XXL Nutrition

Vogelgriep, scary shit

marz01 zei:
de kans is groter dat je in je een vliegtuigongeluk meemaakt dan de loterij zal winnen..

de kans is groter dat je dit een verkeersongeluk zal meemaken dan dat de vogelgriep je te pakken krijgt...

Tijdens een normale griepepidemie sterven al meer mensen in Nederland aan de griep dan die 60.

Ik bedoel, het is toch een non-ramp als je het vergelijkt met Pakistan? Waar meer dan tweehonderdduizend (200.000!) mensen zijn omgekomen?

Waarom dus al die paniekerige media-aandacht en die bemoeienis van de politiek?

Als dat virus muteert in een variant die van mens op mens overgegeven kan worden zullen er echt tientallen miljoenen sterven, misschien meer. De Spaanse griep zorgde voor zo'n 40 miljoen doden wereldwijd. Probleem van deze tijd is dat in vergelijking tot 1918 er veel meer mensen, dieren en goederen zich per transport voertuigen over de hele wereld bewegen.

Als het muteert hebben we echt een heel groot probleem.

Zelda zei:
Idd, over een tijdje is de gewone griep al fataal voor de meeste mensen als er geen medische ondersteuning is. Maar ja, probeer iemand die een blindedarmaontsteking oid heeft gehad maar uit te leggen dat hij nu geen kinderen meer mag krijgen.

Per jaar sterven er al zo'n 2200 mensen als gevolg van de griep. Vroeger lag dat aantal nog veel hoger.

@bartp: Welke mensen een pandemie overleven heeft niks met survival of the fittest te maken.

Als ze zich dan serieus zorgen maken dat het zich uitbreidt, waarom gooien ze dan niet alle grenzen dicht? Het hele land in quarantaine lijkt me de enige manier om wereldwijde uitbraak te voorkomen.

Dani zei:
Als ze zich dan serieus zorgen maken dat het zich uitbreidt, waarom gooien ze dan niet alle grenzen dicht? Het hele land in quarantaine lijkt me de enige manier om wereldwijde uitbraak te voorkomen.

En economie dan?

SageFrancis zei:

Wat is belangrijker.. economie en welvaart of de volksgezondheid..

Zelf denk ik dat de overheid niets doet omwille van de goede orde en rust. Teven zijn ze/we totaal niet voorbereid op een dergelijke situatie als een pandemie.

Wij hier in Nederland zitten dicht op elkaar gepakt, de minste m2 per persoon zowat in de wereld. Dus als het hier komt zullen we wel goed het bokje zijn.

SageFrancis zei:
Wat nou economie? De halve wereldbevolking die het loodje legt is idd een stuk beter voor de economie.
Lijkt me trouwens sterk dat de hele wereldeconomie instort als er nix meer in en uit Turkije komt. Gewoon alles dichtkitten en zorgen dat het daar uitgebannen is.

Dan houd je nog het probleem van de vogels. Die hebben een stuk meer schijt aan grenzen en de economie dan wij mensen.

Thanatos zei:
Wat is belangrijker.. economie en welvaart of de volksgezondheid..

Zelf denk ik dat de overheid niets doet omwille van de goede orde en rust. Teven zijn ze/we totaal niet voorbereid op een dergelijke situatie als een pandemie.

Wij hier in Nederland zitten dicht op elkaar gepakt, de minste m2 per persoon zowat in de wereld. Dus als het hier komt zullen we wel goed het bokje zijn.
Ohaa,

Blijkbaar de economie -> afrika.

Dani zei:
Wat nou economie? De halve wereldbevolking die het loodje legt is idd een stuk beter voor de economie.
Lijkt me trouwens sterk dat de hele wereldeconomie instort als er nix meer in en uit Turkije komt. Gewoon alles dichtkitten en zorgen dat het daar uitgebannen is.

En daarnaast is dat niet MIJN antwoord, het is een antwoord van de Regering, ZOLANG DE ECONOMIE MAAR LOOPT. Of er nou dooien vallen ofniet, je hoort mij dus niet zeggen dat ik het er mee eens ben, ik schotel jullie alleen voor wat jullie zelf eigenlijk al weten.

Ik ging er van uit dat je europa wilde dichtkitten. Als je turkije wilt gaan dichtkitten zou dat eventueel nog kunnen. Maar als elk land zichzelf gaat dichtkitten, dan stort de economie wel in. Dat is wat ikb edoel, en economie gaat boven alles. Dat weten we allemaal, we willen niet dat het boven alles gaat, maar het gaat wel boven alles.

D. zei:
Dan houd je nog het probleem van de vogels. Die hebben een stuk meer schijt aan grenzen en de economie dan wij mensen.

Yup.. iedereen een gratis gun en knallen maar :D zoiets als duckhunt maar dan anders ;)

Thanatos zei:
Yup.. iedereen een gratis gun en knallen maar :D zoiets als duckhunt maar dan anders ;)
Was het maar zo simpel.

je hebt 1 persoon nodig die geinfecteerd is, en 1 vliegtuig. Dan heb je al bijna over de hele wereld een probleem.

Dani zei:
Dat is het nu net, je kan toch geen vrije vogels gaan verbieden om landsgrenzen over te vliegen?
Het uiterste is gewoon inderdaad om vleesinvoer lam te leggen maar dan kan je nog geen zekerheid bekomen mbt dit probleem.

Goed topic, ik blijf meelezen!

Er gebeurt toch niks ergs :) Weet zeker dat het geen dikke vette epidemie wordt waarin een shitload aan mensen dood gaan. Valt allemaal wel mee.

benchMarc zei:
Er gebeurt toch niks ergs :) Weet zeker dat het geen dikke vette epidemie wordt waarin een shitload aan mensen dood gaan. Valt allemaal wel mee.
mja het gaat hier eigenlijk om dat de kans er is dat er iets ergs kan gebeuren.. als de vogelgriep muteert met de normale griep... in die situatie hebben we dus een flink probleem

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
SageFrancis zei:
mja het gaat hier eigenlijk om dat de kans er is dat er iets ergs kan gebeuren.. als de vogelgriep muteert met de normale griep... in die sitatie hebben we dus een flink probleem

Precies, dat is het gevaar. En als het nu niet gebeurt, dan gebeurt het over een x aantal jaten wel met een andere ziekte. Ik zeg niet dat we gedoemd zijn, maar de kans dat wij nog een keer meemaken dat honderden miljoenen mensen het loodje leggen aan een epidemie is reëel.

Zelda zei:
Precies, dat is het gevaar. En als het nu niet gebeurt, dan gebeurt het over een x aantal jaten wel met een andere ziekte. Ik zeg niet dat we gedoemd zijn, maar de kans dat wij nog een keer meemaken dat honderden miljoenen mensen het loodje leggen aan een epidemie is reëel.

Ik dnek dat we het zowieso een keer meemaken.. eigenlijk, als je ziet dat er van iets teveel is dan ontstaan er opeens ziektes. Kijk naar een paar jaar geleden. Er waren teveel konijnen, opeens was er een konijnenziekte die die de helft vcan die beesten hier uitroeide.

En de pest, mensen zaten met zn allen op een kluitje. 100 mensen op 1 vierkante meter :D voor je het weet ontstaat er dus zoiets.

buiten dat om: een virus kan zich nesten in een dier of iets, zonder dat het dat dier ziek maakt. Een paar jaar later komt het vrij, en dan heb je dus weer de poppen aan het dansen.

Zelda zei:
:scared:
kap daar eens mee man
je maakt me bang

Terug
Naar boven