Fitness Seller

Sticky Voetbal Topic

“Manchester United bereid om Romelu Lukaku te laten vertrekken”
Als iemand in de zomer een bod doet op Romelu Lukaku, zal Manchester United luisteren, zo meldt de Britse krant The Telegraph. Ook de 25-jarige Belgische topspits zou open staan voor een vertrek.

“Een meedogenloze overname.” Zo omschrijft de Noorse coach Ole Gunnar Solskjaer zijn plannen met de Engelse topclub voor volgend seizoen. Een volledige ommekeer dus. Met heel wat inkomende én vertrekkende spelers.

Een van de spelers die Manchester mogelijk zouden verlaten - bij een aanvaardbaar bod - is de Belgische topschutter aller tijden: Romelu Lukaku. Onder meer Inter Milaan, Paris St-Germain en Bayern München zouden interesse tonen.

Het was zijn vertegenwoordiger, Federico Pastorello, die eerder deze maand sprak over een mogelijk vertrek van Lukaku. In een tv-interview bekende hij dat de toekomst van de spits “heel open” was, dat een verblijf in Italië de Belg heel erg aansprak en dat Lukaku iemand was die ervan houdt om een andere cultuur, een ander soort voetbal te leren kennen. Lukaku zelf had het in oktober van vorig jaar ook al eens over spelen in Italië.

Ondertussen wordt Antonio Conte, die ook vertegenwoordigd wordt door Pastorello, genoemd als mogelijk nieuwe coach van Inter Milaan of Juventus. De voormalige Chelsea-coach zou Lukaku erbij willen.
Mooi

Jij wat maat? Belgisch voetbal... :roflol:
“Stewards smokkelen zelf vuurpijlen stadion in, sommigen zijn de beste vrienden van hooligans”
Enkele voetbalstewards trekken aan de alarmbel: volgens hen laat de beveiliging van de Belgische stadions zwaar te wensen over. Ze klagen aan dat de profclubs om het even wie in de beveiligingsploegen droppen. “Sommigen zijn de beste vrienden van hooligans, hebben een crimineel verleden of zijn mentaal beperkt”, klinkt het in Het Laatste Nieuws.

De harde kern zou vaak ongemoeid gelaten worden. “Er zijn meerdere clubs - ook topclubs - waar bepaalde supporters niet gefouilleerd mogen worden. De stewards werken soms zelfs mee aan het binnensmokkelen van vuurpijlen”, getuigt één van hen. Een andere steward zag vorig jaar hoe een collega zélf vuurpijlen in het stadion binnenbracht. “Hij legde ze klaar onder de stoeltjes van bevriende supporters.”

Volgens de stewards kunnen incidenten zoals bij Standard-Anderlecht, toen hooligans de match verstoorden met rookbommen en vuurpijlen, in eender welk stadion en op eender welk moment gebeuren. “De profclubs weten dat, maar kijken de andere kant op. Zo spelen ze met de veiligheid van duizenden supporters.”

• Like
Waarderingen: mat
Emmuh :hedbang:

Miljoenendeal heel dichtbij voor FC Groningen
Ludovit Reis (18) staat in de nadrukkelijke belangstelling van Barcelona. De achttienjarige middenvelder van FC Groningen, die bij de Catalaanse grootmacht in eerste instantie het tweede elftal moet versterken, gaat echter niet voor een schijntje verkassen, zo verzekert algemeen directeur Hans Nijland zondagochtend.

“We zijn benaderd door een tussenpersoon die meldde dat een delegatie van Barcelona op bezoek zou komen", stelt Nijland bij De Tafel van Kees van FOX Sports. "Dat vond ik bijzonder. We hebben met die delegatie serieus gesproken over Reis en ook al een tweede gesprek mee gehad”, zo laat de sportbestuurder weten.

“We zijn er nog niet uit, maar we houden er serieus rekening mee dat hij naar Barcelona vertrekt”, aldus Nijland, die niet wil zeggen hoeveel geld de club van Barcelona wil ontvangen. Tafelgenoot Hans Kraay junior stelt dat FC Groningen zes miljoen euro verlangt. "Je moet tijdens onderhandelingen nooit bedragen noemen”, reageert Nijland.

“We gaan proberen om het maximale eruit te halen. De insteek is dat hij gehaald wordt voor Barcelona B. Er is hem een opleidingstraject voorgespiegeld. In de voorbereiding traint hij mee bij de eerste selectie”, aldus Nijland over Reis, die vooral als jeugdinternational indruk wist te maken op Barcelona. De middenvelder ligt nog tot medio 2021 vast in Groningen.

Juventus spreekt wens voor versterkingen uit na debacle tegen Ajax
Juventus won zaterdag de landstitel door Fiorentina in eigen huis met 2-1 te verslaan. De Italiaanse grootmacht werd enkele dagen eerder in de Champions League uitgeschakeld door Ajax, waardoor Italiaanse media speculeerden over de toekomst van de selectie in Turijn. Massimiliano Allegribenadrukt dat er geen sprake zal zijn van een enorme renovatie.

Na de 1-2 nederlaag tegen Ajax stelden verschillende media dat veel spelers zullen vertrekken bij Juventus, onder wie Paulo Dybala, Leonardo Bonucci, Douglas Costa en Miralem Pjanic. “Er is geen reden voor een revolutie”, benadrukt Allegri echter tegenover diverse media. “We moeten de kwaliteit van ons voetbal omhoog halen en moeten beter leren omgaan met onverwachte wendingen.”

“Ik ga nog met de club bespreken wat er fout is gegaan dit seizoen en wat er beter kan. Misschien ga ik spelers op andere posities neerzetten, zoals ik al met Emre Can heb gedaan centraal achterin. Ik heb bijvoorbeeld ook Alex Sandro als centrale verdediger uitgeprobeerd”, aldus de trainer, die vindt dat Dybala een goed seizoen heeft gedraaid. “Zeker tot januari. Het is ook niet makkelijk om naast Cristiano Ronaldo en Mario Mandzukic te spelen.”

Sportief directeur Fabio Paratici geeft toe dat Juventus komende zomer inkomende transfers wil realiseren. “We hebben onze gebruikelijke vergadering aan het eind van het seizoen, zoals elke club. Ik wil er nu niets over kwijt, maar we hebben wel ideeën over hoe we de selectie willen versterken. Dybala? Natuurlijk blijft hij. Het lijkt me duidelijk dat hij een speler van Juventus blijft.”
Ik zou niet graag degene zijn die moet beslissen over het lot van Dybala.

De sleutelspelers van Juventus zijn allemaal vrij 'oud'. Met Dybala zouden ze dan iemand laten gaan die nog jaren mee kan. Alleen is hij ietwat weggedeemsterd door de komst van Ronaldo. :thinking:

Zo was er al kritiek omdat ze Caldara (24) naar Milan lieten gaan.

Eerste match was Costa niet onaardig. Snap ook niet waarom hij niet inviel.

Opvallend hoe goed Getafe het doet dit seizoen.

'Juventus staat open voor opvallende ruildeal met Inter: Dybala ligt dwars'
Een opvallend transfergerucht in Italië: Juventus en Internazionale zijn in gesprek over een ruildeal tussen Paulo Dybala en Mauro Icardi. Een mogelijke transfer heeft wel de nodige voeten in de aarde.

Volgens onder meer Tuttosport en de Corriere dello Sport heeft er al een ontmoeting plaatsgevonden tussen Juve-directeur Fabio Paratici en collega Giuseppe Marotta van Inter. Bij laatstgenoemde club hebben Icardi en zijn vrouw en zaakwaarnemer Wanda Nara zich haast onmogelijk gemaakt. De harde kern van de Nerazzurri eist een vertrek van de Argentijnse topschutter.

Dybala zit op zijn beurt regelmatig op de bank bij Juventus door de komst van Cristiano Ronaldo. Toch lijkt de 25-jarige aanvaller niet happig op een vertrek en al helemaal niet naar Inter, dat al jaren geen serieuze bedreiging vormt voor De Oude Dame in de Serie A. Als hij al een transfer maakt, dan wil Dybala naar het buitenland, waar Bayern München en Atlético Madrid interesse tonen.

De transferwaarde van Dybala ligt bovendien beduidend hoger dan die van Icardi met zo'n honderd miljoen euro. Icardi lijkt door zijn gedrag van de laatste maanden hoogstens de helft waard. Toch bekijken Juve en Inter dus of alle obstakels uit de weg zijn te ruimen.
Je zou bijna gaan denken dat Paulo met niemand kan samenspelen. Eerst Messi, en nu Ronaldo. Een hoop onzin als je het mij vraagt. Ik hoop dat ze niet liggen te pitten bij United als Juventus beslist om hem te verkopen.

Snap de "paniek" bij Juve niet helemaal. 8 keer kampioen met misschien de grootste straatlengte in tijden. Serie A was toch altijd veel belangrijker dan Europees voetbal?
Een keer in de kwartfinale eruit is geen schande, er zijn immers nog andere rijke(re) clubs die op hetzelfde azen. Ze doen alsof het wel een schande is en de cup voor het oprapen lag.

Hoop dragende spelers die al in de dertig zijn

Denk dat ze Turijn toch echt wel smachten naar een CL overwinning.
Hoop dragende spelers die al in de dertig zijn

Dit best opmerkelijk. (sommigen moeten nog verjaren)

Chiellini (34)
Cáceres (32)
Khedira (32)
Ronaldo (34)
Matuidi (32)
Barzagli (37)
Cuadrado (30)
Mandžukić (32)
Bonucci (31)

Dan heb je bv. ook nog Pjanić (29), Costa (28) en Sandro (28). Je zou kunnen stellen dat de gemiddelde leeftijd misschien iets te hoog ligt.

Wat een vreemd clubje is dat NAC. :emo: Blessuretijd 2-1 aansluitingstreffer maken en dan op dooie gemakkie teruglopen naar eigen helft voor aftrap.

Vermoeden van...?

• Like
Waarderingen: mat
Misschien kregen ze een dikke enveloppe om 2-1 te verliezen? :dunno:

Denk dat ze Turijn toch echt wel smachten naar een CL overwinning.

Dit best opmerkelijk. (sommigen moeten nog verjaren)

Chiellini (34)
Cáceres (32)
Khedira (32)
Ronaldo (34)
Matuidi (32)
Barzagli (37)
Cuadrado (30)
Mandžukić (32)
Bonucci (31)

Dan heb je bv. ook nog Pjanić (29), Costa (28) en Sandro (28). Je zou kunnen stellen dat de gemiddelde leeftijd misschien iets te hoog ligt.

Wel erg hoog ja. Toch knap met zo'n oud team makkelijk kampioen te worden.

Kan je voorstellen een fantasie team met deze "top" spelers toen ze 33 jaar waren (strootman zet ik er al vast bij)
Heitinga, vdVaart, Theo, Kluivert, Elia, Strootman, Stekelenburg, Afellay, vd Meyde

Dan heb je een partij brandhout wat in de eredivisie 12e zou worden vrees ik.

Een afgetakelde Kluivert had toch iets triest. Ooit één van de beste spitsen ter wereld en dan je carrière afsluiten op de bank bij Lille. :emo:

Volgens mij zijn die knakkertjes die met Us Foppe keertje Europees kampioen werden onder 21 bijna allemaal al gestopt. Waarvan de helft, uit mijn hoofd, al begin dertig of als eind twintiger.

Terug
Naar boven