Fitness Seller

Vogelgriep, scary shit

Zijn het een keer geen marokkanen, dan zijn het wel weer turken die voor problemen zorgen...

Hoe ironisch...mijn buks is zelf ook een turk :D

run-ner zei:
Misschien is het goed voor de wereld als er een grote epidemie uit breekt. Eentje waardoor 1 miljard mensen het niet overleven, er zijn toch te veel mensen op deze planeet

het word tijd dat de natuur iets doet tegen de overbevolking...

:eek: Wil je ff van onderwerp veranderen. Heb vanmiddag al een begravenis gehad van een tante die door een depressie zelfmoord heeft gepleegd :(

Paniek om niks. Laat maar komen. Als we gaan gaan we met zijn allen. Wel zo eerlijk toch?

Als het echt tot hier zal geraken, haal ik een berg babyvoeding en eten voor de vrouw en dan sluit ik die idd op. En voor mezelf, ach ik zie wel of er dan wat te doen is op straat!

Mis ik iets of is dit allemaal nog al overdreven?

Die vogelgriep hoedde al 2 jaar in Azie en er zijn daar maar iets van 52 mensen aan overleden, klinkt niet egt als een serieuze dreiging. Ook in Turkije nog maar een paar doden, maar voor de rest nergens massale sterf gevallen, ookal is het dus al een tijdje bezig.

Er zijn momenteel +-225duizend vaccents in Nederland, 5miljoen besteld.
Maar die zullen wel naar de koningklijke familie gaan daarna naar Den-Haag.
:grumble:

Blijf gewoon je vitamientjes slikken, dan waait het wel over.

t probleem is dat nu enkel van dier op mens kan overgaan of van dier op dier, maar van zodra het van mens op mens kan gegeven worden is er geen stoppen aan een zeer agressief virus waar nog geen vaccin voor is

De Belgische regering heeft een hoop medicatie met name "tamiflu" gestockeerd op een verborgen plaatsen vaccins zijn er nog niet dacht ik.

RichardV zei:
Paniek om niks. Laat maar komen. Als we gaan gaan we met zijn allen. Wel zo eerlijk toch?

Als het echt tot hier zal geraken, haal ik een berg babyvoeding en eten voor de vrouw en dan sluit ik die idd op. En voor mezelf, ach ik zie wel of er dan wat te doen is op straat!

haha inderdaad , zal allemaal wel meevallen . Ze blazen het allemaal een beetje op.

De mens is de laatste jaren erg zwak geworden, door mensen die zwak zijn steeds te helpen en die weer kinderen te laten krijgen. Ik ben een groot voorstander van survivall of the fittest...

bartp zei:
De mens is de laatste jaren erg zwak geworden, door mensen die zwak zijn steeds te helpen en die weer kinderen te laten krijgen. Ik ben een groot voorstander van survivall of the fittest...

Ik ook..

maar:
of zijn de virussen zo sterk geworden? Ze muteren nonstop. konden wij dat maar. Mutatie tegen een zeurende vriendin, mutatie tegen werk, mutatie tegen school, gewoon jezelf reproduceren en een andere sagefrancis of bartp naar werk sturen :D

Jij laat je lichaam toch ook constant muteren tegen steeds zwaardere gewichten. Ook jij past jezelf aan.
Alles doen om te overleven.
Ze moeten je vanaf jongs af aan al laten wennen aan alle ziekten. Ik heb ook wel eens gelezen/gehoord dat er mensen immuun zijn voor hiv? Hoe train je dat dan?

Normaal gesproken zou het idd "survival of the fittest" zijn/worden, maja, aangezien het menselijk ras niet aan natuurlijke selectie doet, bestaan er zowat geen "fittest" meer.

• Topic Starter Topic Starter
bartp zei:

Idd, over een tijdje is de gewone griep al fataal voor de meeste mensen als er geen medische ondersteuning is. Maar ja, probeer iemand die een blindedarmaontsteking oid heeft gehad maar uit te leggen dat hij nu geen kinderen meer mag krijgen.

Als de hel losbreekt ga ik met een fakkel de straat op, chinezen in de hens zetten en vrouwen verkrachten. Kom maar door met die kippekoorts!

de kans is groter dat je in je een vliegtuigongeluk meemaakt dan de loterij zal winnen..

de kans is groter dat je dit een verkeersongeluk zal meemaken dan dat de vogelgriep je te pakken krijgt...

Tijdens een normale griepepidemie sterven al meer mensen in Nederland aan de griep dan die 60.

Ik bedoel, het is toch een non-ramp als je het vergelijkt met Pakistan? Waar meer dan tweehonderdduizend (200.000!) mensen zijn omgekomen?

Waarom dus al die paniekerige media-aandacht en die bemoeienis van de politiek?

Mensen uit wat voor hol komen jullie?!

Ik zal het jullie eens uitleggen hoe het zit met dit virus.

Je hebt griepvirussen in een menselijke vorm, en griepvirussen van andere rassen(diersoorten), bijvoorbeeld vogels.

Het vervelende van een griep virus in zn' algemeenheid is dat virussen snel weer veranderen van vorm, zodat er steeds weer nieuwere(gevaarlijkere varianten ontstaan). Normaal heb je altijd een 'afweer systeem' de witte bloedlichaampjes vallen de cellen die alles veroorzaken aan. MAAR dit virus valt juist je imuumsysteem aan. Het doodt cellen, die cellen geven als het ware een laatste hulp kreet, waarbij de witte bloedlichaampjes komen, maar het virus valt deze aan en doodt ze.

Het virus kan snel je dood betekenen(1-2 dagen) omdat het zich in je slokdarm/keel vestigd, uiteindelijk is je imuumsysteem dood, en sterf je als eht ware aan een teveel van dode cellen in jouw mooie slokdarm en longen.

Om HET dodelijke virus te krijgen heb je een vogelgriep virus nodig, en een van een gewoon mens, als dit samen komt heb je een serieus probleem en dan praat ik vanuit het oogpunt van de mensheid.

Hoeveel gaan er dood?
De kans is 30%-40% dat je het overleefd

Hoe komen die samen? Simpel, vogels schijten net als elk ander dier, en op een 1 of andere boerderij komt er een varken eens even lekker aan snuffelen, het vogelvirus heeft hij dus al. Uiteindelijk wordt het varken aangeraakt, of opgegeten door mensen. En bingo, 2 virussen in 1,oftoewel HET gevaarlijke virus.

Hoe verspreidt het virus zich?
Door onzen 'geweldige open grenzen, vliegtuigen,boten en noem maar op komt het makkelijk van het ene land in het andere land

Besmetting gaat heel anders. Naast de'normale manieren, zoals via lichaams sappen, speeksel,sperma,urine,snot en ga zo maar door, verspreid het virus zich ook via de lucht die je uit ademt, bij aanraking van een drager van het virus, of zelfs al het aanraken van een voorwerp dat een drager ook heeft aangeraakt. Oftoewel het is EXTREEM besmettelijk. Ik hoef denk ik niet te vertellen dat het vrijwel onmogelijk is om verdere besmetting te voorkomen.

Ga maar even na, stel dat er 3 mensen zijn in 1 gezin(man vrouw,kind) en een kind heeft dit virus, wordt zowiezo 1 van die ouders al besmet dat gaat natuurlijk ongeloofelijk snel.

Als je van het ergste uitgaat(wel verstandig om te doen) dan zijn de gevolgen niet te overzien

Zelda zei:
Idd, over een tijdje is de gewone griep al fataal voor de meeste mensen als er geen medische ondersteuning is. Maar ja, probeer iemand die een blindedarmaontsteking oid heeft gehad maar uit te leggen dat hij nu geen kinderen meer mag krijgen.

Ja maar eens komt de fase dat je gewoon gecastreerd wordt als je een griepje hebt.

Terug
Naar boven