Fitness Seller

Sticky Voetbal Topic

Als men het realistische systeem van Louis van Gaal had verdergezet (defensief: 5-3-2, offensief: 3-5-2), dan was er geen enkel toernooit gemist.

Ja, maar Nederlands school... Bla, bla, bla...

Hiddink heeft het toch één wedstrijd een kans gegeven... Zooooo!

Als men het realistische systeem van Louis van Gaal had verdergezet (defensief: 5-3-2, offensief: 3-5-2), dan was er geen enkel toernooit gemist.

Ja, maar Nederlands school... Bla, bla, bla...

Hiddink heeft het toch één wedstrijd een kans gegeven... Zooooo!

Wel bizar, de Vrij was in 2014 al de beste verdediger op het WK geloof ik en daarna de overstap gemaakt naar Italië en alleen nog maar beter geworden.
Vanaf dat moment is hij in Nederland nog nooit als dé verdediger als eerste op het lijstje gezet.

Het systeem met maar 2 aanvallers leunde wel helemaal op Arjen Robben, die was er niet zo vaak meer bij na 2014.

Vergeet ook nooit de oliedomme 4-3-3 tegen Frankrijk uit, want er moest en zou gewonnen moeten worden daar. Pak op de broek van jewelste hadden er wel 6 á 7 kunnen zijn.
Achteraf was een gelijkspel gewoon voldoende geweest voor de playoffs die gewoon een goede kans zouden opleveren. 5-3-2 had er daar wel een mooie bloedeloze 0-0 van kunnen maken.
Tegen Frankrijk uit strijden om plek 1 en bij verlies diep in de problemen of gaan voor een gelijkspel met goede kans op willekeurige tegenstander in de playoffs? Voor de playoffs gaan is natuurlijk not done voor het "grote" Oranje om uit te spreken.

De wedstrijd onder Advocaat bedoel je? Toen hij alle versleten vedettes nog eens in de strijd gooide.

Speelde Frankrijk daarna of daarvoor niet gelijk tegen Luxemburg. Niet dat ik daar teveel belang aan wil hechten. Maar komaan, als die gasten er puur op karakter wel een gelijkspel uit kunnen slepen. :roflol:

Ik wijt het aan de foutieve aanname dat 5-3-2 per se ultra-verdedigend is. Wanneer je aanvalt is het, zoals ik eerder aangaf, eerder een 3-5-2. Want de backs nemen de flanken quasi volledig voor hun rekening. (of toch of z'n minst één v.d. twee backs als ze afwisselen met diep gaan)

Verder heb je ook telkens drie centrale verdedigers voor de "restverdediging" i.p.v. twee.

Laatst bewerkt:
De wedstrijd onder Advocaat bedoel je? Toen hij alle versleten vedettes nog eens in de strijd gooide.

Speelde Frankrijk daarna of daarvoor niet gelijk tegen Luxemburg. Niet dat ik daar teveel belang aan wil hechten. Maar komaan, als die gasten er puur op karakter wel een gelijkspel uit kunnen slepen. :roflol:

Ik wijt het aan de foutieve aanname dat 5-3-2 per se ultra-verdedigend is. Wanneer je aanvalt is het, zoals ik eerder aangaf, eerder een 3-5-2. Want de backs nemen de flanken quasi volledig voor hun rekening. (of toch of z'n minst één v.d. twee backs als ze afwisselen met diep gaan)

Verder heb je ook telkens drie centrale verdedigers voor de "restverdediging" i.p.v. twee.

Ja, was die 4-0. Frankrijk had er thuis niet zo veel zin in en speelde inderdaad al gelijk tegen Luxemburg en verloor van Zweden.
Nederland stond toen nog gewoon gelijk met Zweden of kon het thuis nog goed maken. Frankrijk zou een gelijkspel ook prima vinden en was dan al een aardige stap richting WK.
Er mocht gewoon absoluut niet verloren worden, maar Advocaat dacht dat er absoluut gewonnen moest worden en de media nam dit graag over. De normaal zo defensieve Advocaat.

Eindstand 3e plaats, gelijk in punten met Zweden. :treuren:

Was dat met die 8-0 dat d*ck overtuigd was dat dat niet ging gebeuren ofzo? :roflol:

• Like
Waarderingen: mat
Ja, alles ging toch wel echt mis wat mis kon gaan die kwalificatie.
Dickie voor lul net als in 2004, maar iedereen is de mankementen van Dickie in één klap vergeten als hij met Feyenoord de 3e plek bereikt in de eredivisie.

Mooi toch dat het zo werkt. Als jij een kapitale fout maakt met werken wil je toch ook gewoon weer door

Dat recycleren van bondscoaches ook. Louis van Gaal viel te rechtvaardigen, omdat hij tenminste gebrand was op revanche.

Advocaat
  • 1991-1992: Assistent
  • 1992-1994: T1
  • 2002-2004: T1
  • 2016: Assistent
  • 2017: T1
Hiddink:
  • 1994–1998: T1
  • 2014–2015: T1

P.S. Marco van Basten als assistent in 2015–2016 :roflol:

Laatst bewerkt:
Verdient geen drol het bondscoachschap.

Greg van der Wiel naar RKC.

Ik wil hier helemaal niet om glimlachen maar vind het wel mooi.

Mijn grootouders zijn al zo lang dood dat ze zowat al terugkomen :(

1596899583480.png

Legendes sterven niet. :)

• Like
Waarderingen: mat
Ik ben verliefd geworden op dat systeem toen Brazilië zo, of gelijkaardig, speelde in 2002.

1596900759627.png

Toegeven, buitenaards spelersmateriaal. :o (Kaká als bankzitter)

Anita ook herenigd met Grim

Mart en naamgenoot van een bepaald forumlid staan voor

Volgen we de CL nog een beetje?

Doet Ajax weer mee?
Nee eigenlijk niet, vorig jaar was echt prachtig om nooit te vergeten maar zodra ik geen enkele voorkeur meer heb en in deze ambiance blijf ik er niet voor thuis.
Kan daarom ook niet naar de PL kijken bijvoorbeeld, terwijl ik bij een landen eindronde niks wil missen. Het moderne voetbal heeft mijn pleziertje behoorlijk ontnomen.

Terug
Naar boven