Jari' heten van een jaar of 20 / 25.

Vroeger hadden we hier altijd dom grapje: We noemden Litmanen =Wietmanen
Overmars = Overhash
Kluivert = Snuivert en
Bogarde = Blowgarde

waarvan akte

Vroeger kwam Ajax selectie vaak op een rustige doordeweekse dag in ons dorp naar de bioscoop film kijken. Als de Ajax bus er stond gingen we ook altijd naar binnen. Bij de pauze gingen we Van der Sar fokken.

Hey, Flappie!
Houd je bek, joh

waarvan akte

• Like
Terug
Naar boven