AndroidHealthClinic

Voldoende training voor verlaging vetpercentage?

Freddypeddy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m67
Vetpercentage
21%
Hoi allemaal,

Ik wil graag mijn vetpercentage verlagen van 21% naar ongeveer 12% in een half jaar. Weet niet of het een realistisch doel is. Ik heb een voedingsschemaopgesteld volgens de stickies, waarbij ik voldoende eiwitten eet. Ik zit 200 kcal onder onderhoud. Daarbij train ik op de volgende manier:

3x per week full body krachttraining van 1 uur en cardio na afloop 30 min.

Is dit voldoende? In verband met mijn tijd maar 3x per week tijd. Of kan ik beter 2x full body (aansluitend cardio) en daarnaast 1 dag cardio? Alle advies is welkom.

Thanks. Gr. Fred

Het is zelfs mogelijk in 3 maanden. 5 dagen per week 45 min cardio en gelijk erna of er voor 25/30 min krachttraining. Als je het echt zo snel wilt.

Hallo FreddyPeddy,

een uur krachttraining van te voren lijk me teveel, ik zou 20-40 min krachttraining doen.

Maar het kan ook anders ik zit ongeveer in hetzelfde vetpercentage en ik wil naar 10%.

Maandag: Borst,Triceps 30min rennen 15 min fietsen
Dinsdag: Schouder,Biceps 30min fietsen 15 min rennen

Etc, zorg dat je voedingsschema goed in orde is niet teveel en niet teweinig eten

Goodluck!

Is dit voldoende? In verband met mijn tijd maar 3x per week tijd. Of kan ik beter 2x full body (aansluitend cardio) en daarnaast 1 dag cardio? Alle advies is welkom.

Eerlijk gezegd, nee: ik denk dat je meer cardio moet doen. 21% naar 12% is een grote stap.

Met een full bodywork out ligt mijn avg. heart-rate op 140 bpm. Met hardlopen 160-170 bpm. Het is gewoon effectiever om te gaan cardio-en dan te gaan kracht-trainen, maar ik neem aan dat je dat al weet.

Niet goed. Het accent *MOET* op cardio liggen als je wil afvallen. Kijk maar eens goed wat die body-builders doen als ze cutten naar 7%.

Alle aandacht moet gaan naar twee dingen:
1 - kcal intake omlaag (minder eten)
2 - kcal burn omhoog (meer cardio)

Het is klote maar je moet echt meer gaan verbranden. Ik zou naar 4 trainings momenten per week gaan, waarvan 2 cardio en 2 kracht-training. Je moet gewoon elke zondag 45 minuten gaan hardlopen of fietsen. Hiermee pak je zo'n 400-600 kcal en schiet het al een beetje op. Succes man!

Laatst bewerkt:
Het is zelfs mogelijk in 3 maanden. 5 dagen per week 45 min cardio en gelijk erna of er voor 25/30 min krachttraining. Als je het echt zo snel wilt.

Krachttraining moet altijd voor cardio toch?:)
Dat hoor ik tenminste altijd, is geen verbetering maar ben gewoon benieuwd.

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jan 2012 om 22:36 ----------

Hallo FreddyPeddy,

een uur krachttraining van te voren lijk me teveel, ik zou 20-40 min krachttraining doen.

Maar het kan ook anders ik zit ongeveer in hetzelfde vetpercentage en ik wil naar 10%.

Maandag: Borst,Triceps 30min rennen 15 min fietsen
Dinsdag: Schouder,Biceps 30min fietsen 15 min rennen

Etc, zorg dat je voedingsschema goed in orde is niet teveel en niet teweinig eten

Goodluck!

Jij traint alleen borst, triceps, biceps en schouder. Waarom rug en benen niet als ik vragen mag? :)
Ben gewoon benieuwd hoor ben zelf ook net begonnen.

niet op letten gewoon hele lichaam trainen

Fullbody trainen 3x pw is goed hoor neem wel 45 min cardio ipv 30.. Hardlopen combineren met fietsen of anders roeien!

Met een full bodywork out ligt mijn avg. heart-rate op 140 bpm. Met hardlopen 160-170 bpm. Het is gewoon effectiever om te gaan cardio-en dan te gaan kracht-trainen, maar ik neem aan dat je dat al weet.

Niet goed. Het accent *MOET* op cardio liggen als je wil afvallen. Kijk maar eens goed wat die body-builders doen als ze cutten naar 7%.
Een uur @ 140bmp doet toch meer dan een half uur @ 160?

En die krachttraining kun je ook makkelijk meer conditioneel maken door oefeningen in circuits te doen.

Ik ben het met je eens dat cardio efficient kan zijn, maar dat het accent er perse op moet liggen toch echt niet.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks for the info allemaal!

Ik zit te twijfelen bij mijn training of ik:

full body (borst, rug, schouders, biceps, triceps, benen) doe en daarna cardio; of
split schema (boven/onder lichaam) en dan cardio; of
split schema (borst biceps/rug triceps en als ik tijd heb nog 1 dag benen) en dan cardio

Is het erg om spiergroepen 2x (of zelfs 3x) per week te trainen?

Thanks for the info allemaal!

Ik zit te twijfelen bij mijn training of ik:

full body (borst, rug, schouders, biceps, triceps, benen) doe en daarna cardio; of
split schema (boven/onder lichaam) en dan cardio; of
split schema (borst biceps/rug triceps en als ik tijd heb nog 1 dag benen) en dan cardio

Is het erg om spiergroepen 2x (of zelfs 3x) per week te trainen?

Joo ik zit met hetzelfde probleem, ik weet het ook niet!
Ik kreeg de tip om af te wisselen.

Bijv. Maandag borst en triceps, dinsdag rug en biceps en woensdag benen en schouders. Dan donderdag weer borst triceps en vrijdag rug biceps, en dan de volgende maandag benen en schouders.

Maar dat is als je 5 dagen per week gaat. Als je 3 dagen gaat kan je bijv. Maandag borst en triceps, woensdag rug en biceps en vrijdag benen en schouders, en dinsdag en donderdag cardio dag ofzo.

Ik zou zeker niet te weinig eten, Zal gewoon op onderhoud gaan zitten en in plaats van een uur krachttraining 30-40 minuten en dan 30-45 minuten cardio.

Als er 1 ding is wat ik wel geleerd heb is dat je niet te weinig moet eten tijdens het cutten. Ik trainde destijds 5 keer in de week met minimaal 45 minuten cardio per dag en werkte ook nog de heledag met intensief werk. At iets onder mijn onderhoud en na 2 weken was ik volledig op en werd ik echt futloos, chagerijnig enz.

Dus zorg echt dat je voedingsschema in orde is:) Veel succes:) denk dat je het wel in 3-4 maanden moet kunnen halen, als je er vol voor gaat.

• Topic Starter Topic Starter
update:

pols verzwikt/overbelast, weet niet hoelang ik niet kan trainen qua bovenlichaam. Alleen cardio nu???

update:

pols verzwikt/overbelast, weet niet hoelang ik niet kan trainen qua bovenlichaam. Alleen cardio nu???

Oeffff al geblesseerd voordat je goed en wel begonnen bent... Veroorzaakt door krachttraining? Verkeerde techniek gebruikt? of gewoon domme pech met iets ander?

Zolang je je pols niet kunt gebruiken zul je je moeten richten op oefeningen waarbij je je pols niet nodig hebt. Er zijn zeker een aantal goede been oefeningen die je prima kunt uitvoeren, en ook buik en rug moet wel lukken als je even zoekt naar geschikte oefeningen.

Check deze site eens voor inspiratie:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Ik zou zeker voor de combinatie van krachttraining en cardio (blijven) gaan. Vetverlies komt tot stand door meer cals te verbranden dan je binnen krijgt. Door krachtraining verbrand je niet alleen cals, maar kweek je ook spieren die er voor zorgen dat je in rust ook nog eens de nodige calls verbrand. Dubbele bonus dus. Uiteraard de cardio erin houden om echt een goed tekort te creeeren.

Veel succes!

Terug
Naar boven