MuscleMeat

Vogelgriep, scary shit

Want alleen de vogels vliegen van Oost naar West Berlijn
Worden niet teruggefloten, ook niet neergeschoten
Over de muur, over het IJzeren Gordijn
Omdat ze soms in het Oosten, soms ook in het Westen willen zijn.

Dus inderdaad het is al heel lang zo dat vogels niet zo met landsgrenzen bezig zijn.

axestream zei:
Per jaar sterven er al zo'n 2200 mensen als gevolg van de griep. Vroeger lag dat aantal nog veel hoger.

@bartp: Welke mensen een pandemie overleven heeft niks met survival of the fittest te maken.
Ik ben over van overtuigd dat er een gedeelte van de organisme op deze planeet bestand is tegen de volgelgriep en de rest moet maar dood. Ook al zou de mensheid uitsterven gaan, so be it...

CitizenDildo zei:
Mensen uit wat voor hol komen jullie?!

Ik zal het jullie eens uitleggen hoe het zit met dit virus.

Je hebt griepvirussen in een menselijke vorm, en griepvirussen van andere rassen(diersoorten), bijvoorbeeld vogels.

Het vervelende van een griep virus in zn' algemeenheid is dat virussen snel weer veranderen van vorm, zodat er steeds weer nieuwere(gevaarlijkere varianten ontstaan). Normaal heb je altijd een 'afweer systeem' de witte bloedlichaampjes vallen de cellen die alles veroorzaken aan. MAAR dit virus valt juist je imuumsysteem aan. Het doodt cellen, die cellen geven als het ware een laatste hulp kreet, waarbij de witte bloedlichaampjes komen, maar het virus valt deze aan en doodt ze.

Het virus kan snel je dood betekenen(1-2 dagen) omdat het zich in je slokdarm/keel vestigd, uiteindelijk is je imuumsysteem dood, en sterf je als eht ware aan een teveel van dode cellen in jouw mooie slokdarm en longen.

Om HET dodelijke virus te krijgen heb je een vogelgriep virus nodig, en een van een gewoon mens, als dit samen komt heb je een serieus probleem en dan praat ik vanuit het oogpunt van de mensheid.

Hoeveel gaan er dood?
De kans is 30%-40% dat je het overleefd

Hoe komen die samen? Simpel, vogels schijten net als elk ander dier, en op een 1 of andere boerderij komt er een varken eens even lekker aan snuffelen, het vogelvirus heeft hij dus al. Uiteindelijk wordt het varken aangeraakt, of opgegeten door mensen. En bingo, 2 virussen in 1,oftoewel HET gevaarlijke virus.

Hoe verspreidt het virus zich?
Door onzen 'geweldige open grenzen, vliegtuigen,boten en noem maar op komt het makkelijk van het ene land in het andere land

Besmetting gaat heel anders. Naast de'normale manieren, zoals via lichaams sappen, speeksel,sperma,urine,snot en ga zo maar door, verspreid het virus zich ook via de lucht die je uit ademt, bij aanraking van een drager van het virus, of zelfs al het aanraken van een voorwerp dat een drager ook heeft aangeraakt. Oftoewel het is EXTREEM besmettelijk. Ik hoef denk ik niet te vertellen dat het vrijwel onmogelijk is om verdere besmetting te voorkomen.

Ga maar even na, stel dat er 3 mensen zijn in 1 gezin(man vrouw,kind) en een kind heeft dit virus, wordt zowiezo 1 van die ouders al besmet dat gaat natuurlijk ongeloofelijk snel.

Als je van het ergste uitgaat(wel verstandig om te doen) dan zijn de gevolgen niet te overzien

Interresante docu's komen er op national geographic he! :)

Terug
Naar boven