Fitness Seller

Vogelaar:Islam wordt deel van onze cultuur

We moeten en dictatuur hebben. Lekker makkelijk. Gewoon een iemand die alles voor ons beslist :thumbs:

:thumbdown: Wat mij betreft mag ze aftreden.

Het probleem met de Islam is denk ik dat het juist niet een deel wordt van onze cultuur, maar een tweesplitsing veroorzaakt tussen twee bevolkingsgroepen in onze samenleving. Kijk maar om je heen, bijna alleen moslims die hun geloof niet meer actief beleiden zijn redelijk goed geïntegreerd. De meeste trouwe moskeegangers zijn slecht geïntegreerd en zijn met hun gedachten vooral in het thuisland. De westerse manier van leven en denken gaat gewoon erg slecht samen met de islam. Ergo: mensen die de islam te serieus nemen kunnen de westerse samenleving niet serieus nemen en omgekeerd.

Dat geldt trouwens ook voor het christendom, maar daarvan zijn alleen nog maar op een paar plekken op de veluwe mensen die een vergelijkbare geloofsintensiteit hebben als een groot deel van de moslims. De tijd dat christenen kerken bouwden en de hele dag bezig waren met geloven is lang geleden, toen we daar mee zo'n beetje stopten ontstond de moderne maatschappij. Helaas zitten veel moslims nog wel in de fase van fanatiek geloven, en dat is een bedreiging voor het evenwicht en de welvaart in onze samenleving.

Ah we krijgen weer aannames? Van de moslims in Nederland gaat maar de helft regelmatig naar de moskee. Dus in die zin is de andere helft dus redelijk goed geintegreerd. (betwijfel ik overigens, sommige keren zich af uit balorigheid). Van de regelmatige bezoekers is ook niet iedere moslim een zogenaamde vrome moslim (of zien ze zichzelf als vrome moslim) :

Geloof is shit, moskeebezoek loopt terug (waardeloze bron, maar artikel komt uit de Volkskrant)

Hoe kan de helft van zo'n minderheid binnen de minderheid dan een tweedeling veroorzaken? Hooguit kunnen ze een bedreiging vormen voor onze veiligheid als ze echt doorslaan, maar binnen de vrome minderheid is weer een radicale minderheid waarbinnen dan weer een echt militante minderheid bestaat. Een minderheid dus binnen een minderheid en daar dan ook weer een minderheid van. In het uiterste geval is de radicale minderheid onder de vrome moslims een bedreiging. Zal zo'n groep nou echt zoveel in te brengen hebben dat ze op den duur een tweedeling veroorzaken?

Ik denk dat er eerder een tweedeling komt omdat er constant op wordt gehamerd dat zo'n beetje alles moslims slecht zijn en de islam een wrede ideologie is. Daarmee keer je de liberale of gematigde moslims ook af van de Westerse maatschappij. Op een gegeven moment zijn die het ook wel zat met al dat gebash.

Vogelaar maakt een uitglijder, maar dat is ook inherent aan regeren. Vind het zelf een vrij domme opmerking, maar goed ik kots net zo goed op de Joods-Christelijke traditie. Opbokken met tradities die gestoeld zijn op religie. Maak er dan maar de Joods-Christelijk-Atheistische traditie van of zo. Het laatste heeft meer verlichting gebracht dan die eeuwenoude doctrines en indoctrinatie.

Ooit een carriere als F1-coureur overwogen? Je gaat namelijk extreem kort door de bocht. :D

Ben het er wel mee eens, hoor.

Met Communisme bedoel ik meer dat je denkt dat je wat in te brengen hebt, omdat we zogezegd in een democratie leven.

Alleen dat heb je helemaal niet, je stemt op een partij die een aantal goede punten heeft in zijn partijprogramma.
Vervolgens komt die partij aan de macht en trekt gewoon zijn eigen koers.

Nederland is dus eigenlijk een schijndemocratie

Natuurlijk. Een echte democratie kan ook niet werken. Zeg nu zelf: het grootste deel van de mensen is niet in staat een weloverwogen beslissing te nemen over het avondeten, laat staan nationale politiek.

Met Communisme bedoel ik meer dat je denkt dat je wat in te brengen hebt, omdat we zogezegd in een democratie leven.

Alleen dat heb je helemaal niet, je stemt op een partij die een aantal goede punten heeft in zijn partijprogramma.
Vervolgens komt die partij aan de macht en trekt gewoon zijn eigen koers.

Ik hoef je toch niet het verschil uit te leggen tussen een directe democratie en een representatieve democratie? Hij zijn beiden wel vormen van democratie natuurlijk. De stem van het volk hoeft echter niet altijd in directe zin gehoord te worden.

Ik hoef je toch niet het verschil uit te leggen tussen een directe democratie en een representatieve democratie? Hij zijn beiden wel vormen van democratie natuurlijk. De stem van het volk hoeft echter niet altijd in directe zin gehoord te worden.

ik zeg meer referenda :D

Maar idd ook wat Phreak zegt de meeste mensen zijn niet in staat om goede beslissingen te nemen, inclusief politica.

Maar ik merk het zelf heel erg, heb veel contact met belastingdienst en andere overheidsorganen ik word er helemaal tureluurs van en meestal trek ik er gewoon 2 uur voor uit voor een telefoontje naar de belastingdienst.

Toch blijf ik erbij dat het een heel erg verkeerd signaal is (wat niet iedereen doorheeft) De overheid dient zich niet teveel met de bevolking te bemoeien.

Ik denk voor mezelf en 1 of andere gare politicus uit Den Haag hoeft dat niet voor mij te doen. M<aar daar neigt het helaas wel steeds meer naar

Ik weet niet hoe het in Den Haag zit, maar waar ik woon bestaan er nauwelijks mensen die denken 'dat zo'n beetje alle moslims slecht zijn'. Er zijn hooguit een paar gestoorde neo-nazi's die dat denken. Als die liberale en gematigde moslims zich van de Nederlandse maatschappij afkeren omdat er een paar extreem rechtse mensen vinden dat alle moslims het land uit moeten, of omdat een groot aantal mensen problemen heeft met fanatieke moslims, dan zijn het dus geen liberale en gematigde moslims. Dan zijn ze geen haar beter dan mensen die zich van moslims afkeren omdat een kleine groep moslims zich misdraagt. Ik mag dus hopen dat die uitspraak van jou niet klopt, anders is het pas écht slecht gesteld met de moslims in Nederland.

Ik denk dat de gemiddelde Nederlander het geweldig zou vinden als er wat meer hoofddoekjes mee zouden feesten op Koninginnedag enzovoorts, ik wel iig, maar veel moslims willen dat zelf gewoon niet. Natuurlijk heb ik het niet over alle moslims, en ik wil ook niet dat Nederland een eenheidsworst wordt en iedereen braaf op zaterdagmiddag z'n auto wast en het gras maait. Maar ik heb wel problemen met een grote groep die z'n uiterste best doet om zo min mogelijk met de Nederlandse maatschappij te maken te hebben (behalve financieel natuurlijk), en het niets kan schelen wat hun kind allemaal op straat uitspookt. Ik hoop niet dat onze maatschappij naar die groep toe groeit, dat we straks een moslim gedeelte op het strand krijgen waar bikini's en alcohol verboden zijn. Ik hoop dat we precies zo westers blijven als we nu zijn. Tolerantie is een groot goed, maar dat betekent dus niet dat je moet toegeven aan een intolerante groep.

Schop lang genoeg tegen een groep en deze zal zich van je afkeren. Daarbij moet natuurlijk vermeden worden dat er een slachtoffergevoel ontstaat maar het overduidelijke moslimbashing dat sommige groepen doen is nou ook niet echt bevorderend voor de integratie.

Zelda, ik neem aan dat je toch nog wel het verschil kan zien tussen een feestende seculiere moslim op koninginnedag en degene met een hoofddoekje? Niet iedere moslim zal inderdaad willen meefeesten maar als je naar een festival gaat of andersoortige bijeenkomsten met veel volk zie je toch genoeg allochtonen van diverse afkomst. Je moet je afvragen of je die vrome groep er wel bij wil hebben tijdens zulke festiviteiten. Net zo goed als je niet snel een streng gereformeerde zal zien bij zulke festiviteiten.

Aanpakken van degenen die zich afkeren van de maatschappij is prima, maar zoiets moet toch al gebeuren ongeacht de afkomst. Genoeg k*t tokkies uit Nederland die uit de ruif vreten en nooit enige bijdrage hebben geleverd. Probleem is alleen dat onder allochtonen een onevenredige grotere onderklasse is door diverse oorzaken.

Toegeven aan groepen is iets anders dan wederzijds respect verder. Als je echt gaat wijken voor groepen die pressie uitoefenen is dat gewoon fout. Maar als er op iedere slak zout wordt gelegd omdat een groep allochtonen gebruik maken van de vrijheden in Nederland is dat net zo fout. Gebruik maken van vrijheden is dan niet eten uit de ruif maar meer gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn tot ontplooiing van eigen cultuur, waarbij dan ook weer goed moet gekeken worden dat zulke ontplooiing niet leidt tot afkeren van de maatschappij zelf.

Natuurlijk. Een echte democratie kan ook niet werken. Zeg nu zelf: het grootste deel van de mensen is niet in staat een weloverwogen beslissing te nemen over het avondeten, laat staan nationale politiek.
Ik denk wel dat een democratie kan werken in een beschaafd land, hoewel mensen soms eerst uit hun foute keuze moeten leren. Het enige echte probleem in huidige democratieën is dat sommige politici te weinig luisteren naar de burger...

Ik denk wel dat een democratie kan werken in een beschaafd land, hoewel mensen soms eerst uit hun foute keuze moeten leren. Het enige echte probleem in huidige democratieën is dat sommige politici te weinig luisteren naar de burger...

Vraag: zijn er momenteel beschaafde landen in de wereld?

En zelfs mocht zo'n utopia bestaan: leren van je fouten is iets wat ten eerste mensen niet snel doen. Ten tweede heb je daar als regering soms de kans niet voor. Dan moet je soms ja/nee kiezen, zonder daar later op terug te kunnen komen. 50/50 dat het dan mis gaat als je het plebs laat stemmen.

Er is gewoon geen alternatief voor de democratie. Want dan ga je de keuze v/d macht weer aan één persoon of een elite geven, en dat heeft meestal nog veel ergere gevolgen. De meerderheid van een bevolking maakt meestal wel een gezonde keuze, alleen is het de vraag wat de verkozen partij doet met het mandaat dat haar gegeven is... Als je namelijk voor de verkiezing veel gaat beloven, en erna iets helemaal anders doet, dan verkracht je het systeem achter de democratie. Meestal worden die partijen er ook wel voor afgestrafd hoor, is in België met paars ook gebeurd.

Als je iemand macht geeft, leer je degene pas ECHT kennen.

Daarom wordt SM ook aangeraden voordat je een relatie aan gaat met iemand. Onderwerp jezelf volledig aan je partner om op die manier hem/haar te leren kennen :rolleyes:

Ze doen maar wat ze niet laten kunnen, zolang ze mij maar niet gaan verplichten.
Anders ga ik bij het verzet.....

Terug
Naar boven