MuscleMeat

Voor de Belgen: wat moet er gebeuren met de dotaties aan het koningshuis?

Peiling Peiling Voor de Belgen: wat moet er gebeuren met de dotaties aan het koningshuis?

• Laten zoals het is, ze krijgen terecht wat ze verdienen en het is niet teveel

Stemmen: 0 0,0%
  • Beperken tot bepaalde leden van de koninklijke familie (vorst en directe troonopvolgers)

Stemmen: 8 36,4%
  • Optie 2 + Monarchie louter protocollaire functie geven

Stemmen: 14 63,6%

• Totaal stemmers
    22

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Aangzien dit een hot item is in België ben ik wel eens benieuwd wat de DBB'ers denken over deze kwestie. Dus: wat moet er gebeuren met de dotaties aan de leden van de koninklijke familie?

in een pot stoppen en de staatschuld mee aflossen

Huge waterglijbaan bouwen!

Hij mag er alleszins niet goedkoop vanaf komen.

In Nederland is het ook een hot topic. Die Laurent moet iig maar eens een paar jaar bij de Mac gaan werken ofzo, wat een misselijk ventje is dat.

enkel nog voor de vorst en de directe troonopvolgers, de rest van die kwekende konijnen moet maar eens gaan werken voor hun kost...

wat ik zelf verkies is optie 4, Di Rupo is nu toch ook al baas van het land dus...

nu de poll erbij is kies ik voor:

Monarchie louter protocollaire functie geven :)

Optie 3 valt compleet buiten de context van je eigen poll.

Lekker dat je met je poll blijft haffelen T maar ik blijf bij optie4 :D

• Topic Starter Topic Starter
Ja maar het gaat meer over de dotaties vandaar dat de opties beter beperkt zijn tot dit.

Ok dan, het enige dat praktisch haalbaar lijkt is het beperken tot bepaalde leden...

Optie 3 is optie 2 + een stapje verder.

Protocol is onlosmakelijk verbonden met dotaties. De koninklijke familie krijgt maw haar dotaties net omwille van die protocollaire belasting die andere beperkingen inhoudt. Het 1 sluit het ander niet uit dus, integendeel.

edit, poll klopt nu wel :)

Laatst bewerkt:
wat zijn dotaties?

*te lui om te googlen :D

oke thanks :D (donaties dus)

Ik zou zeggen optie 3

Donatie wordt doorgaans in een meer algemene zin gebruikt. Dotatie wordt gebruikt voor schenkingen die verlopen volgens 1 of andere procedure...

zal niks veranderen, dan gaan ze via subsidies en dergelijke toch aan hun geld geraken (zie die kint)

koningshuis afschaffen, maakt onmiddellijk n einde aan die dotaties........;stelletje profiteurs zijn het,viva la republique

Ik zou voor optie 3 gaan, maar volgens mij hebben ze nu in praktijk al een louter protocollaire functie. Daarom ben ik voor 2 gegaan. Het is absoluut geen schande om te gaan werken voor je geld.

Terug
Naar boven